אוסקר גלוך כבש הערב (שלישי) את שערו השני העונה בליגת האלופות בשלושה משחקים. לצערו זה לא סייע לקבוצתו רד בול זלצבורג, שהפסידה 2:1 לאינטר בסן סירו, אבל זה לא מה שנזכור מהערב הזה.
מה שייזכר זאת המחווה של גלוך אחרי השער. הקשר הישראלי בן ה-19 סימן למצלמות באמצעות ידיו את המספר 30 - כמספר הילדים הישראלים שנמצאים כעת בשבי חמאס (זה גם מספר חולצתו של גלוך). המחווה תואמה עם המשפחות.
2 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך. מחווה מרגשת
2 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך חוגג את השער
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)
בדקה ה-57 בעט גלוך תוך כדי ריצה בחצי גובה אל הרשת מ-16 מטרים, ואיזן זמנית את התוצאה מול סגנית אלופת אירופה. "זה רגע מיוחד עבורי ועבור המדינה שלי", אמר גלוך בן ה-19 בסיום, "אני רוצה להמשיך ככה ושיגיעו שערים נוספים. זאת תחושה מרגשת מאוד לכבוש שער כזה".
מוקדם יותר היום מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר ניצל את מסיבת העיתונאים של קבוצתו לקראת המשחק אצל לייפציג בליגת האלופות כדי להשמיע את כאבה של ישראל אחרי הטבח בדרום ב-7 באוקטובר.
"אומרים שכדורגל מחבר בין אנשים, אבל איפה הכבוד של הכדורגל ל-1,400 האנשים שנרצחו? משפחות נשרפו, נשים נאנסו, מחבלים דקרו נשים בהריון, חמאס ערף ראשים של ילדים וחטף יותר מ-200 אנשים - והכדורגל שתק. הרבה מועדונים לא תמכו באוהדים שלהם שנרצחו, כמו ברצלונה, ריאל מדריד וליברפול. התגובות של הקבוצות הגרמניות היו קצת אור בהרבה מאוד חושך. אני רוצה לשאול אתכם: הכל זה כסף? כסף יכול לקנות ערכים?", אמר בכר.