כובשת את אירופה: התגובות מההישג ההיסטורי של מכבי חיפה
(צילום: ONE)
"רגע מצמרר שייזכר שנים קדימה, זו ללא ספק אחת הקבוצות הגדולות בתולדות מכבי חיפה אם לא הקבוצה הגדולה ביותר. זה הניצחון הגדול והיוקרתי ביותר בתולדות המועדון", כך סיכמו במכבי חיפה את הניצחון הענק שהשיגו אתמול (שלישי) על יובנטוס במחזור הרביעי בליגת האלופות, ואת נקודות הבכורה במפעל. "הוכחנו איזו קבוצה עוצמתית אנחנו. באנו אחרי הפסד כואב לריינה, עשינו את ההפרדה, ונתנו שואו שלא יכול להישכח. כולם באופוריה".
עוד על לילה בלתי נשכח בסמי עופר
הקבוצה של בכר הגיעה עם הראש למטה, אך אף אחד לא היה יכול לשים לב שההפסד לריינה משפיע על הקבוצה. חיפה עשתה את ההפרדה, פתחה חזק ודרסה את יובנטוס. הירוקים הגיעו למצבים רבים ועומר אצילי עם צמד אדיר סידר ניצחון ונקודות ראשונות, והירוקים נצמדו לאיטלקים במקום השלישי וחלום המשך העונה האירופית נמשך.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים לאחר הניצחון על יובנטוס בליגת האלופות
שחקני מכבי חיפה חוגגים לאחר הניצחון על יובנטוס בליגת האלופות
שחקני מכבי חיפה חוגגים לאחר הניצחון על יובנטוס בליגת האלופות
(צילום: AFP)
המארחת לא חששה לרגע מהקבוצה עם העבר המפואר, השליטה במחצית הראשונה הייתה מוחלטת וגם בחצי השני חיפה הגיעה למצבים רבים. צ'ארון שרי שוב עשה כל העולה על רוחו במגרש ובחיפה התמוגגו ממנו: "הוא הזר הכי גדול שהגיע לכדורגל הישראלי בכל הזמנים. הוא שידרוג לקבוצה, שחקן ששייך לרמות הגבוהות ביותר של אירופה".
היכולת של אצילי גורמת לירוקים להבין שהרבה קבוצות באירופה יתעניינו בו ועיניים יופנו אליו, וצפויים להציע לו חוזה חדש, משודרג - עם סעיף יציאה גבוה על מנת לא לאבד אותו. הניצחון הביא איתו הרבה תיאבון לירוקים, שמאמינים כי המקום השלישי בהישג יד. עם זאת, בחיפה קיוו לניצחון של פריז סן-ז'רמן אתמול על בנפיקה כדי שהצרפתים יעשו צעד משמעותי להבטחת המקום הראשון, אך התיקו משאיר את המאבק פתוח כאשר האלופה הישראלית תשחק בעוד שבועיים בצרפת בתקווה לחזור עם נקודה.
בחיפה מקווים כי השחקנים יעשו את ההפרדה הפעם בין הליגה לבין אירופה ובצאת החג צפוי לקבוצה משחק ביתי מול הפועל חדרה. המאמן ברק בכר צפוי לתת לשחקניו מנוחה קצרה על מנת שיגיעו רעננים למשחק.