תקרית מבישה לפני המשחק הערב (שבת) בין הפועל חדרה לבני סכנין במסגרת המחזור ה-25 בליגת העל. כ-100 אוהדי סכנין שרקו בוז וקיללו את מנשה זלקה - גם במהלך נגינת ההמנון. כזכור, זלקה גויס למילואים יומיים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, והפך מהר מאוד לאחד הסמלים של ההתגייסות של הציבור הישראלי בעקבות הטבח. קפטן חדרה - שניצחה 0:1 משער בדקה ה-97 של אלעד מדמון - חגג בסיום עם דגל ישראל.
זלקה אמר בסיום: "מגיע לקהל ומגיע למועדון הזה, עבדנו קשה וזה היה מתוק ואני שמח על כך. אוהדי סכנין רוצים לקלל שיקללו, אבל מה שהיה פה בהמנון זה בושה והם ביזו את ההמנון של המדינה, זה מכעיס מאוד, לא מעט לוחמי צה”ל נלחמים עכשיו והרבה משפחות אבלות, זה בושה, מה שעשו לי לא מעניין, יש לי עור של פיל, אבל כואב לי על אנשים אחרים".
2 צפייה בגלריה
"בושה וחרפה". זלקה
"בושה וחרפה". זלקה
"בושה וחרפה". זלקה
(רועי כפיר, ONE)
2 צפייה בגלריה
זלקה
זלקה
זלקה בזמן שירות המילואים
(צילום: הפועל חדרה )
עוד הוסיף: "לא ציפיתי לקבל מחיאות כפיים, זה בסדר גמור, מה שעשינו פה לאוהדים ואני זה לא הסיפור. הכי חשוב שיהיה שבוע טוב לעם ישראל". יש לציין שבאצטדיון העירוני בנתניה נכחו כ-1,600 צופים בלבד, וכאמור מדובר בכמות מועטה של אוהדים ששרקו בוז לזלקה.
כובש שער הניצחון, אלעד מדמון, אמר: "שער מתוק, אני שמח שהקהל בא ודחף אותנו והבאתי לו תמורה, אין כיף כזה לסיים ככה משחק. ננתח מה שהיה ונבוא לתת בראש שבוע הבא, אני שמח שהולך לי ואני מרוכז כרגע בהפועל חדרה". על זלקה: "אני לא ממש ארחיב בנושא, אני חושב שזו בושה מבחינתי, אבל קארמה קרתה".
מאמן הפועל חדרה חיים סילבס הוסיף: "הייתי בסכנין והייתה תקופה טובה, היה צורם לראות שלא כיבדו את ההמנון, לא צריך שישירו, אבל לפחות לתת לו להקשיב, הייתה התרסה ולא אהבתי את זה, אבל כל אחד יחיה את החיים שלו, ענינו במגרש ואנחנו יוצאים שמחים, זו התשובה הטובה ביותר".
גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב למקרה: "ביזוי הדגל והסמל זו עבירה פלילית. העברתי למשטרה שתבחן אם יש מקום לפתוח בחקירה נגד המחבלים הללו מסכנין שביזו את הדגל וההמנון, זרקו חפצים, קיללו והתנהגו בצורה מבישה ומחפירה. מבחינתי צריך לסגור את האצטדיון בדוחא וכולם צריכים לעוף לסוריה".
"ביזוי הדגל והסמל זו עבירה פלילית. העברתי למשטרה שתבחן אם יש מקום לפתוח בחקירה נגד המחבלים הללו מסכנין שביזו את הדגל וההמנון, זרקו חפצים, קיללו והתנהגו בצורה מבישה ומחפירה. מבחינתי צריך לסגור את האצטדיון בדוחא וכולם צריכים לעוף לסוריה"

ויתר על הקרייה למשך שלוש שנים בשביל הצבא

זלקה שירת 115 יום במילואים כמטוליסט ביחידה שלו, גדס"ר צנחנים 6226, פלוגת העורב, ובכל התקופה הזו נלחם בזירה הצפונית.
בצעירותו, זלקה - שהדליק משואה ביום העצמאות לפני ארבע שנים - הפסיק את קריירת הכדורגל לטובת שירות קרבי של שלוש שנים, ומאז הוא משרת במילואים באופן קבוע. כשהתעורר באותו בוקר שבת נורא הבין מהר מאוד שהוא עולה על מדים. לאחר שעלה על מדים, זכה זלקה ליחס אוהד מאוד מבכירי הכדורגלנים והתמיכה בו חצתה את גבולות עולם הספורט.
בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet מה-11 באוקטובר סיפר: "כשהתגייסתי בגיל 18 לקחתי בחשבון שיש אפשרות שלא אחזור, כי באנו לשמור על המדינה. במלחמה יש הרוגים ופצועים, אין לי טיפת חשש. אני אומר לעם בישראל, לתושבים הנפלאים שמפוצצים אותנו במשאיות מכל טוב – אנחנו לא חוששים. נעשה את העבודה. נחזיר את החמאס 800 שנה לאחור. זו החובה שלנו".