עכשיו זה רשמי: ולדימיר איביץ' הוא כבר לא המאמן של מכבי ת"א. רגע אחרי ה-0:5 מול בני סכנין בשמינית גמר הגביע, הודיעו הצהובים כי הגיעו להסכמה עם המאמן בן ה-45 על התרת החוזה שלו באופן מיידי.
איביץ', שחזר אל הצהובים בתחילת העונה, יחתום בקרסנודאר הרוסית, שם הוא צפוי להרוויח יותר ממיליון אירו לעונה. הצהובים צפויים לקבל חצי מיליון אירו בתמורה לשחרורו. ההודעה הייתה קצרה מאוד ונכתב בה: "מועדון הכדורגל מכבי ת"א מודיע כי הגיע לסיכום משותף עם ולדימיר איביץ' על התרת חוזהו באופן מיידי. המועדון מעוניין להודות לו על שירותיו ומאחל לו, לצוותו ולכל בני משפחותיהם בהצלחה בהמשך הדרך".
5 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
כצפוי, עוזב. איביץ'
(צילום: יאיר שגיא)
אחרי המשחק אמר איביץ': "אני שמח כי ניצחנו ועלינו שלב. השחקנים שלי נלחמו והראו את האופי שלהם במשחקים האחרונים". על עתידו אמר הסרבי: "כן, מרגע זה אני לא המאמן של מכבי ת"א, אבל מאחל כל טוב למשפחת מכבי ת"א וכל האנשים שעובדים במועדון, לאוהדים שלנו שבלעדיהם שום דבר לא אפשרי. אני מקווה שהקבוצה תחגוג ביחד בסוף העונה. קיבלתי החלטה לעבור וברור שזה לא היה קל, אבל אני בטוח שמכבי ת"א תחליף אותי במאמן טוב והוא ימשיך בדרך הזו שבה התחלנו. אני מקווה שאפילו יהיה יותר טוב. אני מאחל לו בהצלחה עם ברק ומיץ' וכל האנשים שעובדים כאן ומקווה שהקבוצה תיקח אליפות. אנשים יכולים לחשוב מה שהם רוצים על ההחלטה שלי. החלטתי לעבור כי זו ליגה גדולה יותר ואתגר גדול יותר, אני רוצה לנסות משהו אחר. זו לא החלטה קלה, אבל קיבלתי אותה ואני עומד מאחוריה".
על הסגל של מכבי ת"א, אמר הסרבי: "ברור שאני מרוצה מהסגל, כולם הראו שהם שחקנים טובים. הקבוצה שלנו כבשה הכי הרבה שערים בליגה וספגה הכי מעט בליגה, יצרנו הכי הרבה מצבים בליגה. לפעמים חסר לנו קצת מזל וזה חשוב. גם בשבת לא ניצחנו למרות שהיו לנו הרבה מצבים והגיע לנו לנצח. אני מקווה ומאמין שמכבי ת"א יכולה לכוון למעלה. אני יכול להבין את האכזבה של האוהדים, זה לא קל לאף אחד ולא קל גם לי".
5 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
איביץ' במשחקו האחרון על הקווים של מכבי ת"א, הערב מול סכנין
(צילום: יאיר שגיא)

"המועדון חזק יותר מהכול"

