סנגל, קולומביה ויפן - אלה הן הנבחרות בבית של נבחרת ישראל במונדיאליטו, אליפות העולם עד גיל 20. מדובר בבית קשה למדי. הטורניר ייערך ב-20 במאי עד ה-11 ביוני בארגנטינה, וישראל תפתח אותו נגד קולומביה ב-21 במאי.
החבורה של אופיר חיים הרוויחה את מקומה באליפות לאחר ההישג הנפלא באליפות אירופה שנערכה לפני שנה ותשעה חודשים, אז סיימה במקום השני. הטורניר היה אמור להיערך תחילה באינדונזיה, אך הוזז מהמדינה האסיאתית לאור ההתנגדות לארח את ישראל. הארגנטינאים, שכלל לא עלו לטורניר, קיבלו את מקומה של אינדונזיה.
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
יופיעו לראשונה באליפות העולם. שחקני נבחרת הנוער
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
סדר המשחקים: 21.5: ישראל - קולומביה 24.5: סנגל - ישראל 27.5: יפן - ישראל

היריבות

סנגל (דרג א'): מוקדם יותר השנה זכתה באליפות אפריקה, ועשתה זאת עם הפרש שערים מצטבר של 0:14. מרבית שחקני הסגל עדיין משחקים בליגה המקומית שנחשבת חלשה, כאשר החריגים הם ממאדו לאמין קמארה ופאפה אמאדו דיאלו ממץ הצרפתית ופאפה דיופ מזולטה ווארחם הבלגית.
4 צפייה בגלריה
דוראן  מחליף את אולי ווטקינס
דוראן  מחליף את אולי ווטקינס
8 הופעות פרמייר-ליג. דוראן מחליף את אולי ווטקינס
(צילום: Reuters/Craig Brough)
קולומביה (דרג ב'): שמונה הופעות פרמייר-ליג כבר הספיק לערוך החלוץ בן ה-19 ג'ון דוראן מאז שעבר לאסטון וילה בינואר. הוא אמנם עוד לא כבש, אבל זה בהחלט נתון מרשים, ומדובר בכוכב הגדול של בית ג'. לא סתם הערך שלו לפי האתר "Transfermakt" הוא 12 מיליון אירו, הגבוה ביותר מבין שחקני הבית. שחקנים בולטים נוספים הם יאספר אספרייה מווטפורד, גוסטבו פוארטה מנירנברג וחואנדה פואנטס מברצלונה ב'.
יפן (דרג ג'): גם אצלה רוב הסגל מגיע מהליגה המקומית, רק שאצלה היא די חזקה. השם הבולט הוא קוריו מאטסוקי, הקפטן, שמשחק בפ.צ. טוקיו. חברו לקבוצה החלוץ נאוקי קומאטה סיים כמלך השערים של הנבחרת באליפות אסיה שנערכה השנה, בה היא הודחה בחצי הגמר אחרי הפסד לעיראק בפנדלים.

