מכבי חיפה תתארח היום (שלישי, 22:00) אצל פריז סן-ז'רמן במסגרת המחזור החמישי של ליגת האלופות. מלבד אלפי אוהדים ירוקים, אורח מפתיע שנמצא בפריז ויישב מחר ביציע הכבוד במשחק, הוא אחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, מוטל’ה שפיגלר ששיחק בקבוצה בשנות ה-70. שפיגלר בן ה-78 מככב בתוכניה של המשחק וקיבל כבוד גם מבעלי הקבוצה נאסר-אל ח'ליפי שנפגש איתו. בריאון ל-ynet, סיפר שפיגלר על התקופה בפריז, השיא שלו של השלושער הכי מהיר בתולדות פ.ס.ז' שעדיין לא נשבר (שש דקות), והתייחס גם לערן זהבי.
אתה אורח כבוד כאן של פריז סן-ז'רמן, איך זה מרגיש? "שיחקתי כאן לפני הרבה שנים, הייתי שותף לעליית ליגה, ונשארתי במשפחה. כל פעם שאני מגיע לפה - ואני מגיע הרבה לפריז - זה כיף, אבל עכשיו כשמכבי חיפה משחקת אז בכלל".
3 צפייה בגלריה
מוטל'ה שפיגלר
מוטל'ה שפיגלר
מקבל כבוד גדול. שפיגלר
(צילום: שמעון אלבז)
3 צפייה בגלריה
מוטל'ה שפיגלר ברק בכר
מוטל'ה שפיגלר ברק בכר
"יש לי הרבה חוויות ממכבי חיפה". שפיגלר ובכר
(צילום: שמעון אלבז)
כבוד גדול עבורך. "כן. בכל מקום שאני בא, גם כשאני הולך לראות את מכבי נתניה. אני נותן הרבה כבוד למשחק ולאלה שמשתתפים בו. אני לא מחפש כבוד. אני נהנה להיות. לחבק את מי שאני מכיר".
אתה זוכר את השיא שלך? "עדיין לא נשבר השיא. אני מחכה שמסי, אמבפה או ניימאר ישברו את השיא הזה, ואז אני אהיה הסגן של מי ששבר ושל זהבי (בטבלת מלך השערים של נבחרת ישראל)".
זהבי זה משהו מיוחד. היית מוכן להיות איתו בחדר? "זהבי זה משהו נדיר. אם הוא היה משחק איתי הוא היה כובש עוד יותר שערים. הייתי דואג שהוא יעבור אותי כבר מזמן. זהבי זה סיפור גדול אחד. מחר זה סיפור גדול אחר. מכבי חיפה כבר אורחת קבועה. אני זוכר שליוויתי אותם במוסקבה כשגיורא שפיגל היה המאמן. הייתי מאוד מקרוב לקבוצה ונסעתי איתם. יש לי הרבה חוויות ממכבי חיפה".
3 צפייה בגלריה
שפיגלר במדי הנבחרת
שפיגלר במדי הנבחרת
"אני לא פרשן כדורגל". שפיגלר במדי הנבחרת
(צילום: AP)
יש למכבי חיפה סיכוי מחר? "אני לא מדבר על סיכויים. אני לא פרשן כדורגל. כולם יודעים מי זאת פריז סן-ז'רמן. המאמן שלהם דיבר כל כך הרבה דברים טובים על מכבי חיפה שאני לא צריך להוסיף כלום. בטח לא לנחש מה יהיה מחר".