המצב של מכבי תל אביב לא נורא, אם מסתכלים עליה מלמעלה. היא עדיין הקבוצה הכי עשירה בליגה, יש לה סגל טוב יחסית (הגנה חלשה, אבל זה פתיר) , והבעלים מיץ' גולדהאר לא הולך לשום מקום. למרות שבזמן משבר תמיד עולים אותם קולות על כך ש"נמאס לו". אם הוא באמת היה מואס בקבוצה, שכר השחקנים היה נמוך באופן משמעותי, ולא היו נוחתים זרים יקרים כמו סטיפה פריצה.
אם מסתכלים יותר מקרוב, נראה שהמועדון בסיחרור: ארבעה הפסדים בשבעה מחזורים, יותר מבני סכנין ונוף הגליל, כמו הפועל ירושלים. עשר נקודות מהמקום הראשון בליגה שבה קשה מאוד לאבד נקודות.
2 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
(צילום: אורן אהרוני)
כמעט בכל עונה גולדהאר לוקח את הזמן. בעונה שעברה יורגוס דוניס מונה למאמן אחרי שהקבוצה כבר עברה הכנה, העונה הרכש המשמעותי הגיע רק בסוף החלון. גולדהאר משקיע המון כסף, אבל הוא משקיע אותו בזהירות. לפעמים יותר מדי בזהירות. זה פוגע במכבי ת"א, אבל מצד שני - יש אלטרנטיבה טובה יותר? מדובר בבעלים חלומי. למרות שהוא לפעמים עושה טעויות. הפעם הטעויות עלו למכבי ת"א ביוקר והיא נכנסה למשבר הכי גדול שלה מאז החל "העידן הזר" ב-2013. יש לה שתי מתחרות על התואר, שתיהן בנויות היטב ומתחזקות משבוע לשבוע.
ברק יצחקי יאמן את הקבוצה באופן זמני, מדובר במנהל מקצועי חדש במקצוע (אך לא במועדון). זה לא דומה לעונה בה ג'ורדי קרויף הפך למאמן בשום צורה. ברור שמדובר בהימור גדול, בוודאי אם לא ימונה מאמן מנוסה בקרוב. במכבי ת"א תמיד התגאו בחוסנה של המערכת, אבל התוצאות על המגרש הם קטסטרופה שלא הייתה אפילו אצל שוטה ארבלדזה. הארומה הזרה נתנה תמיד תחושה שיש על מי לסמוך, אפילו אם על הקווים היו מאמנים חלשים. הפעם אפשר להיות מודאגים. המנהל המקצועי נמצא בתפקידו שלושה חודשים בלבד (רשמית) והוא כבר נאלץ לרדת לקווים, בזמן שהוא גם צריך להיות מעורב בבחירת המאמן הבא. זה לא נראה טוב.
2 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
פטריק ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
פטריק ואן לוון אכן נכשל בתפקידו כמאמן, כמו יורגוס דוניס לפניו. שני כישלונות רצופים בבחירת המאמן מעידים על כך שהמערכת לא מספיק טובה, שמשהו בסיסי לא עובד. הצהובים סומכים על כך שהכסף הגדול יפתור הכל בסופו של דבר, אבל זה לא עובד הפעם. זה אף פעם לא רק הכסף. על אף שליגת העל היא לא בדיוק הפרמייר-ליג, עדיין יש צורך בניהול טיפה יותר נבון וגמיש על מנת להצליח בה.
כמו סגנון האימון של פטריק ואן לוון, מנהלי הקבוצה לא יוצאים מהקופסה, כמו ההתעקשות על מאמנים זרים. הגיע הזמן להתרענן ולפתוח את הראש. אין רק דרך אחת להצליח בליגת העל.