המנהל המקצועי של נבחרת ישראל יוסי בניון והמאמן אלון חזן פרסמו היום (חמישי) את סגל הנבחרת לקראת משחק הבית נגד קוסובו בשבת הבאה (ה-25 במרץ, 21:45) ומשחק החוץ נגד שווייץ שיתקיים שלושה ימים לאחר מכן (ה-28 במרץ, 21:45). השמות המרעננים הם אוסקר גלוך, שאמור להוביל את הנבחרת בשנים הקרובות, ומוחמד כנעאן, הכישרון הנפלא של מ.ס. אשדוד. בהגנה יש כמה פנים חדשות יחסית כמו שגיב יחזקאל מהפועל באר-שבע, שזומן כמגן ימני, ורז שלמה ממכבי נתניה. את ההתקפה יוביל כמובן מנור סולומון.
מי שבולט מאוד בחסרונו בסגל הוא שחקן ההתקפה של מכבי חיפה דיא סבע, שחווה עונה מצוינת. על אי הכללתו אמרו חזן ובניון: "אנחנו מקפידים תמיד על שקיפות ומתייחסים לשאלות הנוגעות לשחקנים שזומנו לסגל הנבחרת לקראת המשימות הלאומיות. דיא סבע נמצא על ידינו ראוי להיכלל בסגל הרחב ממנו נבחר את 24 השחקנים למפגשים מול קוסובו ושווייץ, אלא שהשחקן העביר מסר ברור ואמין כי הוא מעדיף לא להיות בנבחרת. מבחינתנו, זאת זכות גדולה להיות שחקן נבחרת ישראל ולעולם יהיו בה רק מי שרואים זאת כך".
4 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
נשאר בחוץ. סבע
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
פוסטר סגל נבחרת
פוסטר סגל נבחרת
סגל הנבחרת המלא
(צילום: אתר ההתאחדות)
סבע אישר את הדברים ואמר: "ביקשתי להשתחרר כרגע. זה לא אומר שלא אשמח להגיע בעתיד". על פי סביבתו, הוא לא רוצה להיות בנבחרת משום שבהתאחדות דרשו ממנו להתנצל בפני חזן, אך בהתאחדות מכחישים את הטענה. כזכור, בנובמבר השחקן לא זומן לקראת משחקי ההכנה מול זמביה וקפריסין. חזן טען כי זה משום ש"נגד סבע יש תביעה שמונעת את זימונו", אך סבע עצמו הגיב ואמר כי דבריו של חזן הם: "סתם קשקוש. אם חזן לא רוצה, שלא יזמן אותי. אף אחד לא דיבר איתי". כעת, בנבחרת הבהירו כי סבע לא יזומן בעתיד.
מי שכן נכלל בסגל הוא ביברס נאתכו, קפטן הנבחרת בן ה-35, שצפוי לפרוש אחרי המשחק מול קוסובו.

הסגל המלא

שוערים: דניאל פרץ, עומרי גלזר, יואב ג'רפי
הגנה: מיגל ויטור, דני גרופר, רז שלמה, דורון ליידנר, אלי דסה, שון גולדברג, איאד עבו עביד, שגיב יחזקאל
קישור: אוסקר גלוך, דור פרץ, מחמוד ג'אבר, דולב חזיזה, מוחמד כנעאן, עומרי גנדלמן, גבי קניקובסקי, ביברס נאתכו, נטע לביא
התקפה: ליאל עבדה, שון וייסמן, תאי בריבו, מנור סולומון.
בנוסף לסבע, מי שעוד בולט בחסרונו הוא כמובן החלוץ ערן זהבי, שהמגעים לחזרתו לנבחרת עלו על שרטון. "הסכמתי לדרישותיהם (של יוסי בניון ואלון חזן) לחלוק חדר עם שחקן נוסף בכל התכנסות של הנבחרת", כתב השחקן בפוסט במסגרת הפרשה שהסעירה את הנבחרת. "כשהבקשה היחידה שלי הייתה לישון לבד בלילה שלפני משחק במטרה. שוב נעניתי בשלילה צורמת. אני מאחל בהצלחה לנבחרת ולחברי שם. צר לי שדחקו אותי החוצה מנבחרת שהייתה עבורי הכל במשך כל כך הרבה שנים". למעשה, לאחר הפרישות של מונאס דאבור ועומר אצילי, הנבחרת תגיע לצמד המשחקים הקרוב ללא ארבעה משחקני ההתקפה הישראלים הכי טובים כיום.
4 צפייה בגלריה
בניון וחזן
בניון וחזן
ממשיכים לייצר כותרות. חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
בכושר הכי טוב. סולומון
(צילום: עוז מועלם)
כידוע, נבחרת ישראל הוגרלה לבית 9 במוקדמות יורו 2024 יחד עם שווייץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה, כאשר בעקבות ההצלחה בליגת האומות, ישראל הוגרלה כחלק מדרג 2.
נבחרת שווייץ, ששובצה בדרג 1 עם הנבחרות הבכירות באירופה, היא המשוכה הגבוהה ביותר. החבורה של מוראט יאקין הגיעה עד רבע גמר יורו 2020: בשמינית הגמר היא הדיחה את אלופת העולם צרפת בפנדלים, אחרי 3:3 מרתק בתום 120 דקות. היא נעצרה ברבע הגמר רק בדו-קרב פנדלים נוסף, הפעם מול ספרד, אחרי 1:1 ב-120 דקות. במונדיאל האחרון בקטאר הודחה שוויץ בשמינית גמר הגביע, אחרי הפסד 6:1 מהדהד לנבחרת פורטוגל.
פורסם לראשונה: 10:17, 16.03.23