ברומניה מרוצים לאחר ההפסד של נבחרת ישראל אמש (ראשון) לקוסובו. הרומנים הם היריבים הישירים של הכחולים-לבנים על הכרטיס ליורו 2024, והמעידה הישראלית בפרישטינה היא כמובן בשורה טובה מבחינתם. שתי הנבחרות צפויות להתמודד אחת נגד השנייה בשבת הקרובה, במשחק "ביתי" של ישראל, שיתקיים בהונגריה.
"תודה רבה קוסובו", נכתב בכותרת של האתר הרומני 'adevarul'. "ישראל נדחקה לפינה בפרישטינה, וחיזקה את החלום של רומניה לעלות ליורו 2024. השחקנים של אלון חזן שלטו במשחק בדקות הפתיחה, אבל הקוסוברים החלו להילחם ולחצו את ישראל לאחר מכן. כר הדשא באצטדיון היה במצב רע מאוד, וזה שיחק לטובתנו".
1 צפייה בגלריה
ישראל קוסובו
ישראל קוסובו
שחקני קוסובו חוגגים
(צילום: REUTERS/Laura Hasani)
על אף זאת, הרומנים נמנעו מלחגוג יתר על המידה: "למרות ההפסד של ישראל, ולמרות שהסיכויים של רומניה להיות ביורו עלו בצורה משמעותית, הנבחרת של אלון חזן יכולה לסיים במקום השני גם אם תפסיד במשחקה הביתי הקרוב נגד שווייץ, שייערך בהונגריה. בתסריט הכי מסויט מבחינתנו, הפסד שלנו לישראל וניצחון שלה על אנדורה יגרום לכך לקרות. רומניה צריכה לא להפסיד לישראל במשחק ביניהן שיתקיים בהונגריה, ואז תוכל להבטיח את מקומה בטורניר שיתקיים בקיץ הבא בגרמניה".
גם בתקשורת בקוסובו היו שבעי רצון משלוש הנקודות שהשיגו נגד ישראל, על אף שהנבחרת המקומית כבר איבדה כל סיכוי לעלות ליורו: "השחקנים נראו מצוין למרות תנאים מאוד קשים באצטדיון פאדיל ווקרי בפרישטינה, יצרו הרבה מצבי הבקעה, אבל גם החמיצו לא מעט. בסופו של דבר, שער של ראשיצה העניק את שלוש הנקודות לקוסובו, ששלטה במשחק ורשמה ניצחון ביתי ראשון בקמפיין".
כובש שער הניצחון של קוסובו, מילוט ראשיצה, אמר בסיום: "זה תמיד כיף להבקיע, במיוחד במדים הלאומיים. היה לנו קשה מאוד בהתחלה, אבל השתפרנו. כר הדשא הקשה עלינו לייצר משחק יפה, אבל הדבר הכי חשוב זה שהצלחנו להבקיע והשגנו את הניצחון ושלוש הנקודות. כולנו מאוד שמחים. עכשיו, ננסה להשיג ניצחונות גם בשני המשחקים הקרובים שנותרו לנו".
מאמן קוסובו, פרימוז גליחה: "למרות המצב הגרוע של כר הדשא, יצרנו הרבה מצבים, וזו הוכחה לכך שעבדנו היטב. השחקנים פעלו בהתאם להוראות ושיחקו היטב. לקוסובו יש שחקנים מצוינים לעתיד. כשראשיצה ומוריצ'י משחקים ביחד, אנחנו נבחרת מאוד חזקה".
גם בתקשורת הסרבית התייחסו למשחק, ושמו דגש בעיקר על שריקות הבוז של הקהל הקוסוברי במהלך נגינת ההמנון הישראלי. "סקנדל בפרישטינה", נכתב באתר הסרבי 'טלגרף'. "בזמן נגינת ההמנון של נבחרת ישראל במשחק נגד קוסובו, האוהדים המקומיים נהגו בצורה מחפירה ושרקו בוז". בנוסף, באתר "חגגו" על הביקורת הקשה שהעבירו שחקני נבחרת ישראל על כר הדשא באצטדיון: "שחקני נבחרת ישראל השפילו את קוסובו והשוו את מגרשה הביתי לדיר חזירים".
גם בתקשורת הקוסוברית שמו דגש על האמירות של ערן זהבי ואלי דסה בנוגע לאיכות הדשא באצטדיון. ציטוטי "דיר החזירים" של ערן זהבי זכו להבלטה, וגם דבריו של הקפטן אלי דסה, שאמר: "אני לא זוכר כר דשא כזה גרוע. לא יכולנו לפתח את המשחק שלנו. זה התאים יותר ליריבה מאשר לנו".