חלוץ הצהובים ערן זהבי, שכבש צמד, אמר: "שיחקנו נגד קבוצה עיקשת וטובה, אבל כבשנו שערים וההבדל בין המשחק הזה למשחק מול קריית שמונה זה ניצול המצבים וכיבוש השערים. אני שמח על איך שנראינו היום. אני מקווה שנמשיך כך ונשתפר. עלינו שלב בגביע וזה הכי חשוב". על איביץ': "ידענו על זה שהוא עוזב בזמן האחרון. זה לא היה רשמי, אבל אנחנו לא נאיביים ולא טיפשים. דברים מגיעים אלינו ואנחנו מנסים לא להתייחס לזה. גם השחקנים וגם המאמן, מגיעה לו מילה טובה. הוא היה הכי מקצוען שיש עד השנייה האחרונה, הוא דרש מהשחקנים ומעצמו הכול. דברים קורים, שחקנים ומאמנים באים והולכים. העבודה שלנו היא לעשות הכי טוב במגרש. אנחנו מייצגים מועדון גדול עם קהל גדול, שהיום תמך בנו. נאחל לו בהצלחה ואני מקווה שלשני הצדדים זה יהיה טוב".
על האם יש אכזבה: "קשה לי להגיד אכזבה. יש לי מספיק ניסיון בכדורגל ואני יודע איך הדברים עובדים. לפעמים מקבלים הצעות ומעמידים אותך בפני מבחנים שקשה לעמוד בהם. אנחנו צריכים לכבד את ההחלטה של איביץ', המועדון חזק יותר מהכול. יגיע מאמן אחר, נאחל לאיביץ' בהצלחה ונתקדם קדימה. איך הספרדית שלי? לא משהו. אני מקווה שהמאמן ישפר את הדברים הפחות טובים וישמר את הדברים הטובים".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"לפעמים מקבלים הצעות ומעמידים אותך בפני מבחנים שקשה לעמוד בהם". זהבי
(צילום: יאיר שגיא)

קראנקה בדרך?

מאמנה החדש של מכבי ת"א, שכבר סיכם במועדון בימים האחרונים, אמור לנחות ביומיים הקרובים בארץ והמטרה היא שיעמוד על הקווים כבר בשבת מול אשדוד בבלומפילד, או במקרה הפחות טוב במשחק נגד בית"ר ירושלים בשבוע הבא.
ג'ק אנגלידיס עדכן בסוף השבוע כי לקו הסיום הגיעו שני מועמדים לאימון מכבי ת"א, אחד מהם הוא ספרדי וככל הנראה מדובר במי שגם נבחר. אחת האפשרויות היא שמדובר בבלם העבר הספרדי אייטור קראנקה, שפוטר לאחרונה מגרנאדה מליגת המשנה בספרד.
5 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' עם צלחת האליפות
ולדימיר איביץ' עם צלחת האליפות
זכה עם הצהובים בשתי אליפויות
(צילום: עוז מועלם)
אבל בואו נחזור אל המאמן שעזב. ביוני השנה חזר איביץ' אל מכבי ת"א לקדנציה שנייה והוביל אותה עד כה ל-36 נקודות מ-48 אפשריות במסגרת הליגה - מרחק שש נקודות ממכבי חיפה שבמקום הראשון. בשבועיים האחרונים נפוצו ידיעות לפיהן איביץ' זכה להצעה מפתה מאוד מקרסנודאר והחליט להיעתר אליה למרות הפלישה הרוסית לאוקראינה וכעת הוא עוזב.
מכבי ת"א היא הקבוצה שבה רשם איביץ' את ההצלחה הגדולה ביותר שלו כמאמן. בקיץ 2018 הוא הגיע לישראל כמחליף לג'ורדי קרויף, שנפרד מהמועדון אחרי שש שנים מוצלחות. איביץ' נכנס היטב לוואקום שנוצר אחרי עזיבת קרויף: הסרבי ומכבי ת"א אמנם הודחו מוקדם מאירופה, אבל בארץ זו הייתה הצלחה מסחררת עם זכייה קלילה באליפות, בפער של של 31 נקודות מהשנייה, מכבי חיפה.
5 צפייה בגלריה
ינחת בישראל? קראנקה
ינחת בישראל? קראנקה
ינחת בישראל? קראנקה
(צילום: גטי אימג'ס)
העונה השנייה של איביץ' (2019/20) הייתה דומה למדי לראשונה. היא החלה עם אכזבה אירופית, אבל את הליגה מכבי ת"א דרסה בהובלתם של דן גלזר, דור פרץ ויונתן כהן, שנמצאים בקבוצה גם היום, והיא סיימה את העונה עם אליפות קלילה אחרי שספגה עשרה שערים בלבד ועם הפסד בודד.
אחרי שתי האליפויות, איביץ' קיבל הצעה מווטפורד מליגת המשנה באנגליה והחליט לעזוב. שם הוא הסתבך עם הכוכב הגדול של הקבוצה, החלוץ טרוי דיני, וסיים את הקדנציה אחרי ארבעה חודשים בלבד.