אחרי דחיית המשחקים של נבחרת ישראל נגד שווייץ וקוסובו נוכח המצב הביטחוני בארץ, אלון חזן ויוסי בניון מוצאים את עצמם עומדים בפני אתגר גדול - שכן מסתמן שישראל תצטרך לשחק את כל ארבעת משחקיה הנותרים במוקדמות היורו בטווח של עשרה ימים בלבד בחודש נובמבר.
הכחולים-לבנים אמורים לארח את שווייץ ב-15 בנובמבר, את רומניה ב-18 ולהתארח אצל אנדורה ב-21. תאריך המשחק הדחוי מול קוסובו בחוץ עוד לא נקבע, אך מסתמן שהוא יהיה ה-ב-12 בנובמבר. את המשחקים הביתיים תארח ישראל בחו"ל על פי אישורי גורמי הביטחון. בהתאחדות לכדורגל בוחנים את האפשרויות הטבעיות בקפריסין וביוון, ושוקלים גם את גרמניה כאופציה לאור הסולידריות הגדולה שמגלה ההתאחדות המקומית כלפי ישראל בשבועיים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
לא מעט אתגרים. חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)
משחקי ליגת העל יחודשו לכל המוקדם ב-25 בנובמבר, ולכן נשקלת אפשרות לקיים בקרוב אימונים מרוכזים של השחקנים ששייכים לסגל הנבחרת ומשחקים בישראל. מעבר לכך, המשחקים מול קוסובו ואנדורה לא מיועדים להיות במהלך הפגרה, ולכן השחרור של הלגיונרים הוא על פי רצון טוב של המועדונים שלהם.

מה ישראל צריכה?

ישראל תלויה לגמרי בעצמה אחרי פגרת הנבחרות האחרונה. גם אם לא תנצח את שווייץ העדיפה ממנה על הנייר, ישראל עדיין תהיה תלויה בעצמה אם תנצח את רומניה. אבל הכל יכול לקרות בבית הישראלי, ובתרחיש מסוים ישראל אפילו יכולה לסיים במקום הראשון.
גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל מנור סולומון, מיגל ויטור, אוסקר גלוך, תאי בריבו, שגיב יחזקאל
שחקני נבחרת ישראל מנור סולומון, מיגל ויטור, אוסקר גלוך, תאי בריבו, שגיב יחזקאל
יכולים לסיים במקום הראשון. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
היורו ייערך בגרמניה וייפתח ב-14 ביוני, הגמר ייערך ב-14 ביולי בברלין. מלבד גרמניה, גם בלגיה, צרפת, פורטוגל, ספרד, סקוטלנד וטורקיה הבטיחו את מקומן בטורניר.
טבלת בית 9: 1. רומניה - 16 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 9) 2. שווייץ - 15 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 12) 3. ישראל - 11 נק' אחרי 6 משחקים (הפרש: 0) 4. קוסובו - 7 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 0) 5. בלארוס - 6 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 7-) 6. אנדורה - 2 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 14-)
מה נותר לנבחרת ישראל ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר קוסובו - ישראל, נדחה למועד לא ידוע
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שוויץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שוויץ, 21 בנובמבר