"הנחת היסוד שלנו היא שעומר אצילי יפרוש מנבחרת ישראל. הוא צפוי להודיע על כך בקרוב מאחר שאינו מתכוון להגיע לבית הדין העליון", כך אמר אתמול (חמישי) גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
בדיון שנערך בעקבות עתירת ארגוני הנשים התברר כי למרות פנייה למכבי חיפה של היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד עמית פינס, שביקש כי אצילי, אחד המעורבים בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", יגיע לדיון הראשון. הוא לא עשה זאת (בגיבוי המועדון) – מה שעורר ביקורת מצידה של הדיינת אסתר קובו.
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
יודיע על פרישה מהנבחרת? עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
אחרי הדיון הוחלט כי מאחר שמדובר ב"סוגיות משפטיות מורכבות בכל הנוגע להגדרת שחקן נבחרת בתקנון ותחולת הקוד האתי על השחקן", יצורפו להרכב בית הדין שני חברים נוספים. כלומר, בדיון הבא יישבו חמישה דיינים, בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. ואולם, הסעיף המשמעותי יותר היה ההחלטה לחייב את אצילי להגיע לדיונים מעתה ואילך.
הצוות המקצועי של הנבחרת קיבל אור ירוק לזמן את אצילי למשחק מול אלבניה בגביע האומות אחרי שיו"ר ההתאחדות, אורן חסון, פנה לפרקליטות שהבהירה כי אין שינוי בהחלטתה כי התיק ייסגר בשל חוסר אשמה, כלומר זיכוי מוחלט בפן הפלילי, וכי החקירה לא תיפתח מחדש למרות פרסום ההתכתבויות בין אצילי לדור מיכה. ארגוני הנשים עתרו נגד הזימון, אבל בשל סמיכות הזמנים נקבע כי הדיונים יתקיימו רק אחרי המשחק. בינתיים, אצילי שותף במשחק נגד אלבניה בבלומפילד וספג שריקות בוז מחלק מהאוהדים.
על פי סביבתו הקרובה של אצילי, שפורח מקצועית במכבי חיפה, הוא אינו מתכוון להגיע לדיונים, כאשר לא ברור כלל מהי זכות העמידה בדיון בנושא רגיש כזה, שבמהלכו אצילי עשוי להישאל שאלות נוקבות פומביות שהשחקן לא מתכוון להיחשף אליהן.
2 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
במכבי חיפה לא אהבו, בלשון המעטה, את ההחלטה של בית הדין העליון. אצילי
(צילום: יאיר שגיא)

גיבוי מלא ממכבי חיפה

במכבי חיפה לא אהבו, בלשון המעטה, את ההחלטה של בית הדין העליון לחייב את אצילי להתייצב לדיונים, וגם גורמים במועדון העריכו כי הוא יעדיף לפרוש מהמדים הלאומיים כדי שלא להתמודד שוב עם שריקות הבוז והדיונים. במכבי חיפה יעצו לאצילי מראש שלא להיענות לזימון לנבחרת, אבל השחקן התעקש ללכת. "אצילי התנצל, הוא זומן לנבחרת כבר לפני שנה, אז למה הוא צריך לעבור ייסורים כדי להיות בנבחרת?", תהו בסביבתו. "הוא הכיל את שריקות הבוז, מכיוון שזה פוגע גם בחבריו לנבחרת, אבל הזימון לדיונים זה כבר חציית קו אדום. הוא לא ייתן שיעשו לו משפט שדה בהסתמך על הודעות כאלו או אחרות, אחרי שהפרקליטות והמשטרה סגרו את התיק שלו מחוסר אשמה". במכבי חיפה קיבלו החלטה כי הם יגיבו לפרשה רק אחרי המשחק מול מ.ס אשדוד בשבת.
אם אצילי לא יגיע לדיונים, אי־התייצבות שכזו עלולה להוביל להעמדתו לדין. מי שיקבע זאת יהיו הדיינים עצמם, שיכולים גם לקבל החלטה בנושא בהיעדרו, או תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, אם הוא יחליט שמדובר בביזוי בית הדין. ארגוני הנשים כבר הודיעו שאם אצילי יודיע על פרישה מהנבחרת, הם ימשכו את העתירה שלהם.