נבחרת ישראל נחתה היום (שני) בהונגריה לקראת המשחקים מול שווייץ ביום רביעי ומול רומניה בשבת ב"פאנצ'ו ארנה" בעל הקיבולת של 3,865 צופים, שנמצא במרחק חצי שעת נסיעה מבודפשט.
המנהל המקצועי יוסי בניון דיבר לקראת שני המשחקים, ועל האכזבה מההפסד בקוסובו אתמול: "גם אם היינו מנצחים בקוסובו אז היינו צריכים לנצח את רומניה כדי לעלות. נתרכז בשלושת המשחקים שנשארו. אין לי שום טענה לשחקנים שנתנו הכל, יש ימים פחות טובים כמו שקרה לנו אתמול".
1 צפייה בגלריה
בניון ושחקני הנבחרת
בניון ושחקני הנבחרת
בניון ושחקני הנבחרת
(רדאד ג'בארה, ONE)
בניון המשיך: "לא היינו משנים משהו בהכנה, התכוננו היטב למשחק ולמגרש שיהיה בעייתי. ניסינו לשחק על כדורים ארוכים, במחצית השנייה הגענו לאזורים המסוכנים. היה חסר לנו ריכוז בפס האחרון. אחרי עשר דקות של משחק אמרתי לאנליסטים שלי - זה משחק של 0:0 או 0:1. רצינו להעלות חיוך לאזרחי המדינה, לצערי זה לא קרה. אני מאמין שנהיה ביורו, ונעלה חיוך אצל אנשים. היה לי חשוב לעודד את השחקנים אחרי המשחק. ידעתי שהם מאוכזבים מההפסד. אני מאמין בהם, אמרתי להם שנעלה ליורו"
"זאת תקופה מאוד רגישה לכולם", אמר בניון, "אי אפשר להיות מנותקים ממה שקורה בארץ. כואב הלב על כל חייל שנהרג. האסיפה לפני המשחק עם קוסובו הייתה עם המון רגש, היה קשה לשמוע את הדברים. זאת מעמסה רגשית גדולה לכולם".
על ההכנות לקראת שווייץ אמר בניון: "אנחנו מנסים להקל על השחקנים ולהעלות על הפנים שלהם חיוך. אני בטוח שדברים ייראו הרבה יותר טוב מול שווייץ ורומניה, יש לנו הרבה שחקנים טכניים ובמשחקים הבאים הם יבואו לידי ביטוי".
על החזרה של ערן זהבי אמר בניון: "מרגיש טבעי שערן איתנו. היינו חברים הרבה שנים, ונמשיך להיות חברים הרבה שנים. אני בטוח שהוא יתרום לנבחרת".

"לראות משחק בפאנצ'ו זו חוויה כמעט דתית"

"אנחנו יכולים להתלונן על הרבה דברים בהונגריה של אורבן", אומר לי הדי-ג'יי אדם מאזארוס בטיסה מווינה לבודפשט, "אבל אנחנו לא יכולים להתלונן על כדורגל. שם הוא מפנק אותנו".
אורבן, שחקן כדורגל בעברו, משתמש בכדורגל להרבה ערוצים: הוא מממן קבוצות של מיעוטים הונגרים בארצות השכנות לו כדי לחזק את הכוח הפוליטי שלו, הוא ממנה אנשי כוחו לתפקידים בכירים ששולטים על תקציבי ענק לבניית אצטדיונים, והוא מביא אירועי כדורגל להונגריה כדי להאדיר את שמה ואת שמו.
מאות רבות של אוהדים ישראלים צפויים להגיע למשחקים "הביתיים" של ישראל בהונגריה נגד שווייץ ורומניה, ביניהם מאות ילדים מעוטף עזה. רק שהמשחקים הפעם לא ייערכו בבודפשט, אלא במרחק של חצי שעה מעיר הבירה, בפאנצ'ו ארנה, קיבולת של 3,865 צופים. "לראות משחק בפאנצ'ו זו חוויה כמעט דתית. אתה מרגיש שאתה בכנסייה ולא במגרש כדורגל", הסביר האתר "סטדיומדיבי".
האצטדיון נפתח ב-2014 והוא לווה, כמובן, בהאשמות על שוחד ותמריצים לא חוקיים של הממשלה לחברות שיסייעו בבנייתו. עוד האשמה הייתה על גודלו של האצטדיון: התכולה שלו היא יותר מפי שתיים מאשר העיר שבה הוקם. אבל לאורבן הייתה חשיבות מיוחדת להשקעה בפאנצ'ו ולהפיכתו לקסם ארכיטקטוני: מדובר בעיר שבה נולד ובה הוא נופש בסופי שבוע.