הכוכב האדום בלגרד תשחק מחר (רביעי, 22:00) מול לייפציג בליגת האלופות. מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר שמר על שתיקה בשבועיים וחצי שחלפו מאז שהחלה המלחמה, ואת מסיבת העיתונאים לפני המשחק הוא פתח במונולוג יוצא דופן.
בכר סיפר בתחילת דבריו כי הוא שוחח עם בנו של צלם ynet רועי עידן ז"ל שנרצח בכפר עזה: "אתמול דיברתי עם מיכאל, ילד בן 9 שאוהד את ברצלונה. בשבת בבוקר מחבלי חמאס רצחו את ההורים שלו וחטפו את אחותו הקטנה אביגיל (בת 3). הוא ואחותו התחבאו בארון והצליחו להינצל. זה רק מקרה מזעזע אחד שקרה באותה שבת, 1,400 איש נרצחו".
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: Ronny Hartmann / AFP)
בכר, שהתקשה להסתיר את התרגשותו, הוסיף: "אומרים שכדורגל מחבר בין אנשים, אבל איפה הכבוד ל-1,400 האנשים שנרצחו? משפחות נשרפו, נשים נאנסו, מחבלים דקרו נשים בהריון, חמאס ערף ראשים של ילדים וחטף יותר מ-200 אנשים - והכדורגל שתק. הרבה מועדונים לא תמכו באוהדים שלהם שנרצחו, כמו ברצלונה, ריאל מדריד וליברפול. התגובות של הקבוצות הגרמניות היו קצת אור בהרבה מאוד חושך. אני רוצה לשאול אתכם: הכל זה כסף? כסף יכול לקנות ערכים?".
"אנחנו יושבים פה בגרמניה, כולנו מכירים את ההיסטוריה", המשיך בכר. "ההתאחדות הגרמנית ומועדונים כמו מיינץ, ורדר ברמן, דורטמונד ובאיירן מינכן בחרו לעמוד בצד הנכון, וזה קצת אור בחושך ובדממה. אני חייב להגיד שהמועדון שלי, הכוכב האדום, והרבה מאוד אנשים בסרביה הראו תמיכה. זה לא מובן מאליו".
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
"הקבוצה שלי תמכה, זה לא מובן אליו"
(צילום: Ronny Hartmann / AFP)
"אישתי והילדים שלי רצים כל יום למקלט, המדינה שלי מדממת. האנשים במדינה שבורים - בגוף ובנפש. אבל כל העולם צריך לדעת: אף אחד לא ישבור את עם ישראל. אנחנו ננצח כי אין לנו ברירה. עם ישראל חי", אמר בכר.
על המוכנות שלו למשחק ביחס למצב בארץ: "אני חייב לבצע סוויץ' ולהתרכז בכדורגל כי יש קבוצה שלמה שסומכת עליי. אני, הצוות והשחקנים עבדנו רגיל, מרוכזים לגמרי במשחק, ואני מבטיח לכל האוהדים של הכוכב שאנחנו נגיע מחר למשחק מוכנים כמו תמיד".
עוד אמר לקראת המשחק: "זו עובדה שספגנו יותר מדי שערים במשחקים האחרונים, אבל ברוב המשחק האחרון שיחקנו טוב וספגנו פעמיים מניסיון רציני אחד. אנחנו נפגוש מחר קבוצת התקפה מדהימה ונצטרך להרים את הרמה, בייחוד בהגנה. בשני המשחקים הקודמים בליגת האלופות שיחקנו טוב מאוד, אבל במחצית השנייה ספגנו שערים שלא היינו צריכים לספוג. מקווה שמחר ניראה יותר טוב במחצית השנייה. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק ומאמינים בעצמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה".