עומר אצילי בדרך החוצה מנבחרת ישראל? בעקבות שאב בית הדין העליון של ההתאחדות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, דרש את הגעתו של השחקן להמשך הדיונים בעתירת ארגוני הנשים נגד זימונו לנבחרת, ישנו לחץ גדול על קשר מכבי חיפה לפרוש מהמדים הלאומיים.
עומר אצילי ונבחרת ישראל: ההתפתחויות האחרונות
אצילי, שהמריא עם מכבי חיפה לפריז לקראת משחקה מחר (שלישי) מול פ.ס.ז' בליגת האלופות, כבר קיבל המלצה לא להתייצב לאימון האחרון, אולם בחר להגיע. זה קרה עוד לפני שריקות הבוז שספג במשחק נגד אלבניה וההחלטה הנוכחית של בית הדין העליון.
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
יפרוש מהמדים הלאומיים? עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
היועץ המשפטי של ההתאחדות עו"ד עמית פינס כבר פנה למכבי חיפה לקראת הדיון הראשון בשבוע שעבר וביקש כי אצילי יגיע לדיון, אולם זו סירבה. הפעם הסיפור שונה, מאחר שבית הדין שלח זימון רשמי. במידה שאצילי לא יתייצב, עלולות להיות לכך סנקציות. לכן ההערכה היא כי במידה שיחויב להגיע - הוא יבחר באופציה של פרישה מהמדים הלאומיים.
בהחלטה שפירסם אתמול קבע סטרשנוב כי בשל "המורכבות המשפטית" של המקרה יש להוסיף שני דיינים נוספים, ומעתה הדיונים יתקיימו בפני חמישה שופטים. לפני מספר ימים דווח ב-ynet כי סטרשנוב שוקל להעביר את העתירה לטיפולה של ועדת האתיקה.
מטעם הנציגים של ארגוני העותרות הגיבו על חיובו של אצילי להגיע לדיונים: "החלטה חשובה ביותר שמכירה בחשיבות הסוגייה ומדגישה את האבסורד הקיים בזימון אדם שניצל מינית קטינות לייצג את המדינה בנבחרת ישראל. ההחלטה להרחיב את הרכב השופטים ולזמן את אצילי לדיונים היא שלב חשוב בדרך לקבלת החלטה משמעותית שתשפיע עוד שנים קדימה".
עוד נכתב בתגובה: "אנחנו קוראות לבית הדין, בראש ובראשונה, לגבש הרכב מגוון מגדרית לדיון בסוגייה חשובה זו, ולהמשיך ולפעול להצבת רף מוסרי ברור - מי שפגע בנערות וניצל קטינות לא יכול ללבוש את מדי הנבחרת הלאומית".
2 צפייה בגלריה
דיון בעתירת ארגוני נשים נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
דיון בעתירת ארגוני נשים נגד זימון עומר אצילי לנבחרת
העותרות נגד זימון אצילי לנבחרת
(צילום: יריב כץ)
בדיון שהתקיים בשבוע שעבר נציג ארגוני הנשים עו"ד אורי קידר טען: "הרעש הזה לא ייגמר. ההתאחדות היא גוף מינהלי שחי על כספי ציבור. אנחנו לא רוצים את אצילי כפרצוף של המדינה. כמה שהוא יהיה טוב בנבחרת ככה מדינת ישראל תתבזה יותר". פינס השיב לו: "זה מדרון חלקלק שיכול להוביל ארגונים גם במישור הפוליטי לדרוש להשעות שחקנים מהנבחרת".
סטרשנוב הגיב לטענת העותרים: "איפה הייתם לפני למעלה משנה? למה אז לא דיברתם? אצילי היה הזהיר מכולם שם". סטרשנוב הקריא את דברי אצילי בהודעת הטקסט לדור מיכה: "'אני מפחד, אין להם 18', אומר אצילי. קראתי את מה שאמר ופורסם". לכך הגיב עו"ד קידר: "ברגע שהחומרים יצאו החוצה אי אפשר לחיות עם זה". הדיין הדסי: "קארים בנזמה הורשע בסחיטה והיו לו עוד פרשות, והוא זכה ב'כדור הזהב' ומשחק בנבחרת צרפת".
סטרשנוב: "הוא התנצל. מה אתם רוצים עוד? הוא לא הורשע. פעמיים התנצל. אצילי אומר 'אין יום שאני לא מתחרט. לא כך צריך אדם לנהוג. מעל שנתיים אני עושה הכל כדי להכות על חטא'. מה אתם עוד רוצים?". נציג ארגוני הנשים השיב: "למה הוא לא בא לפה להתנצל?".