נבחרת ישראל הצעירה מתכוננת לאחד המשחקים החשובים ביותר שלה בשנים האחרונות כאשר תעלה מחר (שלישי) למשחק הגומלין נגד אירלנד בפלייאוף העלייה ליורו 2023 לנבחרות עד גיל 21. המשחק הראשון בין השתיים שנערך באירלנד הסתיים ב-1:1, כאשר ניצחון ישלח את החבורה של גיא לוזון לאליפות אירופה שתיערך בקיץ הבא, בעוד תיקו לא יספיק.
כאמור במשחק החוץ הצליחה ישראל לסחוט 1:1. עידן טוקלומטי העלה את השחקנים של גיא לוזון ליתרון בנגיחה על סף הירידה למחצית, אך האירים הצליחו להשוות בדקה ה-64 משער של אוון פרגוסון בן ה-17. בנוסף, איבדו הכחולים-לבנים את סתיו למקין שהורחק בכרטיס אדום בדקה ה-80. מאמן הנבחרת גיא לוזון ערך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק החשוב וענה יחד עם עדן קארצב לשאלות העיתונאים.
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
"כולם רוצים בהצלחת הנבחרת". גיא לוזון
(צילום: נדב אבס)
מאמן הנבחרת גיא לוזון: "רצינו להעביר את ההכרעה לכאן. באירלנד היה מגרש לא פשוט והם היו קשוחים, נבחרות טובות מאיתנו הפסידו שם. עכשיו נעשה את השיקולים שלנו מבחינה הגנתית והתקפית כדי שנוכל לחגוג". על השחקנים שהגיעו מהבוגרת: "הם היו משמעותיים בכל הקמפיין, הם חסרו לנו כי הם היו בבוגרת. בהזדמנות זו אני רוצה לאחל מזל טוב לנבחרת הבוגרת. אלון ויוסי לא ראו רק את עצמם, הם לקחו לבוגרת רק שחקנים שהם השתמשו בהם. עכשיו החבר'ה האלה (קרצב, ליידנר ועבדה) איתנו וזו תוספת משמעותית".
על התכונה סביב הנבחרת: "יש הבדל בין יורו לבין משחק על העפלה. כולם רוצים בהצלחת הנבחרת הצעירה, זה היה כך מאז ומעולם ואני מקווה שיגיעו הרבה אוהדים". על התקופה הפחות טובה בקריירה: "יש לי כלים לנהל את זה ברמה המנטלית".
עדן קארצב, שהוקפץ מהנבחרת הבוגרת: "להגיע למעמד כזה, שהיה בפעם הקודמת לפני 13 או 14 שנה זה משהו מיוחד. מי שלא מוכן לרגעים האלה, המקום שלו לא פה". יש פה חבר'ה צעירים, חבר'ה מוכשרים שיבואו להוכיח את עצמם. אני סומך על גיא ועל השחקנים והצוות מסביב שיידעו לעשות מה שצריך".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורגל עדן קארצב
שחקן נבחרת ישראל בכדורגל עדן קארצב
יידעו לעשות מה שצריך. עדן קארצב
(צילום: עוז מועלם)
על היריבה: "היא לא נופלת מאף נבחרת באירופה. הם עוצמתיים ואיכותיים. נעשה את העבודה ונתעסק בעצמנו. נעשה את העבודה הטקטית שלנו, את מה שהמאמן יעביר לנו. נצטרך את הקהל כמו שהיה בשבת עם הבוגרת". על התקופה הנוכחית בנבחרות ובכדורגל הישראלי: "יש פה דור חדש ודרך חדשה במדינה ואני מרגיש שאפשר לעשות דברים גדולים".
הפעם האחרונה שהנבחרת הצעירה הצליחה לעלות ליורו, הייתה גם הראשונה בתולדותיה. זה היה לפני עשר שנים, אז עלתה על חשבון צרפת לאליפות אירופה שהתקיימה בהולנד. המאמן גיא לוזון קיבל מהנבחרת הבוגרת חיזוק משמעותי בדמות דורון ליידנר, עדן קארצב וליאל עבדה, ויקווה לשלם אותם כמו שצריך במשחק מחר.
פורסם לראשונה: 17:23, 26.09.22