לאחר קצת פחות משנתיים בתפקיד המנהל המקצועי, מכבי ת"א הודיעה היום (רביעי) כי ברק יצחקי יעזוב את המועדון בתום העונה. על פי ההודעה, ההחלטה לעזוב הייתה של יצחקי עצמו.
"ברצוני להודות למיץ' על האמון שנתן בי כשקיבלתי את התפקיד", אמר יצחקי. "תמיד נתתי 100% בטוב וברגעים הקשים והצבתי את האינטרסים של המועדון מעל לכל. זו לא החלטה קלה לעזוב מקום אותו אתה כל כך אוהב ומעריך. למכבי תמיד יישאר מקום מיוחד אצלי בלב".
2 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
עוזב בסיום העונה. ברק יצחקי
(צילום: עוז מועלם)
הבעלים, מיץ' גולדהאר: "ברק עבד במשך שנים רבות במכבי והיה מהימן ונאמן למועדון. ברק הוא אדם עם יושרה ואני מאוד מעריך את תרומתו למועדון כמו גם את העובדה שנשאר בתפקידו עד תום עונה מאתגרת זו. כולנו מאחלים לו בהצלחה בכל דרך חדשה בה יבחר".
יצחקי נכנס לנעליו הענקיות של ג'ורדי קרויף, האיש שביצע מהפכה זרה בכדורגל הישראלי באמצעות אנשי מקצוע שעשו את ההבדל בין מכבי לקבוצות האחרות במשך שנים. בין לבין, גולדהאר הנחית כאן שמות מוכחים כמו מרטין ביין עם הניסיון הניהולי שלו בכדורגל הסקוטי, שגם הגיע בהמשך לסנדרלנד, או בן מנספורד שעבד בסוכנות שחקנים בינלאומית גדולה והתקדם לבלקפול האנגלית - כך שמינויו של יצחקי היה מראש הימור של גולדהאר.
2 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
תחתיו, איבדה מכבי ת"א את הבכורה בכדורגל הישראלי למכבי חיפה. ברק יצחקי
(צילום: עוז מועלם)
אם בשנתיים האחרונות מכבי לא עמדה בציפיות ונתנה למכבי חיפה לתפוס את השלטון, העונה הפערים כבר הופכים למשמעותיים ומעידים על שבר ולא רק משבר. הצהובים פתחו את הפלייאוף העליון במרחק של עשר נקודות מהאלופה שעוד שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות במקביל ואפילו עברה בעצמה משברים בדרך. ביום שני האחרון מכבי ת"א נוצחה 3:1 בסמי עופר וחלום האליפות למעשה נגוז סופית.
כדי להבין את מצבה העגום של מכבי ת"א צריך להביט מסביב ובעיקר למטה. קבוצת הנוער, שעד לא מזמן הייתה חלון הראווה של המועדון, מתבזה העונה עם שישיות ושביעיות. בנוסף, בית"ר ת"א על גלגוליה השונים, שהיוותה קרקע פורייה להרצת צעירים ומושאלים, כבר בדרך לליגה ב'. ליאור שחטר, הבעלים לשעבר של קבוצת הבת הבלתי רשמית, הודה כי התייעץ רבות עם יצחקי, כאשר בלם העבר מכבי ת"א קרלוס גרסיה מונה למאמנה והידרדר איתה לליגה השלישית. חיסול הפרויקט המשותף פגע באופן קשה בפיתוח שחקנים שמסיימים את גיל הנוער, פורמט שהצמיח שחקנים כמו יונתן כהן, דן גלזר, מתן חוזז ורבים אחרים.
יצחקי, שהיה שחקן אהוב במכבי ת"א, חוטף את עיקר האש מהאוהדים. מבחינתם הוא הפנים של הכישלון בשנה השלישית ברציפות, הוא האשם בכך שמועדון עם תקציב של 130 מיליון שקל לא מצליח אפילו להיאבק על האליפות.