מינהלת הליגות העבירה ביממה האחרונה מסר לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית: "עליכן להיות מוכנות להשבת הכדורגל הישראלי בשבת הבאה, ה-28 באוקטובר", כך נודע לראשונה ל-ynet. ההודעה של המינהלת לקבוצות נועדה להוביל אותן לחזור לאימונים ולהיות מוכנות לאפשרות שניתן יהיה לחדש את הליגות, אך נראה כי הסיכוי לכך כבר בשבת הבאה הוא קלוש.
חלק משמעותי מהקבוצות כבר חזרו להתאמן, אך ללא רוב הזרים, שעזבו את הארץ בשל המלחמה בעזה. הפועל פ"ת, הפועל ירושלים, בני ריינה ומכבי נתניה ישובו היום (שלישי) לאימונים. מכבי ת"א עורכת בשלב הזה אימוני רשות בלבד מאחר שהצוות המקצועי-ניהולי כולו עזב את הארץ, מכבי חיפה מתאמנת ללא זרים וליאור רפאלוב שעזב את הארץ וחבר לבני משפחתו בבלגיה, ושתיהן הגישו בקשה לאופ"א לדחות את משחקיהן במסגרות האירופיות בשבוע הבא - ואמורות להיענות בחיוב. הפועל באר-שבע תשוב בקרוב לאימונים, כשחוץ ממכבי ת"א היחידות שעוד לא ידוע מתי יעשו זאת הן מ.ס אשדוד ובני סכנין.
1 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים חוזרים לאימונים
שחקני בית"ר ירושלים חוזרים לאימונים
שחקני בית"ר ירושלים כבר חזרו לאימונים
(צילום: באדיבות המועדון)
בכדורגל הישראלי חוששים כי הימשכות המלחמה, שכרגע מתנהלת בגזרה הדרומית אולם יכולה להתפתח גם לצפונית, תוביל לדחייה של כמות גדולה של מחזורים – שתיצור בעיה קשה. אם הלחימה תהיה בדרום בלבד, ייתכן כי המשחקים יועתקו לאזורים המורשים על פי פיקוד עורף ובהתאם להנחיות ההתקהלות.
קבוצות ליגת העל חוששות שחלק מהזרים שלהן לא מתכוונים לחזור לארץ. חלקם אף העבירו מסרים לקבוצות שהם מתכוונים לפנות לפיפ"א על מנת לפתוח בעבורם חלון העברות חירום, בדומה למה שהיה באוקראינה, על מנת לאפשר להם לשחק העונה במקום בטוח יותר.