עכשיו זה רשמי: פיפ"א החליטה להעביר את המונדיאליטו (אליפות העולם עד גיל 20), שאמור להיפתח בעוד חודשיים, מאינדונזיה למדינה אחרת.
הטורניר אמור לצאת לדרך ב-20 במאי. החלטה לגבי המדינה המארחת החדשה צפויה להתקבל בקרוב. דיווחים שונים בימים האחרונים טוענים כי מי שתזכה באירוח בסופו של דבר תהיה ארגנטינה או קטאר.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
תשחק בארגנטינה? נבחרת הנוער
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
ההפגנה בג'קרטה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
(צילום: AP)
רק בתחילת השבוע קיבלה המשלחת הישראלית הודעה כי הגרלת הטורניר, שהייתה אמורה להתקיים בשישי, בוטלה. הסיבה: המארחת אינדונזיה ועיראק מסרבות להגרלה פתוחה, בה יוכלו לקבל את ישראל, איתה אין להן יחסים דיפלומטיים.
יכול להיות שגם המחאות באינדונזיה נגד ישראל השפיעו על פיפ"א. בשבוע שעבר התקיימה בבירת המדינה המוסלמית, ג'קרטה, הפגנה עם כמה מאות משתתפים שדרשו לא לאפשר לנבחרת ישראל להיכנס לאינדונזיה. ממשלת אינדונזיה, יש לציין, הודיעה כי אין ביכולתה לקבוע אלו נבחרות ישתתפו בטורניר וכי היא מחויבת לשלומם של כל המשתתפים.
הפרסום בארגנטינה
ישראל העפילה לראשונה בתולדותיה למונדיאליטו אחרי שסיימה כסגנית אלופת אירופה בקיץ האחרון, הטורניר יחל מ-20 במאי. מלבד המארחת אינדונזיה, גם נבחרת עיראק, כאמור, העפילה לטורניר, וישראל עשויה לשחק מול שתי מדינות מוסלמיות.
הסיפור המעניין הוא בכל הקשור לארגנטינה, שכלל לא העפילה לאליפות מדרום אמריקה (אלא דווקא ברזיל, קולומביה, אקוודור ואורוגוואי), ותוכל בסופו של דבר כן להיות שם, ועוד כמארחת.