ההתאחדות לכדורגל קיבלה את אישור אופ"א לקיים את שני משחקי הנבחרת במוקדמות יורו 2024 מול שווייץ (15.11) ורומניה (18.11) באצטדיון "פאנצ'ו", הנמצא בעיירה המרוחקת 45 ק"מ מבודפשט - ויתקיימו לעיני קהל. האצטדיון יכול להכיל 3,800 צופים, ומספרם הסופי יקבע בהמשך.
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, אמר כי "המאמץ האדיר שלנו לקיים את המשחקים מול שווייץ ורומניה בנוכחות קהל נשאו פרי. זאת הזדמנות נוספת להודות לאופ"א על כך וכמובן לממשלת הונגריה ולהתאחדות ההונגרית, שמסייעות לנו באופן מעורר הערכה. נעשה כל מאמץ כדי להבטיח אווירה ביתית עם קהל תומך, שיהיה בכל רגע עם הנבחרת שלנו בדרך ליורו 2024".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, מיגל ויטור, דור פרץ, שגיב יחזקאל, אופיר דוידזאדה
שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, מיגל ויטור, דור פרץ, שגיב יחזקאל, אופיר דוידזאדה
שחקני נבחרת ישראל. המשחקים הביתיים יהיו בבודפשט
(צילום: עוז מועלם)
משלחת של ההתאחדות לכדורגל כללה את הסמנכ"ל אבי לוי, מנהלת הפיתוח העסקי רונית גלסמן, ראש אגף נבחרות גיא פורטניאגין, קצין הביטחון ומנהל הלוגיסטיקה משה עגייב. היא הגיעה הבוקר לאצטדיון והחלה בהכנות לקראת שני המשחקים הקריטיים.
ישראל תלויה לגמרי בעצמה אם ברצונה להעפיל ליורו 2024 בגרמניה. היא אמנם רק במקום השלישי בבית עם 11 נקודות משישה משחקים, אבל רק חמש פחות מהמוליכה רומניה (לה יש שני משחקים עודפים). שתי הראשונות בבית יעפילו לאליפות אירופה.
2 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
נבחרת ישראל תלויה בעצמה במרוץ ליורו. חזן
(צילום: עוז מועלם)
גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
טבלת בית 9: 1. רומניה - 16 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש שערים: 9+) 2. שווייץ - 15 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 12+) 3. ישראל - 11 נק' אחרי 6 משחקים (הפרש: 0) 4. קוסובו - 7 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 0) 5. בלארוס - 6 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 7-) 6. אנדורה - 2 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 14-)
מה נותר לנבחרת ישראל קוסובו - ישראל, 12 בנובמבר ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר