אכזבה במכבי ת"א אחרי ה-1:1 אתמול (רביעי) מול אא"ק לרנקה במשחק הראשון במוקדמות הקונפרנס ליג. אחרי השישייה בגביע הטוטו מול הפועל באר-שבע ולאחר שעברו בקלילות את פרוטוקוב החלשה בסיבוב הקודם, הצהובים כבר היו משוכנעים שהם עלו על הנוסחה כיצד לסחוט מהסגל שסיים בעונה שעברה במקום השלישי (עם מספר קטן של חיזוקים) יכולת טובה יותר, אלא שהמשחק בקפריסין צריך להדליק מספר נורות אדומות לרובי קין.
ההגרלות באירופה הטיבו עם מכבי ת"א, ונראה כי המסלול לשלב הבתים במפעל השלישי בחשיבותו באירופה די בטוח, אולם אילולא "מר פנדלים", דניאל פרץ, היא הייתה מגיעה בחמישי הבא לגומלין בבלומפילד כשהיא לחוצה מאוד. הקבוצה של רובי קין איכותית הרבה יותר מלרנקה משופעת השחקנים הזרים, אבל אמש האורחת לא הייתה חדה במצבים שהגיעה אליהם וגם סבלה מלפחות טעות שיפוט אחת, כשלא קיבלה פנדל שהגיע לה. מעל הכל, החמצות של ערן זהבי ודור פרץ, יחד עם טעויות קריטיות של אנריק סאבוריט ובעיקר דן ביטון, העבירו את ההכרעה לבלומפילד.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי
משחק שהדליק נורות אדומות. ערן זהבי
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
"זו לא תוצאה טובה כי לא ניצחנו כשהיינו צריכים לנצח את המשחק", אמר קין, "ברור לכולם שעם ההזדמנויות שהיו לנו היינו צריכים להוציא לפועל וזה מאמץ קבוצתי. אם אנחנו לא מבקיעים אנחנו צריכים לוודא שאנחנו לא סופגים וזה כן קרה. הפנדל בסיום, זה יכול היה להיות 2:1, וזה לא משחק של 2:1, אבל זה כדורגל ולכן אנחנו צריכים תמיד לשמור על ריכוז. אני מאוכזב. לפני המחצית עוד יכולנו לכבוש שניים או שלושה שערים אבל אני במקצוע מספיק זמן כדי לדעת ש-0:1 זו תוצאה שצריך מאוד להיזהר בה".

ההגנה חלשה, ומה עם ההתקפה?

בפרמטרים המקצועיים, מרכז ההגנה של מכבי ת"א נראה רע מאוד גם מול קבוצה פושרת כמו לרנקה, בעיקר סאבוריט וניר ביטון שהציגו יכולת חלשה מאוד. סאבוריט וביטון אשמים בשער השוויון של הקפריסאים, כאשר ביטון גם גרם לפנדל שנעצר בידי פרץ. כל זאת כשדרק לוקאסן על הספסל ולא נספר על-ידי קין.
המאמן האירי לא מאמין בשניים מהזרים המרכזיים של הקבוצה מהעונה שעברה שאפילו לא שיחקו אמש - החלוץ ג'ורג'ה יובאנוביץ' ולוקאסן, כשנראה כי מאחורי הקלעים הצהובים מחפשים זרים אחרים בעמדות אלו. ברגע שיובאנוביץ' יעזוב את הקבוצה, הסיכום עם איתמר שבירו ייצא לפועל, כשבשלב הזה החלוץ של קריית שמונה לא משותף במשחקי ההכנה של הקבוצה מהליגה הלאומית לטובת המעבר העתידי לקריית שלום.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א יונתן כהן
שחקן מכבי ת"א יונתן כהן
בעיית מהירות בחלק הקדמי. יונתן כהן
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
מכבי ת"א אמנם התייצבה שוב למשחק רשמי ללא אחד משני החיזוקים היחידים שלה העונה, מילסון, שנותר בארץ בשל פציעה, אבל אחד החסרונות שלה גם בעונה החולפת, כפי שהעיד לא אחת ולדימיר איביץ' בתקופה הקצרה שאימן בקריית שלום, היא המהירות בהתקפה, ובהיבט זה הקבוצה לא השתפרה. פארפה גיאגון, שפתח בהרכב, הכניס איכות טכנית, אבל הוא ויונתן כהן, שכבש את שער היתרון, לא מספקים מהירות, ובערב שבו ערן זהבי לא חד, מכבי ת"א נמצאת בבעיה.
"אני לוקח אחריות על התוצאה", אמר אתמול זהבי על ההחמצות שלו אחרי המשחק. "אלה מצבים שאני בדרך כלל עושה מהם גול בעיניים עצומות וחבל, אבל יש לנו את שבוע הבא. קיבלנו שיעור טוב היום. היינו צריכים להרוג את המשחק לפני שהגענו למצב הזה. לסיים את המשחק. להוביל 0:2 או 0:3 ולעשות את המשחק הזה הרבה יותר רגוע.לא השכלנו להבקיע את השער השני וחבל כי בסוף יצאנו איכשהו, דניאל הציל אותנו, זו המומחיות שלו אז טוב שהוא איתנו ונצטרך לסיים את העבודה בבלומפילד".
בקפריסין דיווחו כי שישה מאוהדי מכבי ת"א נעצרו אחרי שהודלקו אבוקות ביציע באצטדיון בלרנקה ונזרק רימון עשן למגרש, זאת אחרי שבארגון האולטראס של אוהדי אומוניה ניקוסיה תכננו מארב לאוהדי הצהובים ברחובות לרנקה.