הסערה בכדורגל הישראלי בעקבות מהומת הענק בסיום המשחק בין הפועל באר-שבע למכבי חיפה (1:2 לדרומיים) עדיין לא שככה. נכון להיום (רביעי), עדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות המעשיות של האירועים האלימים. בין תובע ההתאחדות, עורך הדין ניר רשף ליועצים המשפטיים של המועדונים, מתנהלים מגעים לעסקת טיעון עוד לפני שבית הדין של ההתאחדות יצטרך להכריע בנוגע לעונשים שיוטלו על הקבוצות, השחקנים ואנשי הצוות שהיה להם חלק באירועים.
במועדונים כבר החלו לתחקר את האירועים ולנסות להסיק מסקנות. לפחות מבחינת באר-שבע, התקרית האלימה עשויה להביא לאחת ההחלטות המשמעותיות בבניית סגל הקבוצה - ויתור על אחד השחקנים שעד לפני מספר חודשים בנו עליו במועדון כמי שיוביל אותו בשנים הקרובות. מדובר בשאפי סולימנוב, הקשר המושאל מקרסנודאר. הקבוצה של אליניב ברדה הייתה אמורה להשלים בתקופה הקרובה את רכישתו לצמיתות, אך כעת מסתמן דווקא שהמשחק נגד הירוקים יהיה האחרון שלו בבירת הנגב.
3 צפייה בגלריה
שאפי סולימנוב
שאפי סולימנוב
המשחק נגד מכבי חיפה היה האחרון שלו בבאר-שבע? שאפי סולימנוב
(צילום: עוז מועלם)
סולימנוב הוא רק אחד מהשחקנים ש"כיכבו" במופע האימים על כר הדשא ובמנהרה של איצטדיון טוטו-טרנר, אך לא מן הנמנע שהוא זה שיספוג את עונש ההרחקה החמור והארוך ביותר לאחר שתובע ההתאחדות החליט להעמיד אותו לדין בגין השתתפות בקטטה בנסיבות מחמירות בעקבות תקיפת דולב חזיזה. נגד השחקן הרוסי עומד עונש הרחקה על תנאי מלא פחות מארבעה משחקים.
נציגיו של השחקן מסרו בתגובה להחלטה להעמיד אותו לדין: "שאפי סלימנוב הוא אדם הידוע בתוך המועדון בחביבותו, בצניעותו ובמסירותו להפועל באר-שבע, כמו גם לכל קהילת הכדורגל בישראל. הגישה החיובית שלו באימונים תורמת משמעותית לפיתוח הקבוצה שלנו ולחיזוק ההבנה ההדדית בין השחקנים. אנו מכירים בכך שהתקרית לאחר המשחק האחרון עוררה זעם מסוים, אך אנו רוצים להדגיש כי שאפי לא היה התוקף. הוא ניסה למנוע אלימות וכתוצאה מכך הפך למטרה למתקפה. בנסיבות כאלה, התקשה לשמור על קור רוח, ושאפי פגע בשחקן אחר, מקרה שעליו הוא מתחרט מאוד.
"אנו קוראים לכל הצדדים בקהילת הכדורגל הישראלית לשתף פעולה, לגלות כבוד ולהתפייס. ביחד נוכל ליצור אווירה חיובית בה כל שחקן ירגיש מוגן ויוכל להתפתח כמקצוען וכאינדיבידואל".
בתקופה הקצרה שלו בארץ, הוא הספיק כבר להיות מורחק על ידי בית הדין מארבעה משחקים בפועל, וכאמור עומד נגדו גם עונש על תנאי לתקופה זהה. בינואר האחרון סולימנוב הורחק בגמר גביע הטוטו נגד מכבי נתניה בכרטיס אדום ישיר לאחר פגיעה קשה בעדן קארצב. הדיין ישראל שמעוני לא הסתפק רק בעונש ההרחקה החמור, אלא גם הורה על קנס של 5,000 שקלים.

