עכשיו זה רשמי: קבוצת הרכישה האמריקאית, בראשות דייויד ומיכאל מינצברג, זכתה היום (רביעי) לחותמת הרשמית של הוועדה להעברת זכויות בהתאחדות לכדורגל, ולמעשה קיבלה לידיה את הפועל ת"א. הכוונה של האמריקאים לרכוש את המועדון פורסמה לראשונה ב-ynet.
עוד קודם ערכה הרשות לבקרת התקציבים של ההתאחדות בדיקה מקדימה לעסקה ונתנה אור ירוק לעסקה. כל זאת לאחר שקבוצת הרוכשים העבירה כבר אתמול 7 מיליון שקל לחשבון הנאמנות של המועדון.
3 צפייה בגלריה
הרוכשים האמריקאים מגיעים למתחם וולפסון
הרוכשים האמריקאים מגיעים למתחם וולפסון
הרוכשים האמריקאים מגיעים למתחם וולפסון
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דייויד מינצברג
דייויד מינצברג
התרשם מהאוהדים. מינצברג
(צילום: אוראל כהן)
"לאחר דיון ולאחר שהובהרה לנו הדחיפות שבמתן החלטה כבר היום, החלטנו לאשר את העברת הזכויות", נכתב בהודעת ההתאחדות. "זאת בהתאם לבקשה ולאחר שהשתכנענו שנתמלאו תנאי התקנון. כל שינוי בזהות 'המנהלים' מצד הרוכשת, יידרש אישור מחדש של הוועדה".

"מרגישים ברי מזל להיות חלק מקהילה כזו של אוהדים"

במכתב פתוח לאוהדי הפועל ת"א, כתבו האחים מינצברג: "למועדון הכדורגל הפועל ת״א יש קהל אוהדים אדיר, היסטוריה עשירה של הישגים ומסורת חשובה של גיוון, הכלה ושוויון. לכבוד הוא לנו להיות חלק ממועדון כל כך מיוחד ובמיוחד בעיר מדהימה כמו תל אביב. אנו מאמינים שהפועל ת"א יכולה להפוך שוב לאחד מהמועדונים המובילים בישראל ולהעפיל באופן קבוע למפעלי אופ"א השונים. האסטרטגיה שלנו בדרך להשגת היעדים הללו, תהיה שימוש במערכות ותהליכים חדשניים כדי להשיג הצלחה עקבית, תוך כיבוד ההיסטוריה, המסורות והערכים של המועדון".
3 צפייה בגלריה
הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א ביציעי טדי
הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א ביציעי טדי
עם הכניסה למועדון, הם יחזיקו ב־40-70 אחוז מהמניות. הרוכשים האמריקאים
(צילום: עוז מועלם)
"בעוד אנו נוקטים בגישה ארוכת טווח לבניית המועדון, הרי זה חשוב שנתחיל להיערך לעתיד כבר עכשיו ולכן בחודשים האחרונים עובדת איתנו קבוצת מומחים מהארץ והעולם לקראת העונה הבאה וגם אחריה. בשם כל הקבוצה שלנו, אנחנו רוצים להביע את תודתנו והערכתינו לקהל האוהדים המדהים של הפועל ת״א. התמיכה והמסירות שלכם למועדון גם בזמנים הקשים ביותר הייתה עצומה ומעוררת השראה. כולנו מרגישים ברי מזל להיות חלק מקהילה כזו של אוהדים בת״א, ברחבי ישראל כולה ומסביב לעולם. אנו מצפים ונרגשים לחגוג 100 שנה למועדון ולתחילתו של עתיד מזהיר בעונה הבאה".
למעשה, האמריקאים אמורים להיכנס רשמית למועדון ביוני הקרוב, ובגלל התפטרות הבעלים הקודמים מי שיתנהל מולם עד אז יהיה המנכ"ל לירן מוכתר. הבעלים המתפטרים ויתרו על הלוואת הבעלים הנאמדת ב-14 מיליון שקל ועל דיבידנדים במקרה של מכירה עתידית, והאמריקאים יקבלו בכל פעם מניות בהתאם להשקעה שלהם.
עם הכניסה למועדון, הם יחזיקו ב־40-70 אחוז מהמניות, אבל בכל מקרה מדובר במניות שליטה ולא תהיה יותר מעורבות של הבעלים המתפטרים.