שער הבכורה של מגן סכנין עובדיה דרוויש בליגת העל, אותו כדור שהתגלגל שלשום על הדשא הרטוב בדוחא לשער בית"ר ירושלים בדקת הסיום של המשחק הטעון, היה זה שבדיעבד סידר לברק יצחקי את החזרה לכדורגל הישראלי כמאמן בית"ר ירושלים.
כמה דקות לאחר ההפסד שדירדר את בית"ר למרחק נקודה מירידה לליגת המשנה, כבר התקבלו מספר החלטות תחת המבול בסכנין: אחר שלושה הפסדים רצופים גל כהן לא ימשיך כמאמן, אלמוג כהן יוזעק מיידית לתפקיד המנהל המקצועי ותיעשה פנייה ראשונית לאופיר חיים, ואם זה יסרב מי שיקבל את התפקיד על הקווים יהיה יצחקי. אלמוג כהן ערך שיחה לילית עם חיים, הבין ממנו כי הוא לא יוכל לנטוש את המשימה של נבחרת הנוער שתשחק בשלב העילית בחודש הבא בנורווגיה (בנוסף, הפערים הכספיים בלתי ניתנים לגישור), ואז הוחלט ללכת על יצחקי.
3 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
ברק יצחקי. מגיע למועדון לחוץ
(צילום: עוז מועלם)
בשנים האחרונות אלמוג כהן מיודד מאוד עם יצחקי. כבר בתקופת הגישושים של ברק אברמוב מולו לגבי מינויו לתפקיד המנהל המקצועי בעונה הבאה, הוא בחר לפנות לחיים וליצחקי ולהכין אותם לאפשרות של מינוי אחד מהם כמאמן. אחרי שנפלה אופציית חיים, כהן שוחח לפנות בוקר עם יצחקי, שהביע נכונות להגיע והפרטים נסגרו. יצחקי התפשר על שכר נמוך יחסית במושגים של בית"ר, 25 אלף שקל לחודש, חוזה מובטח לעונה וחצי ועוד עונה כאופציה, כשעוזרו יהיה משה אוחיון. פברואר 2024, ברק יצחקי, שגדל בהפועל אשקלון וכיכב בשתי קדנציות בבית"ר ירושלים, חוזר בגיל 39 למועדון כמאמן וינסה להציל אותו מהבור שאליו נקלע.

