ביום שני הקרוב, כשפגרת הנבחרות כבר תהיה עמוק מאחורינו, בית"ר ירושלים תתייצב למשחק הליגה מול הפועל חדרה עם סגל מחוזק. זה אחרי שבקיץ נאלצה הקבוצה להיפרד משניים מכוכביה הגדולים אשתקד: דנילו אספרייה (שעבר לצסק"א סופיה) ויון ניקולאסקו (להירנביין ההולנדית).
"כל מה שהיה תלוי בנו - עשינו. ניסינו להשאיר אותם", מסביר מאמן בית"ר, יוסי אבוקסיס, בריאיון חגיגי ל-ynet. "ברק אברמוב הציע לאספרייה חוזה הרבה יותר גדול ממה שהוא קיבל, אצל ניקולאסקו - הראש שלו היה בחו"ל. ברק אברמוב רצה לשדרג כספית את כולם. אם זה היה תלוי בנו - היינו משאירים כל הקבוצה ומביאים שני שחקנים בלבד".
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
איזו בית"ר נראה נגד חדרה? "בשני המשחקים ששיחקנו עד עכשיו - שלטנו, כולל בהפסד להפועל חיפה. החמצנו אחרי שפתחנו ללא חלוץ טבעי. זה היה פספוס כי למרות שהיינו טובים נשארנו בלי נקודות. נגד אשדוד היו לנו 60 דקות טובות ואז הרבה איבודי כדור. זה אולי הלחץ של מינוס ארבע נקודות, ציפיות אחרי הגביע וההפסד במחזור הפתיחה. יש לנו הרבה כלים בחלק הקדמי, צריכים למצוא את האיזון".
אתה מדבר על איזון, זו הייתה בדיוק הבעיה של בית"ר ירושלים בעונה שעברה. ההגנה שלכם, למשל, לא שודרגה בכלל. "נכון שרצינו להביא עוד בלם זר. היינו במגעים עם שניים או שלושה שחקנים שנפלו ברגע האחרון. עם השחקנים האלו זכינו בגביע המדינה, ככה שכולם צריכים להפגין מחויבות למשחק הגנה".
3 צפייה בגלריה
מכבי נתניה בית"ר ירושלים גמר גביע המדינה
מכבי נתניה בית"ר ירושלים גמר גביע המדינה
פריצת אוהדי בית"ר לכר הדשא בגמר הגביע. אבוקסיס: "חושב שמגיע לנו רק קנס"
(צילום: עוז מועלם)
אוהדי בית"ר ירושלים כמובן סוערים בשבועות האחרונים, כשלטענתם נוהגים בבית הדין בחומרה עם הקבוצה ו"עושים הנחות" לקבוצות אחרות.
"אני חושב שהעונש שקיבלנו (הפחתת 4 נקודות, נ.צ) הוא שערורייה אחת גדולה, מכת מוות", מבהיר אסוקסיס. "במקומות אחרים זה לא היה עובר, לא זוכר שיש עונש כזה במדינות אחרות על התפרעות קהל. וזה עוד על אירוע שאני בהתחלה חשבתי שמגיע לנו עונש וטעיתי. מקסימום קנס, כי אנחנו לא אחראיים על ארגון האבטחה בגמר. לא מרוצה גם מהורדת הנקודה למכבי חיפה, אבל כנראה בית הדין רצה להראות שהוא לא סופר את בית"ר. לא סתם אנשי בית"ר עלו עם הכיתוב 'דין לביתר ודין לאחרות', זו התחושה של כולנו".
בוא ונדבר על דברים חיוביים. למשל שהבאתם שובר שוויון לליגה כמו איסמעיליה סורו. "לקח לנו למעלה מחודש לסגור איתו, יחד עם המנכ"ל כפיר אדרי. הוא היה בסלטיק והייתה לו עונה מצוינת בפורטוגל. זוכרים מה הוא עשה בבני יהודה ועכשיו הוא עוד מגיע עם יותר ניסיון".
3 צפייה בגלריה
מיירון ג'ורג' והאוהדים חוגגים
מיירון ג'ורג' והאוהדים חוגגים
מיירון ג'ורג'. "אני לא מהממהרים לחגוג"
(צילום: עוז מועלם)
שני שחקני רכש חדשים שכבר שיחקו הם דני הולצ'ק ומיירון ג'ורג'. "דני הגיע בזמן שחשבנו שסורו לא בתמונה בכלל כי לא ענה לנו לטלפונים. את מיירון ג'ורג' סימנו וניהלנו מולו מו"מ לפחות שלושה שבועות. כפיר אדרי דיבר איתו ועשה עבודה גדולה בקיץ הזה. הוא שחקן רחבה טוב, כבש שני שערים אחרי אימון וחצי, אבל אני לא מהממהרים לחגוג. יחד עם פרד פריידיי הוא יהיה מצוין. שניהם שחקנים עם סגנונות שונים".
בעוד שישה ימים מסתיים חלון ההעברות, מה עוד על הפרק? "היה דיבור על מגן ימני ושחקן כנף ימין, לא יודע מה נצליח לעשות עד אז. יש לנו את ג'וזף אדה שנבחן אצלנו, אחרי שיחק בליגה השנייה ברוסיה ובארמניה. יכול להיות שהוא יהיה זר השישי".
אז מה המטרה של בית"ר העונה? "קודם לצאת מהמינוס. ברק אברמוב הכניס את היד עמוק מאוד לכיס, יותר משכולנו חשבנו ויש פה קבוצה טובה מאוד. מקווה שנהיה בפלייאוף העליון גם אחרי העונש".