המשחק המרכזי

בני לם לא רשם עד היום הצלחות כמאמן בקבוצות בוגרים ברמות הגבוהות, אבל זה לא הפריע לאייל סגל לתת לשחקן העבר את המפתחות במכבי נתניה. מחר (שבת) המאמן החדש כבר יפגוש באצטדיון בנתניה את מכבי תל אביב.
במחזור שעבר, אחרי פיטורי ריימונד אטוולד ועוד לפני מינויו של לם, רשמה נתניה ניצחון ליגה ראשון העונה, 1:3 בסכנין. לם לא הנמיך ציפיות לקראת הבכורה שלו על הקווים בקבוצת הבוגרים של נתניה, ואמר בין השאר: "אני לא מפחד מאף משחק. אנחנו נסתכל להם בלבן של העיניים ולא אופתע אם ננצח". במחזור הבא תתארח נתניה אצל מכבי חיפה, ובסוף החודש היא תארח את הפועל באר שבע – פתיחה קשה ביותר לבני לם באתגר החדש שלו.
4 צפייה בגלריה
בני לם ופטריק ואן לוון
בני לם ופטריק ואן לוון
בני לם ופטריק ואן לוון. במבחן
(צילומים: אורן אהרוני, עוז מועלם)
מכבי ת"א שחררה לחץ בניצחון הדחוק על הפועל ירושלים משער מאוחר של אדוארדו גררו, אבל לכולם ברור שהיא רחוקה מאוד ממיצוי הכישרון שלה בשלב הזה. אבי ריקן אינו כשיר ויחסר לפטריק ואן לוון, עידן נחמיאס חזר לפעילות אבל לא בטוח שישחק. גבי קניקובסקי אמור להיות כשיר למשחק מול קבוצתו הקודמת.
גררו חזר מאוחר מהמשחק של נבחרת פנמה מול קנדה וספק אם ישותף. המאמן יקווה שההצטרפות המאוחרת של שחקני הנבחרות להכנות לא תפגע בקבוצה בסופו של דבר.

כוכב השבת

קצת מוזר לבחור "כוכב" מקבוצה שנועלת את הטבלה ועוד לא כבשה שער זכות, אבל אדבאיו אדליי הוא נקודת אור מרכזית בפתיחת העונה הצולעת של הפועל ירושלים. השוער הניגרי בן ה-21 ספג בדקה ה-85 מול מכבי ת"א, אבל אחוז ההצלות שלו גבוה והוא שמר על רשת נקייה בשלושה משחקים עד כה.
העולה החדשה אמנם עדיין מחפשת את השער הראשון שלה העונה בליגה, אבל במדד הספיגות היא נמצאת במקום טוב, ואדליי הוציא רק ארבעה כדורים מהרשת (שלושה מהם בתבוסה לבית"ר בדרבי). כן, זה גם בגלל סגנון המשחק ההגנתי, אך לא רק. לא מעט ספקות היו באשר להתאמתו של השוער לרמת ליגת העל, אבל בינתיים הוא עומד בציפיות. עכשיו רק חסר שחבריו לקבוצה מהצד ההתקפי יראו גם כן שהם שייכים לליגה הזו.
4 צפייה בגלריה
אדבאיו אדליי
אדבאיו אדליי
אדבאיו אדליי. נקודת אור אצל העולה החדשה
(צילום: אורן אהרוני)
מכבי חיפה תגיע למשחק במצב לא אידיאלי מבחינה גופנית, כשחלק משחקניה מחלימים מפציעות ואחרים עדיין נעדרים. ההפסד 2:1 להפועל באר שבע במשחק הסוער בחיפה הוא כבר זיכרון רחוק, והמשחק בטדי מסומן כאחד שבו ברק בכר ושחקניו אמורים לנצח. האם אדליי ימנע מהם את הנקודות?


להתרחק מהתחתית

מ.ס אשדוד של רן בן שמעון נמצאת מתחת לקו האדום, וזקוקה לנקודות כדי להימנע מסחרור שלילי. במשחק הקודם היא הפסידה לחדרה, ועד כה היא צברה רק שלוש נקודות בליגה. לבני סכנין, מנגד, חמש נקודות.
4 צפייה בגלריה
אנתוני וארן
אנתוני וארן
אנתוני וארן. חזר להתאמן בסכנין
(צילום: בני סכנין)
צמד הזרים האוגנדים של אשדוד, טימותי אוואני ופאהד באיו (האחרון כבש שני שערים בצמד הניצחונות על רואנדה), חזרו ממשחקי נבחרתם במוקדמות המונדיאל באפריקה. אוואני נפצע ולכן לא צפוי לשחק מול סכנין. בשורה טובה היא שפציעתו של קני סייף חמורה פחות מכפי שהעריכו בהתחלה.
הקבוצה של שרון מימר יכולה להיות מעודדת מכך שאנתוני וארן החלים מפציעה וחזר לאימונים. לפי הדיווחים, ניר לקס ורז שטיין צפויים לפתוח על חשבון מרואן קבהא שמתאושש מפציעה ואיברהימה קונטה שחזר ממשחקיה של נבחרת גינאה במוקדמות גביע העולם.

לחזור למומנטום

המומנטום של הפועל חיפה נעצר לפני פגרת הנבחרות, בהפסד 2:0 למכבי פתח תקווה. נוף הגליל ירדה גם היא לקרקע אחרי פתיחת עונה מפתיעה, ובשני המשחקים האחרונים הפסידה לקריית שמונה וסיימה בתיקו דרמטי מול הפועל ת"א.
4 צפייה בגלריה
סער פדידה מאוכזב
סער פדידה מאוכזב
סער פדידה. הפועל חיפה רוצה ניצחון
(צילום: אורן אהרוני)
אגל אראל שב להתאמן באופן מלא, וכך גם קווין טאפוקו שהחלים מפציעה. מנגד, העולה החדשה החתימה השבוע את הקשר יניב שגב (25), ששיחק בעונה שעברה בקבוצה הרומנית אוניברסיטת קלוז'. היא תחסר בשבת את הבלם הברזילאי גוטייר טומלין (גוטי), שנפצע שוב בכתפו וצפוי להיעדר תקופה ממושכת. השבוע אירחה נוף הגליל את הנשיא יצחק הרצוג, שהגיע לביקור באימון הקבוצה.