עוד לפני המשחק מול קוסובו היה ברור שנבחרת ישראל תלויה יותר מכל אחד אחר במנור סולומון. היכולת שלו בליגת האומות וחמשת השערים בפולהאם הציתו את הדמיון של כולם לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות היורו.
לפחות במשחק הראשון, מול אחת משתי היריבות על המקום השני המבטיח את הכרטיס ליורו בגרמניה, זה לא הספיק לניצחון. מצד אחד בישול ודריבלים מוצלחים, מצד שני החמצה ענקית אחרי מסירה של אוסקר גלוך – ואף בעיטה למסגרת (0 מ־5 ניסיונות).
3 צפייה בגלריה
סולומון בפעולה
סולומון בפעולה
ההחמצה של סולומון
(צילום: עוז מועלם)
הלילה (21:45) בסטאד ז'נב כבר יחכה לקשר מבחן בדרגת קושי גבוהה בהרבה. כדי לצאת עם תוצאה טובה מול שווייץ הנבחרת שלנו תצטרך את סולומון של הפרמייר־ליג, לא פחות. הפעם הוא כבר יפגוש שחקנים כמו הקפטן והקשר גרניט ג'אקה (ארסנל), הבלם מנואל אקאנג'י (מנצ'סטר סיטי) והשוער יאן זומר (באיירן מינכן).
מדובר כמובן בנבחרת החזקה בבית של ישראל, רמה בפני עצמה ביחס ליריבותיה, שהוכיחה זאת ב־0:5 על בלארוס, למרות היעדרותם של כלים משמעותיים כמו החלוץ המוביל בריל אמבולו, הקשר ג'רדאן שאקירי והבלם פביאן שר.
אגב, לישראל לא מצפה אווירה עוינת במיוחד. ההתעניינות המקומית נמוכה מאוד, וכעשרת אלפים כרטיסים בלבד נמכרו. תערוכת שעוני יוקרה המתקיימת בעיר מעניינת את השווייצרים הרבה יותר.
3 צפייה בגלריה
רנאטו שפן חוגג
רנאטו שפן חוגג
מגיעים בסגל חסר. שחקני נבחרת שווייץ חוגגים מול בלארוס
(צילום: רויטרס)
"מכוון את הצעירים" בקוסובו עשו שיעורי בית לקראת הביקור בישראל וידעו ממי הם צריכים בעיקר להיזהר. "רעדתי מפחד כשהכדור היה ברגליים של סולומון באחד על אחד", גילה המאמן הצרפתי אלן ז'ירס. גם הכוכב הישראלי יודע שהוא יהיה חייב להיות הרבה יותר מרוכז אם יקבל הזדמנות כזו – בטח מול שווייץ שלא תתן לנו יותר מדי מתנות.
"המשחק מול שווייץ יהיה שונה לגמרי ממה שהיה נגד קוסובו", אמר אתמול סולומון. "כולם מכירים את האיכויות שלה, זו הנבחרת הכי חזקה בבית. למדנו אותם וננסה לעשות את הטוב ביותר".
התיקו הביתי מול קוסובו שיבש את התוכניות שלכם לעלייה ליורו? "זה הולך להיות מאוד קשה, אבל אנחנו עדיין מצפים לעלות. אומרים עולים ליורו, עולים ליורו, אבל אסור לשכוח שבקוסובו וגם ברומניה יש שחקנים מהרמות הגבוהות של אירופה. שווייץ היא הכי חזקה, אבל אני שם לעצמי כיעד שנעלה לאליפות אירופה. כולי אמונה ותקווה שנעשה את זה".
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון נבחרת ישראל מוול נבחרת קוסובו
מנור סולומון נבחרת ישראל מוול נבחרת קוסובו
"העם מאמין בנו". סולומון
(צילום: עוז מועלם )
מסכים עם הטענה שהקמפיין על הכתפיים שלך? "אני רק בן 23, ובכל זאת כבר לא מעט זמן לוקח על עצמי את הנבחרת. מרגיש שאני יכול לכוון את הצעירים ולייצר כמה שיותר מצבים לי ולאחרים. מול קוסובו לא הצלחתי להבקיע, אבל בסוף זה ייכנס. אני רואה היערכות של קבוצות או נבחרות נגדי, הוראות שמגינים מקבלים לשמור על העמדות שלהם. הייתי מעדיף שיהיה לי יותר שטח, אבל אני מתמודד עם שטחים מצומצמים גם באנגליה".
הייתה אכזבה גדולה אחרי המשחק מול קוסובו, יריבה שציפינו לנצח בבית. "אני יצאתי מצד אחד מאוכזב ומצד שני מעודד. במחצית הראשונה ראו שהכדורגל שלנו היה התקפי ולוחץ. במחצית השנייה, למרות שהבקענו את השוויון, היה בלגן. למזלנו סיימנו בתיקו, כי אם היינו מפסידים לקוסובו הסרט היה אחר לגמרי. סימן חיובי נוסף הוא שראינו בלומפילד מלא ב-30 אלף אוהדים, זה מוכיח שהעם מאמין בנו. אחרי השער של קוסובו הם דחפו אותנו. רצינו לשמח אותם יותר. אף אחד לא מנותק ממה שקורה ברחובות ישראל, רוצים לשמח את המדינה בימים האלה".