חגיגות גדולות במכבי נתניה לאחר העפלה לגמר גביע המדינה אמש (שלישי) לאחר ה-1:3 הגדול על מ.ס אשדוד. הקבוצה של רן קוז'וק הכריעה את המשחק מוקדם מאוד אודות לשני שערים מוקדמים,כאשר כבר בדקה ה-9 הוליכו היהלומים 0:2 וסגרו למעשה את הסיפור, בעוד היריבה נראתה חסרת אונים.
אוהדי נתניה חגגו במשך שעה ארוכה בבלומפילד עם השחקנים. מעל ל-13 אלף אוהדים הגיעו מהשרון, ובסיום זה בלט עד כמה הלחץ השתחרר בשורות הקבוצה, שחוזרת למעמד הגמר. נתניה הפסידה בשני הגמרים האחרונים שלה: לבני יהודה בתום דו קרב פנדלים בעונת 2019\2018, ולקריית שמונה ב-2014\2013 ובקבוצה מעיר היהלומים מקווים שבפעם השלישית זה יסתיים בחגיגה וזכייה בתואר.
1 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מ.ס אשדוד חצי גמר גביע המדינה
מכבי נתניה מ.ס אשדוד חצי גמר גביע המדינה
מחכים לתואר משמעותי ראשון לאחר 40 שנה. שחקני מכבי נתניה חוגגים
(צילום: טל שחר)
נתניה אומנם זכתה בגביע הטוטו העונה אחרי ניצחון על הפועל באר-שבע בפנדלים, אך מבחינתה היא רוצה להניף סוף-סוף תואר משמעותי. האליפות האחרונה שלה הייתה לפני 40 שנה, בעוד הזכייה האחרונה בגביע הייתה חמש שנים קודם. רן קוז'וק, שהוקפץ לעמדת המאמן הראשי העונה במקומו של בני לם, התגלה כבינגו כשהוביל את הקבוצה ממעמקי התחתית לפליאוף העליון, וכעת גם העפלה לגמר הגביע, ציון דרך משמעותי מאוד מבחינתו.
קוז'וק אמור לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה, בלי קשר לתוצאת הגמר. גם כובש הצמד לזכות נתניה, סטניסלב בילנקי, זכה לשבחים גדולים מאוד על יכולתו והמניות שלו בקבוצה עלו משמעותית. ההחלטה על שינוי המערך של קוז'וק והעלאת בילנקי בהרכב על חשבונו של גאנדלמן - תוך כדי סיפסולו של איגור זלטאנוביץ' - הפתיעה רבים, אך אחרי הפתיחה המדהימה של הקבוצה כולם הבינו את תוכנית המשחק המתוחכמת של המאמן הצעיר.
"עשינו ניצחון אדיר, אמר שחקן בקבוצה. "הכרענו את המשחק בפתיחה. באנו בטירוף, וככה נצטרך להגיע גם לגמר בעוד שלושה שבועות. אנחנו במרחק נגיעה מהנשיא. נגיע שווים לגמר הגביע. לא משנה לנו מי תהיה היריבה. גמר זה משחק קשה מול כל קבוצה, אבל אנחנו באים עם אמונה גדולה שהגביע יכול וצריך להגיע לנתניה השנה".