לא היה שקט בקיץ האחרון של בני סכנין. בעיות כלכליות הפכו את חלון ההעברות לדליל במיוחד, ולמרות שהקבוצה רשמה הצלחה בליגה בעונה שעברה כשסיימה במקום השישי בפלייאוף העליון, גורמים בהנהלה קראו לסיים את דרכו של המאמן חיים סילבס.
במהלך הקיץ, ניהלה סכנין מו"מ עם לא מעט מאמנים, ביניהם סלובדן דראפיץ' ומרקו בלבול, אך אלה לא מיהרו לחתום בקבוצה. כל מאמן שהוצע לו התפקיד חשב פעמיים לפני שנכנס לסכנין שזה עתה נפטרה ממי שהוביל אותה לעונה טובה. לבסוף, אחרי שלא הצליחה למצוא מחליף, סילבס הפך לברירת מחדל של המועדון, והמאמן החליט לשים בצד את ההתנהלות הדי כפוית תודה כלפיו וחתם על חוזה לעונה נוספת. מפתיע? בערך, אבל בינתיים, שימו לב, הבחירה בסילבס מסתמנת כבינגו גדול לשני הצדדים. סכנין נמצאת כרגע במקום החמישי עם 13 נקודות, שלוש פחות מהיריבה הקרובה שלה - מכבי ת"א - אותה תפגוש הערב (20:15).
3 צפייה בגלריה
חיים סילבס
חיים סילבס
שוב הוא מצליח בסכנין. סילבס
(צילום: עוז מועלם )
סכנין של העונה היא המשך ישיר לזאת של העונה החולפת. קבוצה נוקשה ואגרסיבית, מאומנת היטב, עם סגל שיש בו הרבה מאוד ניסיון, ורצון להוכיח שיש מה לתת. סילבס הוא מאמן שקל להנהלה להסתדר איתו - חייכן, נחמד ומתגמש. הוא לא מרבה להיכנס לוויכוחים מיותרים, הדרישות שלו הן סבירות בהחלט, ואם יש להנהלה "דגש" מסוים הוא גם יודע "לעגל פינות". שחקנים מעריכים את העבודה שלו ואת העובדה שהוא נותן כבוד ל"כוכבים", עיינו ערך בירם כיאל, טאלב טואטחה ומרואן כבהא, שמסתדרים איתו נהדר.
"סילבס מאוד אהוב", אמר גורם בקבוצה. "הוא עושה עבודה טובה, מחובר למועדון ובקשר טוב עם כולם. השחקנים מאוד התחברו אליו והתוצאות מדברות בעד עצמן". ההצלחה של סילבס היא מאוד לא מובנת מאליו, בטח כשמתחשבים בכך שמדובר במקום מאוד מורכב. מצד אחד, האנשים בסכנין הם מאוד חמים, ויש סגל נהדר שכולל כמה שחקנים מהרמה הגבוהה ביותר. מצד שני, הקהל מאוד מעורב (לטובה ולרעה), הלחץ גדול והסגל איכותי אך לא עמוק.
3 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
יודע להסתדר עם כוכבים. כיאל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סכנין כבשה עד כה רק שמונה שערים העונה. ממש לא מספרים של קבוצת צמרת. היא פיצתה על כך בזכות הגנה מרשימה שהרשתה ארבע ספיגות בלבד - הכי מעט בליגה מלבד מכבי ת"א שספגה שלושה. סכנין גם כבר פגשה העונה את מכבי חיפה (הפסידה 1:0), הפועל באר-שבע (הפסידה 1:0) והפועל ירושלים (ניצחה 1:2), כך שאחרי המשחק מול מכבי ת"א מצפה לה לו"ז קל יחסית עד לסיום הסיבוב.
3 צפייה בגלריה
אנטה פוליץ' חוגג
אנטה פוליץ' חוגג
אחרי המשחק מול מכבי ת"א מצפה לה לו"ז קל יחסית עד לסיום הסיבוב. שחקני סכנין חוגגים בניצחון על הפועל ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בשנים האחרונות סכנין מסתכלת למכבי ת"א בלבן של העיניים, והפכה לסוג של כבשה שחורה עבורה. בעונה החולפת היא פגשה את הצהובים ארבע פעמים, ולא הפסידה אפילו פעם אחת (שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). העונה כאמור, הצליחה סכנין, למרות הקשיים, להישאר כפי שהייתה בעונה שעברה. ואת סכנין של העונה שעברה מכבי ת"א לא רוצה לפגוש.