הנפילה בקריית־שלום

מבחינת יצחקי מדובר בחישוב מסלול מחדש אחרי שכבר ניסה לפתח קריירה כמנהל מקצועי במכבי ת"א, אבל נכשל במשימה. אחרי שפרש ממשחק הוא החל כסטאז'ר בקריית־שלום ולאחר מכן מונה למנהל מחלקת הכדורגל במועדון של מיץ' גולדהאר, תפקיד שבו כיהן כשלוש שנים. בכל התקופה הזו לא זכתה מכבי ת"א באליפות, למרות שבפני יצחקי עמדו התקציבים הגבוהים ביותר בליגה.
למרות הטייטל הבומבסטי שלו בקריית־שלום, האחריות האמיתית שניתנה לו במכבי ת"א הייתה מינורית ותוכני התפקיד היו מוגבלים, בטח כשהגיע מאמן כמו ולאדן איביץ'. "היו לנו הרבה דיונים גם עם ולאדן, בסוף הוא המאמן והוא לוקח את ההחלטות המקצועיות וזה היה ככה בכל השנים במכבי ת"א, עוד לפני. כמובן שאני תמיד אומר את דעתי, לא תמיד הסכמנו, אבל הוא המאמן ולקח את ההחלטות המקצועיות", הודה לפני כשנה יצחקי.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א עם ולאדן איביץ', ברק יצחקי
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א עם ולאדן איביץ', ברק יצחקי
יצחקי עם איביץ' וגולדהאר. הסרבי שלט במועדון
(צילום: עוז מועלם)
"לא הכל קם ונופל על מאמן", זה המוטו של יצחקי, שבעל כורחו מצא את עצמו על הקווים בתקופה שבין הפרידה מהמאמן פטריק ואן לוון ועד למינוי של מלאדן קרסטאיץ'. הוא עמד על הקווים בשישה משחקים והשיג 77 אחוזי הצלחה.
במכבי ת"א יצחקי לא נהנה מיחסי אנוש משובחים, כמנהל מחלקת הכדורגל יחסיו עם חלק מהמאמנים עלו על שרטון ואילו כמאמן זכורה מתיחות עם החלוץ טל בן־חיים. בשלב מסוים הוא הבין את הסימנים ששידר לו המועדון יחד עם הלחץ מצד האוהדים שסימנו אותו כאחראי על הכישלון בתקופתו, ויצחקי החליט להקדים תרופה למכה ובחודש מאי 2023 הודיע על התפטרותו.
יצחקי העריך שהתפקיד הבכיר שמילא במכבי ת"א יפתח עבורו דלתות בקבוצות אחרות, אלא שבפועל, הוא לא קיבל אף הצעה. כשהבין כי יתקשה לזכות שוב בתפקיד המנהל המקצועי החליט לשנות מסלול ולמצוא את דרכו כמאמן. איכשהו, עם המשבר בבית"ר ירושלים הכוכבים הסתדרו לו והוא מוצא את עצמו סוגר מעגל כמאמן בבית וגן, המועדון אליו הגיע לפני שני עשורים כילד פלא מאשקלון והקפיץ את הקריירה שלו בשתי קדנציות בהן סגר שש שנים.
3 צפייה בגלריה
יצחקי וסאבוריט בדרבי
יצחקי וסאבוריט בדרבי
יצחקי. החליט לחזור לקווים
(צילום: עוז מועלם)

הימור מסוכן

כמנהל מקצועי במכבי ת"א התמודד יצחקי עם לחץ רב של קבוצת צמרת עם תקציב ענק, אלא שעכשיו הוא מגיע לבית וגן למלחמת הישרדות קשוחה. לפני שנה, בימי קריית־שלום שבהם ספג ביקורות נוקבות הוא הודה: "זו לא תקופה קלה, אני לא אשקר, תקופה אפילו קשה מבחינתי באופן אישי כי אני סופג הרבה אש. יש טיפה יותר מדי אש לכיווני". נראה כי הפעם הלחץ בבית וגן אפילו גדול יותר. עד לסיום העונה הסדירה מחכים לבית"ר ארבעה משחקים קשים מאוד (מכבי נתניה, הפועל באר־שבע, מכבי ת"א ומכבי פ"ת), כשהקבוצה רחוקה נקודה בלבד מהקו האדום. יצחקי המאמן לא מכיר סיטואציה כזו.
בבית"ר מבינים כי מדובר בהימור, בכל זאת מדובר במאמן שלא הגיע למספר דו־ספרתי של משחקים על הקווים, וגם האוהדים שהריעו לו כשחקן, מתייחסים אליו בספקנות רבה וחשש בשל חוסר הניסיון שלו.
המנהל המקצועי אלמוג כהן מאמין בחשיבה מחוץ לקופסה ומעדיף למנות מאמנים שהם לאו דווקא חלק מהלופ, גם אם אין להם הרבה ניסיון. כך הוא נהג במכבי נתניה כשתחתיו עבדו ריימונד אטפלד, בני לם או רן קוז'וך שלא אימנו בליגה הבכירה. כהן הוא מנהל מקצועי ריכוזי ודומיננטי שכופה את שיטת המשחק שלו על המאמן ויצחקי אמור לממש על הדשא את תפיסת עולמו. איך כל זה יעבוד בסיר הלחץ שנקרא בית"ר ירושלים? קשה לדעת, אבל מה שבטוח: הולך להיות מעניין.
פורסם לראשונה: 01:30, 19.02.24