התגובות

מאמן הנבחרת שחוגג היום 48 אופיר חיים: "אנחנו לא מכירים אותם ממש מקרוב, אבל היה לא פשוט, אבל אני מאמין שאנחנו נמשיך להפתיע ולרגש את כולם. אנחנו טסים למטרה גדולה, ואנחנו רוצים להניף את גדל ישראל בגאווה.
על מצב הנבחרת: "ההכנה היא לא הכי אופטימלית, אני בקושי רואה את השחקנים. זה כן טוב שהם זוכים להרבה דקות בליגת העל ובליגה הלאומית, אבל ההכנה היא לא אופטימלית ואני מחכה כבר לרגע שנוכל להתאחד ולהתאמן ביחד. אני רוצה שנשחק את הכדורגל שלנו, כי אם נעשה את זה אז זה לא משנה איך היריבה תשחק, אנחנו ננצח את כולם".
4 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
"בוודאות מדובר בשלוש נבחרות טובות מאוד". חיים
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
על מה הוא מאחל לעצמו ולמדינה: "בפעם הקודמות באליפות אירופה הצלחנו לאחד את העם, רוצים לעשות את זה עוד פעם. רוצה שנרגיש אווירה ביתית, אני קורא לכל היהודים והמטיילים בארגנטינה שיבואו לעודד אותנו, אנחנו צריכים אותם, שכל העולם יבין שיש כדורגל בישראל".
קפטן הנבחרת וקשרה של בית"ר ירושלים איליי מדמון: "הוגרלנו לבית תחרותי, מאוזן ושווה כוחות מאוד. אני חושב שכל נבחרת שתעלה מהבית הזה תיהיה ראויה וזה לא יפתיע אף אחד. אני מאוד מאמין בנבחרת שלנו ומאחל לנו הצלחה רבה בטורניר הענק הזה".
שחקן הכנף של איינדהובן ההולנדית תאי עבד: "בהחלט הגרלה לא קלה, אבל אנחנו חדורי מטרה. אני בטוח שאופיר והצוות המקצועי יכינו אותנו בצורה הטובה ביותר למפגשים ונעשה הכל כדי להביא גאווה למדינת ישראל כפי שעשינו באליפות אירופה אשתקד".
המנהל הטכני בוני גינצבורג: "מדובר באירוע מאוד מאוד מרגש, ישראל על המפה העולמית. זה מונדיאל ואין בתים קלים או נבחרות חלשות וזה נכון כמובן לבית שלנו. זו חוויה והתנסות אדירה עבור השחקנים בציר ההתפתחות שלהם ואני משוכנע שזה יתרום להם בעתיד. אנחנו כבר התחלנו לעבוד ולצוות יהיה את כל הפרטים הרלוונטים על כל נבחרת שנתמודד מולה. אל אל ישראל".
4 צפייה בגלריה
מי תזכה השנה בגביע?
מי תזכה השנה בגביע?
מי תזכה השנה בגביע?
(צילום: AP)

השיטה

המשתתפות חולקו לארבעה דרגים, שש נבחרות בכל דרג והוגרלו לשישה בתים. כמיטב המסורת בטורניר, המארחת - ארגנטינה - הוגרלה כראש בית א', בעוד שאר הנבחרות ישובצו בהתאם לדרג בו הן נמצאות. ישראל - סגנית אלופת אירופה - הוגרלה מהדרג הרביעי והאחרון, בעוד האלופה אנגליה מדרג ב' - כמו ברזיל וקולומביה.יש לציין שנבחרות מאותו איזור גאוגרפי לא יכלו להיות באותו בית. לדוגמא: צרפת מדרג ב' לא יכלה להיות באותו בית עם סלובקיה מדרג ד'.
24 הנבחרות בהגרלה חלוקו לשישה בתים. הנבחרות שיסיימו בשני המקומות הראשונים בכל בית יעלו לשלב שמינית הגמר, אליהן יצטרפו ארבע הנבחרות הטובות ביותר שסיימו במקום השלישי. העולות מהמקום השלישי ייקבעו בהתאם למספר הנקודות שהשיגו, כאשר במקרה של שוויון העולה תוכרע על הפרש שערים. במקרה של שוויון גם בקטגוריה זו, עדיפות תינתן לנבחרת שהבקיעה יותר. אם וכאשר ייווצר מצב של שוויון גם בהפרש השערים וכמות השערים שנכבשו, כמות הכרטיסים האדומים והצהובים שנשלפו לחובת הנבחרות המעורבות יהוו משקל בנוגע לקביעת העולה לשלבי הנוקאאוט.

ההגרלה

בית 1: ארגנטינה, ניו זילנד, אוזבקיסטן, גוואטמלה.
בית 2: ארה"ב, אקוודור, פיג'י, סלובקיה.
בית 3: סנגל, קולומביה, יפן, ישראל.
בית 4: איטליה, ברזיל, ניגריה, הרפובליקה הדומיניקנית.
בית 5: אורוגוואי, אנגליה, עיראק, טוניסיה.
בית 6: צרפת, דרום קוריאה, הונדורס, גמביה.