שורה של תקריות

גם התקרית הזאת לא הייתה ההסתבכות הראשונה של השחקן, כשרמז ראשון להתנהגותו הבעייתית הגיע כבר במפגש הראשון בין באר-שבע לנתניה העונה. בסיום אותו משחק (1:2 לחבורה של ברדה), התפתח עימות בין הקשר לשוער נתניה, איתמר ניצן. השניים כמעט הגיעו לעימות פיזי אך אז, לטענת אנשי באר-שבע, אחד מאנשי המנהלה של נתניה חבט בעוצמה בפניו של סולימנוב. האירוע גרם למהומה גדולה במנהרת השחקנים בהשתתפות שחקנים ואנשי צוות משתי הקבוצות, כשבאותו אירוע נראה היה שהקשר הוא הקורבן. בכל מקרה, התקרית הזאת כאמור הייתה רק הסנונית הראשונה שבישרה על שתי התקריות האלימות הנוספות בהן היה מעורב השחקן.
3 צפייה בגלריה
שאפי סולימנוב שחקן הפועל באר-שבע
שאפי סולימנוב שחקן הפועל באר-שבע
נחלש ככל שהתקדמה העונה. שאפי סולימנוב
(צילום: עוז מועלם)
כשהגיע סולימנוב להפועל באר-שבע לקראת תום קמפיין מוקדמות הקונפרנס ליג בקיץ האחרון, הציפיות ממנו היו בשמיים. למרות גילו הצעיר (אז מתחת ל-23) היו לו כבר שערים מרשימים במפעלים האירופיים והופעות בנבחרת הצעירה של רוסיה. "התכשיט", כינה אותו בשיחות פנימיות המנכ"ל גיא פרימור, שהיה אחראי באופן אישי על הבאתו. גם המחיר שסוכם היה נראה כמו מציאה: 200 אלף אירו, שהועברו בקיץ כדמי השאלה לעונה הנוכחית, וסיכום שתמורת 800 אלף אירו נוספים תוכל באר-שבע לרכוש אותו לצמיתות בסוף העונה.
ההתחלה שלו הייתה מבטיחה מאוד. הוא כבש ובישל כבר במשחקיו הראשונים והוגדר כ"בינגו". לא הייתה שאלה של "אם" הדרומיים ירכשו אותו, אלא "מתי". אבל אז הגיע התקרית הראשונה בנתניה בליגה, כשבמקביל גם חלה ירידה חדה ביכולתו. בחורף הוא נראה שחקן שונה מאוד מזה שהפגין יכולת גבוהה בקיץ. הוא איבד את מקומו בהרכב והשיא היה בהחמצת הפנדל במשחק נגד מכבי חיפה בסמי עופר בסיבוב השני. בתקופה האחרונה דווקא היה שיפור קל ביכולתו. הוא אפילו כבש בהפסד 2:1 למכבי ת"א, לאחר בצורת ארוכה של חמישה חודשים.

זיכרונות מז'וזואה

לבאר-שבע נותרו שלושה משחקים עד לסיום העונה. סולימנוב בכל מקרה היה אמור להיעדר מהמשחק הקרוב נגד מ.ס אשדוד בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים ורק נס לא ימנע ממנו להיות מורחק משני המחזורים האחרונים של העונה בידי בית הדין. אם עד לפני המשחק שלשום הקבוצה של ברדה עוד ניהלה מגעים שקטים עם קרסנודאר על מנת להפחית את סכום הרכישה, כעת בכלל לא נראה שבבירת הנגב מעוניינים בכך, בטח לא בסכום המקורי.
3 צפייה בגלריה
ז'וזואה
ז'וזואה
השוואה מתבקשת. ז'וזואה
(צילום: אורן אהרוני)
השחקן שבמשחקיו הראשונים הזכיר לאוהדים את הכוכב הזר הקודם שלהם, ז'וזואה, שכיכב בבאר-שבע עד לפני שנתיים, בזכות הדריבל המרשים ויכולת הבעיטה והמסירה שלו, מסיים את העונה כשהוא מזכיר את את הכוכב הפורטוגלי דווקא בשל תקריות המשמעת החמורות בהן היה מעורב. האם הסטירה שהטיח בפניו של דולב חזיזה מחיפה יהיה אקורד הסיום הצורב של שאפי סולימנוב בהפועל באר-שבע? נכון לעכשיו נראה שכן.