לאחר הדרמה הגדולה שהובילה לפרידה בין יוסי אבוקסיס לבית"ר ירושלים, ואשר נחשפה לראשונה אתמול ב-ynet, קיים בעלי הקבוצה, ברק אברמוב, מסיבת עיתונאים, בה הוא התייחס לפרשה ובעיקר תקף את המאמן שעזב.
"איבדתי חבר, אדם שאכל ממני ושתה ממני, ואין לו הכרת טוב", אמר אברמוב בפתח דבריו. "אני מדבר מדם לבי, אם אראה את ההודעות ששלחה לי אמי והבנות שלי, תבינו שזה לא כדורגל. זה לא המצב. זאת בגידה באמון ובחברות, ובהמון אנשים. זה עצוב לי, כואב לי, איבדתי חבר לחיים. הוא עשה זאת בטיפשות ובדרך לא ראויה".
4 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
כועס. אברמוב
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
אברמוב במסיבת העיתונאים. "לא פיטרתי את יוסי"
(צילום: שאול גולן)
אברמוב המשיך: "זה התחיל מההדחה בגביע. מפעל הגביע הוא מפעל חשוב, וכמה נלחמתי שנשחק במפעל הזה, אבל הפסדנו במשחק, בסופו נכנסתי ונתתי ליוסי חיבוק, ואמרתי לו גאה בך, אף אחד מהאוהדים לא אמר מילה רעה עליו. הגענו ליום שני, שיחה עם יוסי, והרגשתי בשיחה שמשהו לא תקין, כאילו הוא מחפש לריב".
"יוסי העדיף את הצד האדום, והוא חיפש לריב איתי בטלפון. לא הבנתי מה הוא רוצה, אמרתי לו שאני מאמין בו, וגם אם ביקרתי אותו, בחדרי חדרים, כמות שצריך. לא פיטרתי אותו בימים הרבה יותר קשים שעברנו. ולא פיטרתי אותו, שמרתי עליו. לפעמים כי הסתכלתי מה נכון לו, לא לבית"ר".
4 צפייה בגלריה
אבוקסיס ואברמוב
אבוקסיס ואברמוב
אבוקסיס ואברמוב בימים יפים יותר
(צילום: עוז מועלם)
"בשיחה הבנתי שיש פה מלכודת, משהו מריח לא טוב במשחק ביום שלישי היה שלום מאוד קר, הובלנו 0:2 וקרה מה שקרה, החילופים, לא משנה טובים לא טובים, ואז הגיע השוויון והקללות, ואני מגנה את הקללות, אבל על זה לשבור את הכלים? הקהל יודע איך להראות למישהו כשלא רוצים אותו, לא קללות מכמה עשרות אוהדים. לבוא עכשיו ולהוציא את הקהל שאשם, בבקשה, לא לגנוב דעת. הכל בגלל שהוא רצה לעבור להפועל ת"א. יוסי, ברח. והוא כבר עשה את זה עם הפועל באר-שבע כשעבר לבני יהודה. יכול להיות שיש לו חלום ילדות לאמן שם, אבל הצורה שהוא התנהג כלפי וכלפי האוהדים זה אי הכרתת הטוב. ציפיתי ממנו למשהו אחר.
"אתמול צלצל חבר משותף שביקש שאשחרר את יוסי אבוקסיס ואמרתי שאני רוצה להמשיך, גם בעונה הבאה", המשיך הבעלים של בית"ר, "בהודעה שיוסי שלח לי הוא התפטר בעצם, והוא לא היה עושה את זה בלי גיבוי של החבר. לא אהבתי שזה מה שקרה, להתפטר באס.אם.אס. צלצלתי אליו והוא לא עונה. הוא תמיד עונה. אותו חבר צלצל שוב, שאל מה עושים, ואמרתי: 'הוא כבר התפטר מהמועדון'. ואז עשינו שיחה משותפת ודיברנו, ויוסי הבין שהוא טעה, והוצאנו הודעה על זה שהוא התפטר, והוא ביקש הודעה על פיטורים משותפים. ברחת? תברח עד הסוף". לגבי מחליף לאבוקסיס, אמר אברמוב: "לא ישבתי עם אף מאמן. גל כהן יקבל את המושכות".

מאחורי הקלעים לדרמה בבית וגן

אתמול (שלישי) הודיעה בית"ר כי אבוקסיס התפטר, זאת בעקבות הודעת וואטסאפ ששלח לאברמוב בה נכתב: "אני לא יכול להמשיך בקבוצה בגלל התנהגות הקהל של בית"ר כלפיי, ביקרת אותי יותר מידי העונה ולא גיבית אותי. גם אין לי חוזה לעונה הבאה. אני עוזב את בית"ר". בעקבות ההודעה, ניסה אברמוב לשוחח עם אבוקסיס, אולם האחרון התעלם מההודעות של הבעלים במשך שעות. לבסוף התערב חבר של השניים, שתיווך ביניהם וגרם להם להיפגש, והשיחה הייתה קשה.
4 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
טען כי כלל לא התפטר. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
המאמן מצדו טען כי כלל לא התפטר: "זה שקר, ברק דיבר איתי ואמר לי 'אחרי מה שהיה לך עם האוהדים אתה לא יכול להיות בבית"ר'. ברק שאל אותי אם יש משהו עם הפועל ת"א, אמרתי לו שאני תחת חוזה ורק אם לא אהיה בבית"ר זאת אופציה, אבל מחפשים לפגוע בי". בעקבות התגובה של אבוקסיס נוצר נתק בינו לבין אברמוב.
כזכור, יוסי אבוקסיס מונה למאמנה של בית"ר ירושלים בפברואר 2022, כשאז היא הייתה בתחתית. הוא הצליח לייצב את מצבה ולהשאיר אותה עוד עונה בליגת העל. לקראת תחילת העונה שעברה, לאחר שהקבוצה כמעט ירדה לליגה א' בגלל עזיבתו של משה חוגג, הוא חזר לשתף פעולה עם ברק אברמוב, שהיה לפני כן בעליה של בני יהודה והפך לבעלים של בית"ר. תחת אברמוב הוביל אבוקסיס את הצהובים-שחורים לזכייה בגביע המדינה ב-2022/23.
פורסם לראשונה: 15:30, 01.02.24