מאמן נבחרת ישראל, אלון חזן יפרסם היום (ראשון) את הסגל הרחב, המונה 28 שחקנים, לקראת ארבעת המשחקים האחרונים במוקדמות יורו 2024. הכחולים-לבנים יקוו לעלות בפעם הראשונה מזה 54 שנה לטורניר בינלאומי גדול, ולשחק באליפות אירופה שתתקיים בקיץ הבא בגרמניה.
חזן יזמן את אותם 24 השחקנים שזומנו לקראת המשחקים מול קוסובו ושווייץ, שהיו אמורים להתקיים בחודש שעבר ונדחו בשל המלחמה, אליהם יתווספו עוד ארבעה שחקנים על מנת לייצר רוטציה רחבה בשל האתגר של קיום ארבעה משחקים בעשרה ימים, כשכולם יתקיימו בחו"ל.
2 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן
(צילום: יאיר שגיא)
אחד המוזמנים יהיה בלם שחטאר דונייצק, סתיו למקין, שהחלים מהפציעה ממנה סבל וישוב לסגל. שחקן אלופת אורקאינה, שפתח במשחק נגד מולדובה בארץ, לא צפוי לעלות בהרכב, כאשר מי שאמורים לפתוח הם מיגל ויטור ושון גולדברג. המוזמן ה-26 יהיה ערן זהבי, שחוזר רשמית לסגל הנבחרת אחרי השיחה שהתקיימה בינו לבין המנהל המקצועי יוסי בניון, וילבש את המדים הלאומיים לראשונה מאז דצמבר 2021.
שאר השחקנים שצפויים להיות בסגל: שוערים - עומרי גלזר, דניאל פרץ, יואב ג'רפי. הגנה - מיגל ויטור, גיל כהן, אופיר דוידזאדה, אלי דסה, רוי רביבו, אבישי כהן, שון גולדברג. קישור - אוסקר גלוך, מוחמד אבו פאני, דור פרץ, נטע לביא, גדי קינדה, רמזי ספורי, גבי קניקובסקי, שגיב יחזקאל. התקפה - שון וייסמן, ענאן חלאילי, תאי בריבו, דור תורג'מן, עידן טוקלומטי, דין דוד.
הנבחרת, שמקווה לקבל את אישור השב"כ ליציאה לפרישטינה בשישי הקרוב לקראת המשחק שיתקיים יומיים לאחר מכן, תקיים את משחקי הבית שלה בהונגריה, בעיר פלשוט הרחוקה כחצי שעה מבודפשט. המשחקים ייערכו באיצטדיון של אקדמיה פושקאש, המכיל 3,800 מקומות ישיבה. אופ"א אישרה כניסת קהל למשחקי, ומאות ישראלים ויהודים צפויים להגיע על מנת לתמוך, זאת כשהמפגש האחרון מבין הארבעה, נגד אנדורה ב-21 בנובמבר, עשוי בסופו של דבר להכריע את גורל העליה ליורו.

ומה עם הליגיונרים?

המטרה מבחינת חזן ובניון לכנס כבר ביממה הקרובה את השחקנים הזמינים בארץ, כשאחד האתגרים הגדולים מבחינת הנבחרת הוא שהליגה הישראלית לא משוחקת כבר חודש. מכבי ת"א ומכבי חיפה יצאו לחו"ל למחנות אימון לקראת משחקיה האירופיים השבוע, ולכן נציגיה יצטרפו רק לאימון המסכם בפרישטינה בשבת.
2 צפייה בגלריה
נטע לביא אימון נבחרת ישראל
נטע לביא אימון נבחרת ישראל
נמצא כבר בארץ. נטע לביא
(צילום: יאיר שגיא )
גם עם חלק מהליגיונרים יש סימני שאלה, מאחר שקבוצותיהם לא מחוייבות לשחררם, מאחר שלא מדבר בחלון נבחרות רשמי. בין היתר מדובר בשוער הכוכב האדום בלגרד, עומרי גלזר, בעוד אנטליהספור תמסור את ההחלטתה בנוגע לשחרור שגיב יחזקאל ורמזי ספורי רק הלילה אחרי המשחק מול בשיקטאש. מי שחזר ארצה ויתחיל באימונים עם סגל מצומצם בשפיים הוא נטע לביא.
גורמים ישראליים שניסו לשכנע למועדונים שבהם משחקים שחקני המפתח של נבחרת קוסובו לא לשחררם, התאכזבו לראות שלרשות היריבה יעמדו רוב כוכביה. כזכור, הנבחרת הבלקנית איבדה כמעט סופית את הסיכוי לעלות ליגה. בין היתר מאיורקה קיבלה תשובה חיובית מהתאחדות הספרדית לדחות במיוחד את המשחק מול קאדיס על מנת שמוריקי יוכל להתייצב למשחק נגד ישראל.