בעקבות המצב הביטחוני בארץ והמלחמה שעדיין מתנהלת, מכבי חיפה ומכבי ת"א, בתמיכת ההתאחדות לכדורגל, שלחו לאגף התחרויות באופ"א בקשה דחופה לדחיית משחקי הקבוצה במסגרת המחזור הקרוב בליגה האירופית - בחמישי הבא בספרד מול ויאריאל - ובקונפרנס ליג (מול זוריה).
במכתב ששיגר מנכ"ל מכבי חיפה, איציק עובדיה, נכתב: "בעקבות האירועים הנוראים, הקשים מנשוא שאירעו החל משבת בבוקר ה-7 באוקטובר, הרינו להגיש בקשת דחייה עבור המחזור הקרוב למועד אחר בחודש הבא".
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
המשחק מול ויאריאל יידחה? שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
"בשעה שהמדינה כולה מתאבלת ומגויסת לטובת ההגנה על מדינת ישראל מפני אויביה, ברור לכל בר דעת שהספורט הופך לבעל חשיבות משנית. אנו מקווים כי אופ"א תתחשב בבקשה ותדחה את המשחק הקרוב לתאריך מאוחר יותר, שני המועדונים נתונים כעת במאמץ קהילתי עבור הלוחמים והניצולים, ונוכחים בהלוויות רבות".
המנכ"ל סיכם: "אלו ימים קשים עבור אזרחי ישראל, קשה עד בלתי אפשרי להתרכז בכדורגל בשעה שאנו מתאבלים על ההרוגים וטובי בנינו נמצאים בחזית הלחימה. אנו מצפים להתחשבות מצד קהילת הכדורגל האירופי וזה המעט שאופ"א יכולה לעשות למעננו בשעות קשות אלה. המועדונים שלנו מייצגים קהילה שלמה שנמצאת תחת סבל גדול".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי
אמורים לשחק בחמישי הבא מול זוריה. זהבי ושחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו בטוחים שאופ"א יבינו את המצב. זה לא מצב רגיל. הקבוצה לא מתאמנת באופן סדיר, הזרים לא נמצאים והראש לא נמצא בכדורגל. אנחנו מקווים שיגלו שם הבנה וידחו את המשחק הקרוב".

הנוער של מכבי חיפה פורש מליגת האלופות

בתוך כך, במכבי חיפה הודיעו היום לאופ"א כי יפסיקו את השתתפותם בליגת האלופות לנוער. "ההחלטה התקבלה בעקבות מצב המלחמה בישראל", נכתב בהודעה. "זאת החלטה לא קלה, אך המצב של הקבוצה, עליה נמנים גם חיילים המשרתים את המדינה, אינו מאפשר יציאה לתחרויות בחו"ל".
עובדיה הוסיף: "אנו מאוד גאים על השתתפותה של קבוצת הנוער, אלופת המדינה, במפעלים האירופיים ובייצוג המועדון ומדינת ישראל, אך בעת הזו ישנם דברים החשובים בהרבה מכדורגל. אנו מקווים שנחזור במהרה להתחרות במפעל".