ביולי האחרון חתם דיא סבע על חוזה עתק במכבי חיפה - 600 אלף אירו לעונה - סכום שהפך אותו לבעל השכר הגבוה ביותר בתולדות המועדון. אתמול (ראשון), לעומת זאת, הוא כלל לא שותף ב-2:3 של האלופה על מכבי נתניה - הניצחון הראשון של הקבוצה אחרי שלושה משחקים. אז מה הסיבה לכך?
ל-ynet נודע כי ההחלטה של המאמן מסאי דגו, שלא לשתף את סבע נובעת מהגישה הלא מכבדת, לטענת אנשי המועדון, כלפי האיש על הקווים, דבר שיצר מתיחות בין השניים ודרמה גדולה.
3 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
לא מרוצה ממעמדו. סבע
(צילום: עוז מועלם)
למרות שהשתמש אתמול בנתניה בחמישה חילופים, סבע, שחתום על חוזה לחמש שנים, לא שותף. מיד לאחר שריקת הסיום, כשדגו הגיע ללחוץ ולחבק את כל השחקנים, הייתה התעלמות מופגנת בין השניים ובניגוד לשחקנים שלא שיחקו, ועל פי הנוהל מקיימים אימון קצר עם סיום המשחק, סבע בחר על דעת עצמו שלא להשתתף בו וירד עצבני לחדר ההלבשה.
מתברר כי המתיחות בין המאמן למשתכר הגבוה ביותר במועדון החלה עם ההחלטה של דגו לספסל את סבע במשחק הראשון של חיפה בשלב הבתים של הליגה האירופית בראן. סבע היה עצבני מאוד, ועל פי גורמים במכבי חיפה, הטיח בין היתר בדגו: "אתה נכנס איתי למסלול התנגשות".
3 צפייה בגלריה
דגו ושרי
דגו ושרי
גיבה את מאמנו. שרי עם דגו
(צילום: יאיר שגיא)
דגו לא אהב את ההתנהלות של סבע, אולם במשחק מול בני סכנין בסמי עופר הוא עוד פתח איתו, כמו גם עם ליאור רפאלוב שהוצא במחצית בעקבות יכולת חלשה. מתברר כי רפאלוב וסבע שוחחו עם דגו ואמרו לו כי הם יכולים לשחק יחדיו בהרכב עם צ'ארון שרי, אולם בשכלול ההתנהגות של סבע והיכולת המקצועית החלשה שלו, המאמן בחר להוריד אותו לספסל ולא להשתמש בו, כשרפאלוב נכנס רק לדקות הסיום.
בניגוד לשניים, מי שנמצא ביחסים מצוינים עם דגו הוא הקפטן שרי, שנכנס אליו לשיחה במתחם האימונים בכפר גלים והבהיר לו כי הוא מאחוריו. "אתה מאמן מצוין", אמר שרי, שפתח מול סכנין, בעוד שדגו החליט בצעד מנהיגותי להושיב על הספסל את סבע ורפאלוב. "יש לנו עומס של משחקים, כבר בחמישי אנחנו נגד פנאתינייקוס. רפאלוב וסבע שחקנים מצוינים, אבל אני מקבל את ההחלטות המקצועיות", הסביר דגו אתמול לאחר המשחק.
3 צפייה בגלריה
כיוף
כיוף
מקבל גיבוי. כיוף
(צילום: יאיר שגיא)
מי שזכה אמש לדקות על כר הדשא היה דין דוד, שלא שותף כלל מול סכנין בשל שפת הגוף שלו במהלך החימום. "גם באימונים וגם בחימום אתה צריך להראות טירוף, וזה לא קורה בחיפה או בנבחרת. אולי אתמול נפתח דף חדש", הסבירו בחיפה.
כוכב המשחק היה ללא ספק החלוץ פרנצדי פיירו, שכבש צמד והיה קרוב להבקיע שער נוסף במשחקו הטוב ביותר מאז שהגיע לישראל. "פיירו הוכיח לכולם שכשהוא במומנטום שלו, הוא החלוץ הכי טוב בליגה. זה היה כמו בוגרים נגד נוער מול נתניה", אמרו בחיפה. למרות המחמאות לפיירו, שרי וענאן חלאילי על משחק משובח, בחיפה סופרים כבר שבע ספיגות בארבעה משחקים בלבד, ומודעים לחובה לשפר את משחק ההגנה.
בקבוצה מודעים ליכולת ההססנית של שריף כיוף, שקיבל את אפודת השוער הראשון וספג שער שני ברציפות באשמתו. דגו הבהיר לשוער כי הוא יכיל את הטעויות שלו והוא כרגע השוער הבכיר של האלופה. יחד עם זאת, בקבוצה עוד מקווים להנחית שוער איכותי במהלך חלון ההעברות בינואר.

חיפה לדין על האבוקות מול סכנין

תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את מכבי חיפה לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים והתפרצות לשדה המשחק ואת בני סכנין בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. הדיון יתקיים ביום רביעי.
על-פי הודעת התובע, חיפה לא עומדת לדין על האבוקות אשר הושלכו מחוץ לאצטדיון פנימה במהלך המשחק. עבירה זו מטופלת על-ידי משטרת ישראל.