"לא היתה ברירה, היינו חייבים לעשות זעזוע כדי להשאיר לעצמנו סיכוי להישאר בכל זאת בליגה", הסבירו בהפועל ת"א את ההחלטה לבצע אתמול (ראשון) רעידת אדמה בקבוצה, עליה פורסם לראשונה ב-ynet, עם פיטוריו של המאמן יוסי אבוקסיס והתפטרותו של המנהל המקצועי חן סול.
אבוקסיס, שהיה המאמן השלישי של האדומים העונה, לא ניצח בעשרת המשחקים שבהם הדריך את הקבוצה (חמישה הפסדים וחמש תוצאות תיקו), וההחלטה להיפרד ממנו התקבלה אחרי ה-5:1 המשפיל מבית"ר ירושלים בשבת, שהוריד את הקבוצה אל מתחת לקו האדום.
2 צפייה בגלריה
חן סול יוסי אבוקסיס
חן סול יוסי אבוקסיס
עזבו אתמול את הפועל ת"א. חן סול יוסי אבוקסיס
(צילומים: עוז מועלם, טל שחר)
מנהל קבוצת המשקיעים דיוויד מינצברג הותיר את ההחלטה למנכ"ל עמית פסט והמנהל המקצועי סול. "אין ברירה, לא היו אנרגיות", הסבירו בקבוצה, "לקבל חמישיה מבית"ר ירושלים זו כבר קריסה גדולה, ולכן הוחלט ללכת על המהלך באופן מיידי". סול שוחח תחילה עם אבוקסיס, לאחר מכן יידע את פסט, והאחרון בדק את המהלך מול מינצברג בשל החתימה על מזכר ההבנות מול אדמונד ספרא. פסט לא היה מחויב באישורו של ספרא, אולם בשל ההליך הוחלט ליידע אותו. בשיחה בין אבוקסיס לפסט, נקבע כי השניים ייפגשו על מנת לקבל החלטה לגבי הפיצויים, שכן לאבוקסיס היה חוזה לעונה הבאה.
סול גם היה זה שהודיע לסלים טועמה כי הוא יעמוד על הקווים עד לסיום העונה. טועמה כבר אימן את הפועל ת"א בשני משחקים העונה (הפסד 4:3 להפועל חיפה וניצחון 1:3 על מ.ס אשדוד, שהוא הניצחון היחיד שלה ב-19 המחזורים האחרונים). "אני איש של המערכת, נעשה הכל כדי להישאר", הסביר קשר העבר לסול, ומחר הוא כבר יעביר את האימון של הקבוצה לקראת משחק החוץ מול מכבי נתניה (שבת, 17:00).
לאחר המהלכים האלה, הודיע סול על סיום דרכו. "אני מודע לזה שהאחריות על מה שקרה במועדון העונה היא שלי, אין לי ברירה אלא להתפטר", הסביר לאנשי המועדון, "אני מודה על ההזדמנות, חייבים לייצר זעזוע גדול, יוסי ואני הולכים הביתה בתקווה שזה יעזור לקבוצה להינצל".
2 צפייה בגלריה
סלים טועמה
סלים טועמה
"נעשה הכל כדי להישאר". טועמה
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה הסבירו כי "טועמה הוא האיש היחיד שיכול להשאיר את הפועל בליגה, יש לו אנרגיות טובות. אחרי מה שהוא עשה בעקבות השבעה באוקטובר, מגיע לו גם להיות המושיע של הפועל". כשנותרו עוד שלושה מחזורים עד לסיום הפלייאוף התחתון, הפועל ת"א נמצאת כרגע במקום ה-13 (מתחת לקו האדום), שלוש נקודות מתחת לאשדוד שמעליה אך הפרש שערים טוב יותר. הקבוצות ייפגשו בבלומפילד בשבת הבאה למשחק שעשוי להיות מכריע.