אחרי לחץ מצד שחקני הקבוצה ואוהדים רבים, מאמן מכבי ת"א רובי קין ענד אתמול לראשונה סרט שחור בניצחון 2:3 בדוחא לזכר הנרצחים והנופלים במתקפת הטרור של חמאס. זאת לאחר שעד כה בחר לא לנקוט עמדה בכל הנוגע לאירועי 7 באוקטובר. יתר אנשי הצוות המקצועי של המועדון ענדו את הסרט כבר בשבוע שעבר במשחק הליגה מול הפועל ירושלים.
"היה לנו חשוב כשחקנים שגם קין יענוד את הסרט", אמר אחד משחקני הקבוצה. "זה צרם לכל אחד מאיתנו בדיוק כמו לאוהדים. אני משוכנע שהגיעה גם דחיפה מסוימת מצד המערכת. לפחות עכשיו יפסיקו לעסוק בזה כל הזמן. זה ייתן סוג של שקט".
2 צפייה בגלריה
רובי קין
רובי קין
עם הסרט על זרוע שמאל. קין
(צילום: נחום סגל)
בכל הנוגע לכדורגל, מכבי ת"א המשיכה את פתיחת העונה המצוינת, עם ניצחון שישי העונה. לאחר שבעה משחקים הצהובים (19 נקודות, משחק חסר) פתחו פער של שש נקודות מהיריבה העיקרית שלהם על התואר, מכבי חיפה, ששוב איכזבה אתמול אחרי 1:1 ביתי נגד בית"ר ירושלים. שתי הקבוצות ייפגשו בעוד כחודש בבלומפילד למשחק העונה הראשון.
אחרי הניצחון בדוחא, במכבי ת"א מתרכזים כעת במפגש המשמעותי בקונפרנס-ליג ביום חמישי (22:00) בסרביה מול גנט הבלגית. אם תנצח, מכבי ת"א תזכה בראשות בית 2 ובכרטיס אוטומטי לשמינית הגמר. במקרה של תיקו או הפסד, היא תסתפק במקום השני ותצטרך לשחק בפלייאוף מול אחת הנושרות מהליגה האירופית. גנט הביסה במשחק הליגה האחרון שלה את מולנבק 0:4 ומדורגת שלישית בליגה הבלגית.
"המשחק הזה יהיה מבחן אופי משמעותי לקבוצה", אמר ערן זהבי. "אנחנו רוצים לנצח במשחק הזה. נצטרך לבוא ולעבוד קשה, לשפר את הדברים הפחות טובים, והמטרה היא לסיים בראש הבית. זה לא יהיה פשוט, אבל אנחנו באים לשחק על כל הקופה". קין אמר לקראת המשחק: "זה משחק ענק, אנחנו יודעים את זה. נשחק נגד מועדון גדול, עם תקציב עצום וקבוצה טובה מאוד. זה לא יהיה קל, אבל נגיע במטרה לנצח".

"הישג מדהים"

באופן טבעי, במכבי ת"א עסקו אתמול גם בנקודת הציון של זהבי, שערו ה-400 בקריירה, וה-170 במכבי ת"א. "לאורך כל הקריירה אני חושב איך לעשות הכי טוב שאני יכול כדי לעזור לקבוצה שלי", אמר החלוץ. "זו העבודה שלי, להביא נקודות וניצחונות. השיאים מגיעים תוך כדי. אתם מעדכנים אותי כל פעם שיש משהו. תעדכנו אותי מהו השיא הבא ואסמן אותו כמטרה. זה הישג מרשים, אין ספק, אבל כיף שזה בא עם שלוש נקודות".
2 צפייה בגלריה
בני סכנין מכבי ת"א ערן זהבי
בני סכנין מכבי ת"א ערן זהבי
"קריירה מדהימה". זהבי כובש את השער ה-400 שלו
(צילום: נחום סגל)
על פתיחת העונה של הקבוצה הוסיף זהבי: "לא אגיד שעשינו משחקים מעולים. היו לנו דקות מצוינות וקצת פחות טובות, אבל התוצאות טובות מאוד עד עכשיו. לא היו משחקים פשוטים ולא כל משחק הוא טיקי-טקה, אני אוהב שמנצחים לפעמים גם בקושי ועם אופי, ומראים עוצמות כקבוצה. אני שמח שהשנה, גם כשמשחקים פחות טוב - יוצאים עם הנקודות. הניצחון על סכנין הוא ניצחון חשוב במגרש קשה, תמיד קשה פה, והם חזרו למשחק בצורה טובה. חבל שספגנו וקצת נלחצנו בסוף, אבל חשוב לצאת מפה עם שלוש נקודות".
המאמן האירי פירגן לשחקן שלו על ההישג: "הוא עושה קריירה מדהימה. אני אמשיך להגיד את זה: כשנותנים לו הזדמנות - הוא כובש. הוא יודע להריח את השערים, ולהגיע ל-400 זה הישג מדהים".
קין לא אהב את שני השערים שספגה הקבוצה בשלבי הסיום: "קבלת ההחלטות הייתה לא נכונה ועשינו טעויות. נתנו 70 דקות טובות, אבל אנחנו לא אמורים לסיים ככה את המשחק. זו לא פעם ראשונה שזה קורה לנו: אנחנו מרגישים בנוח ואז סופגים. הדקות האחרונות מרגישות כמו הפסד".