לאחר שנראה היה כי הוא בדרך לחתום בחו"ל, דיא סבע סיכם את תנאיו לחמש השנים הקרובות במכבי חיפה, כך נודע לראשונה ל-ynet. סבע יהפוך למשתכר הגבוה ביותר בתולדות המועדון, עם שכר עונתי של 600 אלף אירו, כך שאם ישלים את תקופת החוזה שלו במועדון הוא ירוויח 3 מיליון אירו, וזאת עוד לפני מענקים הישגיים.
סוכנו של סבע, רונן קצב, סיכם את תנאיו של הקשר מול הנשיא יעקב שחר ועוזי מור, כשהחתימה הסופית תתבצע בימים הקרובים, ככל הנראה אחרי המשחק של הקבוצה במוקדמות ליגת האלופות במלטה. אחד מהסעיפים המהותיים על מנת לסגור את העסקה היה נושא סעיף היציאה, כשהוחלט כי הוא יגדל לשני מיליון אירו, כמו במקרה של עומר אצילי שיצא הקיץ לאל עין.
1 צפייה בגלריה
סבע
סבע
סבע
(צילום: ראובן כהן)
סבע התלבט מאוד בתקופה האחרונה, בין היתר בשל שלוש הצעות רשמיות שהיו גבוהות מהשכר שהוצע לו ממכבי חיפה (היו שתי הצעות נוספות בלתי רשמיות מטורקיה), אולם משפחתו העדיפה לוותר על הפערים הכספיים על מנת לשחק בירוקים, בטח כשלא מדובר היה באחת מהקבוצות הגדולות של טורקיה. בני משפחתו אף היו בסיור באנקרה אחרי שהוא קיבל הצעת ענק של מיליון אירו שכר באנקרגוצ'ו, אולם הוחלט לוותר עליה בשלב הזה. "סבע ויתר על הצעה הרבה יותר גבוהה שהציעה לו מכבי ת"א בינואר האחרון, אסור לשכוח שהוא העדיף את מכבי חיפה מהרגע הראשון, כשהגיע למועדון הכי גדול בארץ", אמרו בסביבתו.
המטרה המקורית שבעטיה הכניס סבע סעיף שחרור של 250 אלף אירו בלבד בתמורה לשכר נמוך יחסית של 450 אלף אירו הייתה לשוב לאיחוד האמירויות, אולם הוא לא קיבל הצעות גבוהות, ועתה הוא סגר לחמש שנים במכבי חיפה בכפוף לסעיף היציאה המוגדל. בקבוצה של מסאי דגו ידעו כי אחרי העזיבה של אצילי ואבו-פאני, מטרת העל תהיה להשאיר את שחקן ההתקפה, שהוא אחד משני השחקנים הישראליים הבכירים בליגה.
סבע ביקש לחתום על החוזה אחרי המשחק במלטה, ונראה כי רק אם תגיע הצעה שוברת שוויון מהאמירויות, הוא יעזוב את הירוקים. עוד נודע ל-ynet, כי גורמים בכירים בהתאחדות נפגשו לאחרונה עם סבע על מנת ליזום מפגש בינו לבין אלון חזן ויוסי בניון, על מנת להפשיר את היחסים ולאפשר את שובו לסגל נבחרת ישראל לקראת המשחק מול רומניה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה.