בתום מספר שיחות זום שנערכו במהלך סוף השבוע בין עורכי הדין של קבוצת הרכישה האמריקאית לאלו של הפועל ת"א, סוכם על ידי שני הצדדים כי הליך רכישת המועדון ימשיך על פי השלבים שנקבעו. כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, האמריקאים מתכוונים להקדים תשלום של 7 מיליון שקל לחשבון הנאמנות עד ליום שלישי.
מי שצפוי לנחות בארץ בקרוב הוא ראש קבוצת הרכישה, דיוויד מינצברג, על מנת לחתום על הסעיפים האחרונים, כאשר התשלום אמור לעבור על פי החוזה. עם זאת, למרות שהיו עיכובים בירוקרטיים בהעברת חלק מהדרישות של האמריקאים, הם מתכוונים לטובת הרצון הטוב והניסיון להציג הליך מסודר להקדים את העברת הכספים עד שלישי.
2 צפייה בגלריה
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
קבוצת הרכישה האמריקאית
(צילום: יאיר שגיא)
"היה ניסיון שווא לייצר בלאגן, אבל הכל ברור". הסביר גורם המעורה בפרטים. "הייתה שיחת זום מצוינת בסוף השבוע. המכתב של האמריקאים נועד להבהיר מצידם כמה שהם רוצים להגיע לפה, וכמה הם לא רוצים שיגיעו מישהו אחר במקומם. יש קצב שונה בין האמריקאים, שהפעילו משרדי עורכי דין, לתגובה של הפועל בכל הנוגע למסמכים. הכל מתנהל כמו שצריך והם יהיו פה".
מה שברור, במידה והאמריקאים לא יעבירו את הכספים עד לחמישי, כפי שהם מחויבים בחוזה, הבעלים הנוכחיים (שכבר קיבלו הצעות כלכליות אטרקטיביות בהרבה) יוכלו לנהל מגעים עם רוכשים פוטנציאלים אחרים. עם זאת, הרוכשים נחושים לממש את העסקה הכדאית מאוד מבחינתם.
2 צפייה בגלריה
חיים סילבס
חיים סילבס
קדנציה פושרת. סילבס
(צילום: יאיר שגיא )
המתווה מאוד ברור: שווי המועדון נקבע על 3 מיליון דולר, כאשר 7 מיליון שקל מוזרמים ישירות לתקציב המועדון החל מיוני. עקב כך, כל העברת כספים תוביל לדילול מניות בעלות, כשהבעלים לא יקבלו שום תרומה, אלא רק במידה ותהיה מכירה עתידית.
ובעניין אחר: ההפסד 2:1 לאשדוד אתמול היה המשך לקדנציה הפושרת של חיים סילבס על הקווים. המשמעות של אי עלייה לפלייאוף העליון והידרדרות למאבקי ירידה היא אובדן של 4 מיליון שקל. "כמעט אף שחקן מהסגל הנוכחי לא יישאר פה", משוכנעים במועדון לקראת השבוע הקריטי בכל הנוגע להמשך עסקת הרכישה.