תחושת פספוס, אך גם לא מעט אופטימיות בנבחרת ישראל לאחר ה-1:1 נגד רומניה אמש (שבת) במסגרת מוקדמות יורו 2024. הכחולים-לבנים נראו לא טוב במחצית הראשונה, אך שלטו ללא עוררין במשחק במחצית השנייה והיו קרובים מאוד להשיג את שער הניצחון, אך החמיצו מספר פעמים. שריקות הבוז הצורמות של 46 אלף האוהדים עם שריקת הסיום בארנה נציונלה בבוקרשט ציירו בצורה המדויקת ביותר את מה שקרה באחד ממשחקי המפתח של הקמפיין.
אחרי שני המשחקים האחרונים בקמפיין, בהם החבורה של אלון חזן עמדה במבחן התוצאה, אבל הציגה יכולת חלשה מול בלארוס ואנדורה, הגיע אתמול המשחק מול רומניה ונתן את התחושה כי ישראל טובה מרומניה, ורק בשל חוסר מזל פספסה ניצחון סופר חשוב. עם זאת, כשנותרו חמישה משחקים, הכחולים-לבנים שעוד יארחו את בלארוס, רומניה ושוויץ וייצאו למשחקי חוץ בקוסובו ואנדורה, רחוקים נקודה אחת מהמטרה שהציב לה המנהל המקצועי יוסי בניון.
3 צפייה בגלריה
חזן
חזן
זכה לשבחים. חזן
(צילום: EPA/Robert Ghement)
ישראל החזיקה בכדור 58 אחוז מהזמן, איימה על השער 16 פעמים מול 10 בלבד של הרומנים, ולמרות שספגה בפעם העשרים ברציפות אחרי טעות גדולה של השוער עומרי גלזר, הייתה גדולה על היריבה, הרבה הודות להכנה וניהול המשחק של חזן. "בניון וחזן הוכיחו שוב שלא מתעסקים במי שלא פה, אלא באלו שפה", אמרו בנבחרת, שתמריא היום חזרה ארצה לקראת המשחק מחרתיים מול בלארוס בבלומפילד, שכל הכרטיסים אליו צפויים להימכר. "הם הצליחו לבנות שלד מעולה לשנים הבאות, ולא היו קשובים לכל הרעשים מסביב גם עם שני חוסרים גדולים של ליאל עבדה ודולב חזיזה הפצועים".
חזן עשוי לבצע מספר שינויים מול בלארוס, כאשר אחד מהם הוא העלאתו של סתיו למקין בהרכב. הבלם נכנס כמחליף אחרי פציעה של שון גולדברג והציג יכולת מצוינת. בנוסף, מי שעשוי לתפוס את עמדת החלוץ הוא שון וייסמן שהחליף את דור תורג'מן שפתח והציג משחק פושר. גם לא ברור אם שגיב יחזקאל יפתח אחרי שעלה ב-11 ברגע האחרון במקום ליאל עבדה והציג מחצית ראשונה טובה, או שחזן ייתן צ'אנס לשחקן אחר, כמו גבי קניקובסקי למשל.
3 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
"גאון כדורגל". גלוך חוגג
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
"חזן הציג ניהול משחק מצוין, הוא עשה בית ספר ליורדנסקו מהצד השני", אמרו בנבחרת, בעוד המאמן הלאומי הסביר: "אמרו שיש לנו נבחרת של ילדים, שאנחנו נשחק מול 50 אלף אוהדים, ואחרי ששלטנו ללא עוררין, אני מסיים עם רגשות מעורבים. זה היה אחד המשחקים הטובים של הנבחרת".
בסיום הסביר חזן כי החליט שלא לזמן את ענאן חלאיילי מאחר שלא היה צפי כי ישחק בשל איוש עמדת הכנף הימנית בהתקפה על ידי ליאל עבדה ודולב חזיזה, ולכן הוחלט כי עדיף שישחק בשלישי נגד בולגריה עם הנבחרת הצעירה.
מיד עם שריקת הסיום, נשמעו מחמאות לשלושה שחקנים: רוי רביבו, במשחקו השני בלבד בנבחרת הבוגרת, נטע לביא ואוסקר גלוך - השחקן שעשה את השינוי במחצית השניה. "גלוך גאון כדורגל, הגול שלו בין חמישה שחקנים רומנים זה חוכמה ועוד ברגל שמאל, הוא לקח על עצמו את המשחק וכמעט עוד ניצח אותו עם עוד פעולה ענקית שהסתיימה רק בבעיטה לקורה".
3 צפייה בגלריה
נטע לביא בפעולה
נטע לביא בפעולה
גם הוא קיבל מחמאות. נטע לביא בפעולה
(צילום: EPA/Robert Ghement)
בחדר ההלבשה לפני העליה למחצית השניה, ניגש חזן לגלוך ואמר לו: "תמשיך בשלך, תשחק את הכדורגל שלך והכל יהיה בסדר", גלוך הסביר בסיום: "קורה שלא הולך במחצית הראשונה, היו לי שתי אפשרויות, להוריד את הראש או לחזור לעצמי. רציתי לנצח את המשחק, כולנו רוצים לעלות ליורו. אנחנו מתעסקים במי שנמצא, אין מה לדבר על מי שלא פה".
בנבחרת מיהרו לחזק את גלזר אחרי ההשמטה שהובילה לשער היתרון של הרומנים: "אתה השוער הבכיר. לכל אחד יש כאלו טעויות בקריירה, זה קורה ואתה שוער מצוין". מי שהציגו יכולת פחות טובה ממה שציפו מהם, היו הקפטן אלי דסה והשחקן החשוב ביותר של הנבחרת, מנור סולומון, שאמר בסיום: "לא הייתי במיטבי ולא מרוכז בהזדמנויות שהיו לי. הראינו שאנחנו טובים יותר במשחק חוץ לעיני 45 אלף אוהדים מול המתמודדת העיקרית שלנו על הכרטיס ליורו. היינו טובים יותר מהרומנים".