מאמן נבחרת ישראל אלון חזן קרא לה "הגרלה שוויונית", אבל אין ספק שתוצאות הגרלת מוקדמות יורו 2024 שנערכה היום (ראשון) בפרנקפורט האירו פנים לכחולים-לבנים. נבחרת שווייץ מדרג 1 היא בהחלט חזקה מאוד ועתירת שחקנים מהעלית של הכדורגל האירופי, אבל עם יתר הנבחרות ישראל בהחלט מסוגלת להתמודד. אחרי ההגרלה, הנה היכרות ראשונית עם הנבחרות שיבלו עם ישראל את השנה הקרובה במאבקים על שני כרטיסים ליורו.

שווייץ

דירוג פיפ"א: 15 בעולם | מפגש אחרון עם ישראל: אוקטובר 2009, 0:0 (מוקדמות מונדיאל 2010) מדובר כמובן בנבחרת החזקה ביותר בבית והפייבוריטית הברורה להעפיל ליורו מהמקום הראשון. שווייץ עלתה חמש פעמים ליורו, כשהישג השיא שלה היה בשניים האחרונים (2016 ו-2020) שבהם הגיעה עד רבע הגמר. היא חברה קבועה בצמרת דירוג הנבחרות, אבל לא נספרת כמועמדת אמיתית להגיע לשלבי ההכרעה בטורניר.
לצערה, השחקנים שהובילה אותה בעשור האחרון, ביניהם ג'רדאן שאקירי (בן 30) וריקרדו רודריגז (בן 30), כבר נמצאים הרבה אחרי השיא, וסטפן ליכשטיינר פרש. למזלה, סוללת כוכבים מרשימה לא פחות תפסה את מקומם. גרניט ג'אקה מספק פתיחת עונה חלומית בארסנל, יאן זומר לאט-לאט מקבל את ההכרה שמגיעה לו כאחד השוערים הטובים בעולם, הבלם מנואל אקנג'י שעבר בקיץ למנצ'סטר סיטי והחלוצים בריל אמבולו וחאריס ספרוביץ' - הם רק חלק מהשמות. שווייץ אמנם לא חזקה כמו צרפת או אנגליה, אבל טובה בהרבה מישראל.
3 צפייה בגלריה
שאקירי
שאקירי
כבר לא בשיאו. שאקירי חוגג מול שווייץ
(צילום: גטי אימג'ס)

רומניה

דירוג פיפ"א: 53 בעולם | מפגש אחרון עם ישראל: מארס 2022, 2:2 (משחק ידידות) נמצאת במגמת ירידה ברורה, ומסתמנת כיריבה נוחה יחסית מבין האפשרויות בדרג השלישי, שכלל נבחרות עדיפות בהרבה כמו נורבגיה, שבדיה ואוקראינה. סגל הנבחרת מורכב ברובו משחקנים מהליגה המקומית, אבל מעוטר בחלקו גם בשחקנים מהליגות השונות באיטליה. השחקנים הבולטים הם הקשרים רזבן מארין מאמפולי ודניס מאן מפארמה, והחלוץ ג'ורג' פושקאש מגנואה.
בקמפיין ליגת האומות האחרון סיימה רומניה במקום האחרון בבית 3 של דרג ב' וירדה לדרג ג'. ישראל אירחה אותה במארס האחרון למשחק ידידות שהוציא לדרך את עידן יוסי בניון בנבחרת, נראתה רע ונקלעה לפיגור כפול, אבל הצליחה לחזור ל-2:2 בזכות צמד של מונס דאבור. הרבה מים עברו בנהר מאז.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת רומניה
שחקני נבחרת רומניה
במגמת ירידה ברורה. שחקני נבחרת רומניה
(צילום: רויטרס)

קוסובו

דירוג פיפ"א: 107 בעולם | מפגש אחרון עם ישראל: לא נפגשו מעולם הדרג הרביעי בהגרלה זימן לישראל את אחת הנבחרות החזקות בו. מדובר בנבחרת שמשחקה הרשמי הראשון היה במוקדמות מונדיאל 2018 (רק ב-2016 היא התקבלה לאופ"א), ולכן למרות סגל שחקנים מרשים היא מדורגת במקום ה-107 בעולם בלבד.
השחקן המוביל של הנבחרת הוא בלם נאפולי אמיר רחמאני, אך גם ההתקפה עמוסה בכישרון ומורכבת מחלוץ מאיורקה ודאט מוריצ'י, שחקני הכנף מילוט ראשיצה (גלאטסראי), ארבר זלני (ריימס) ואידון ז'גרובה (ליל) וכמובן כוללת גם את חלוץ הפועל באר-שבע אסטריט סלמאני. בקיצור, היא אמנם מגיעה מדרג 4, אך יכולה להקשות על ישראל אפילו יותר מרומניה.
3 צפייה בגלריה
ודאט מוריקי ומילוט ראשיצה קוסובו
ודאט מוריקי ומילוט ראשיצה קוסובו
יכולה להפתיע. מוריצ'י וראשיצה חוגגים במדי קוסובו
(צילום: רויטרס)

בלארוס

דירוג פיפ"א: 97 בעולם | מפגש אחרון עם ישראל: נובמבר 2012, 1:2 לבלארוס (ידידות) למרות הדירוג, זו הגרלה נוחה אפילו ביחס לדרג 5. החיסרון הגדול של בלארוס הוא שעקב המלחמה בין רוסיה לאוקראינה היא לא יכולה לארח את משחקיה הביתיים. גם מעבר לכך, אין לה יותר מדי מה למכור. כמעט כל שחקני הסגל מגיעים מהליגה המקומית (בעיקר מקבוצת הדגל של המדינה, באטה בוריסוב) ואת קמפיין ליגת האומות האחרון סיימה במקום האחרון בביתה שבדרג ג'. אם ישראל רוצה לעלות ליורו בפעם הראשונה בתולדותיה, שש נקודות נגד בלארוס הן בגדר חובה.

אנדורה

דירוג פיפ"א: 151 בעולם | מפגש אחרון עם ישראל: ספטמבר 2015, 0:4 לישראל (מוקדמות יורו 2016) הנמושה של הבית. רק שתי נבחרות בכל אירופה נחשבות לחלשות ממנה - ליכטנשטיין וסן-מרינו. לנבחרת הצנועה אין נציגים בליגות בכירות באירופה, ורוב הסגל מגיע מהליגה המקומית החלשה.