תחושת סיפוק מאוד גדולה בהפועל באר-שבע לאחר הניצחון אתמול (שבת) 1:2 על הפועל חיפה, בפתיחת משחקי הפלייאוף, שמעניק לקבוצה מקדמה משמעותית של חמש נקודות לעומת הקבוצה מהכרמל במאבק על המקום השלישי שמבטיח את הכרטיס לאירופה.
רק לפני כשלושה שבועות הפסידה הקבוצה של אליניב ברדה לאותה הפועל חיפה (1:0), כשאז טענו בבאר שבע שהרחקתו בכרטיס אדום של מריאנו בריירו הייתה מהגורמים המרכזיים בהפסד. אתמול, כבר בדקה השישית להתמודדות שוב נשארה באר שבע בעשרה שחקנים לאחר שאנתוניו ספר הורחק בעקבות גלישה פראית לעברו של אורן ביטון. למרות זאת, הצליחה המארחת לצאת עם שלוש הנקודות שמעניקות לה הרבה מאוד ביטחון לקראת משחק הגביע החשוב ביום רביעי נגד הפועל פ"ת (19:30, המושבה). במועדון סימנו את הזכייה בגביע כמטרה המרכזית עד לתום העונה.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע בסיום הניצחון על הפועל חיפה
שחקני הפועל באר-שבע בסיום הניצחון על הפועל חיפה
שמחה לצד תסכול מהשופטים. ברדה עם השחקנים בסיום המשחק אתמול
(צילום: הרצל יוסף)
2 צפייה בגלריה
אלון תורג'מן
אלון תורג'מן
שום דבר אישי נגד אוהדי הפועל חיפה. תורג'מן
(צילום: הרצל יוסף)
למרות הניצחון במהלך המשחק וגם אחריו זעמו בבירת הנגב על השופט אוראל גרינפלד. כל שריקה או אי שריקה של השופט לאחר ההרחקה לוותה בטענות מצד הבאר שבעים. בסיום טען ברדה שאינו רוצה לדבר כל השיפוט מכיוון שלא ראה את ההחלטות בוידאו, אך במהלך המשחק התקשה להסתיר את התחושות שלו על ההחלטות לאורך המשחק, שזלגו לשחקים. במקרה או שלא, רועי גורדנה והלדר לופס, ספגו כרטיסים צהובים בשל טרוניות כלפי השופטים.
גורדנה הדאיג מאוד את אנשי הקבוצה אתמול לאחר שהוחלף בגלל שספג מכה בכתפו. בשל העבודה שהמשחק הסתיים לפני יציאת השבת, את הדרך הארוכה לביתו בצד השני של העיר הוא עשה מאיצטדיון טוטו טרנר ברגל כשידו מקובעת לכתפו. ההערכה היא שאם לא מדובר בשבר, הוא יוכל ליטול חלק במשחק הגביע. במקביל מחלים גורדנה ממתיחה בשריר ברגלו וחזר לסגל.

פיחות במעמדו של אבו עביד

שחקן נוסף שנמצא בשלבי החלמה אחרונים הוא אנדרה פוקו שצפוי להיכלל בסגל למשחק באיצטדיון המושבה. מי שממלא את מקומו כמגן ימני משחק שני ברציפות הוא מקסימו לוי, שחקן הרכש חדש שהגיע ללא הרבה ציפיות כישראלי-ארגנטינאי מהליגה השניה בארגנטינה. לוי מציג יכולת טובה כמגן (על אף היותו בלם). מנגד חל פיחות משמעותי במעמדם של איאד אבו עביד ואור דדיה ששוב לא שותפו אתמול. אבו עביד, לפחות כרגע, יסיים את דרכו בקבוצה בסוף העונה ולא יאריך את חוזהו. לדדיה חוזה לעונה בבאה אך לא נראה שירצה להישאר כשמעמדו כל כך נחות בסגל.
אלון תורג'מן, שכבש בצורה נהדרת את השער הראשון של קבוצתו וחגג נגד האקסית, מעשה שהפך בשנים האחרונות ללא כל כך מקובל, התייחס לטענות הפועל חיפה על כך בסיום וטען שאין לו כל דבר רע נגד הקהל החיפאי והוא פשוט חגג את השער שהיה אומציונאלי