ההפסד של נבחרת ישראל אתמול (שבת) בסקוטלנד (3:2), שחיסל כמעט בוודאות את הסיכויים לסיים במקום השני המוביל לפלייאוף העלייה המונדיאל, צפוי לסלול את דרכו החוצה של הקפטן ביברס נאתכו, וזה יהיה למעשה הקמפיין האחרון שלו.
אמנם גם לקראת הקמפיין הנוכחי היו ספקות אם נאתכו עוד ישחק, אולם ההתעקשות של וילי רוטנשטיינר והיכולת הטובה שלו בפרטיזן בלגרד גרמו לקשר הוותיק להמשיך. לקראת הקמפיין הבא, מוקדמות היורו שגם סומן ככזה שאפשר לעלות ממנו לטורניר, ההתאחדות החליטה על מדיניות של הצערה. בכל מקרה, תהיה החלטה משותפת בין הקפטן בן ה-34 להתאחדות לגבי עתידו בנבחרת.
5 צפייה בגלריה
נאתכו וזהבי
נאתכו וזהבי
שניהם יעזבו את הנבחרת? נאתכו וזהבי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
"אני לא יכול להגיד כל מה שאני מרגיש מבפנים, אבל זה לא פשוט, 12 שנה שאנחנו רק רוצים לעשות את זה", אמר נאתכו בסיום ההפסד הכואב לסקוטלנד. "ערן זהבי נמצא איתי כמעט כל התקופה הזו, לא פשוט לנו. מקווים שהדורות אחרינו יעשו את זה, הפעם הייתה הרגשה שנעשה את זה, מאוד האמנתי שנגיע לפחות לפלייאוף, מאכזב מאוד".
המדיניות הברורה שתוצב עבור המאמן הזר החדש שייבחר כמחליפו של רוטנשטיינר, תהיה בין היתר תוכנית ברורה להצערת הנבחרת. לא מדובר רק בנאתכו, אלא גם באיתן טיבי, אוראל דגני, וסימן השאלה לגבי ערן זהבי קשור בעיקר לרצון שלו וביכולת המקצועית שלו בתחילת הקמפיין הבא. זהבי הציב לעצמו, בין היתר, את אתגר שבירת שיא השערים בנבחרת, כאשר אתמול הוא השתווה למוט'לה שפיגלר עם השער ה-32 במדים הלאומיים ב-67 הופעות בלבד.
מנור סולומון, שיוביל את הדור הבא, הוסיף: "מנסים לשלב בין הדור הקיים כמו נאתכו וזהבי לדור החדש, בינתיים זה לא קורה. כנציג הדור החדש שמנסה לעשות את העבודה ולשפר את הנבחרת, יש לי עוד הרבה שנים פה בתקווה לעלות לטורניר גדול, מקווה שאגשים את זה". אחת המטרות יהיו לשלב למשל את השוער דניאל פרץ, סוף פודגוראנו וצעירים נוספים, יחד עם דור הביניים.
5 צפייה בגלריה
מנור סולומון מקדים את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון מקדים את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג את השער הראשון
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
מקטומיניי חוגג, וייסמן וזהבי מאוכזבים
מקטומיניי חוגג, וייסמן וזהבי מאוכזבים
מקטומיניי חוגג, וייסמן וזהבי מאוכזבים
(צילום: getty images)
"היה קשה מאוד מול יריבה חזקה שכל השחקנים שלה כמעט משחקים בפרמייר-ליג, ועוד עם דחיפה אדירה של הקהל", המשיך סולומון. "ספגנו שוב בדקה ה-94, ואנחנו צריכים לקום למרות שזה מאוד קשה. לא לקחנו כלום מהמשחק הזה מבחינת נקודות. נתנו את כל מה שיכולנו. השאלה היא למה הלכנו לאחור, כי כשאנחנו יוצאים קדימה ולוחצים, אנחנו נבחרת טובה יותר מאשר כשאנחנו מתגוננים. ההרגשה מבאסת ממש, מבקש סליחה מהאוהדים והמדינה על כך שאנחנו שלא חוזרים עם הנקודות, נתנו את מה שיש לנו היום וזה לא הספיק".
שחקני הנבחרת שימריאו היום בצהריים מגלזגו לקראת המשחק מחרתיים מול מולדובה בבית נראו מאוכזבים מאוד, כשרק חמש נבחרות ספגו יותר מישראל בקמפיין (איי פארו, איסלנד, גיברלטר, מלטה וליכטנשטיין). "אנחנו לא יודעים להגן, ברגע שאנחנו הולכים אחורה אנחנו מקבלים שער. היינו חייבים לשחק קדימה", הסביר זהבי. "לא עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות. הקהל ראה נבחרת שרוצה ונלחמת. אולי לפעמים זה קצת גדול עליה".
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
השוער אופיר מרציאנו, שהיה אחד היחידים בנבחרת שבלט ואף עצר פנדל, סיכם: "מאוד מאכזב, בעיקר כי אי אפשר לבוא בטענות לאף אחד, כולם נתנו היום מעל 100 אחוז. חבל שבסיטואציות מסוימות במשחק אנחנו לא מצליחים להבין את המומנטום ולקרוא מהלכים".