בישיבת זום סוערת שנערכה היום (שני) בצהריים הצביעו בעלי קבוצות ליגת העל כי משחקי הליגה הבכירה בישראל יחודשו כבר בסוף השבוע הקרוב. הישיבה כונסה על ידי מינהלת הליגה בעקבות הפילוג בין הקבוצות בנוגע למועד חזרת הליגה, כאשר מ.ס אשדוד, בית"ר ירושלים, הפועל חדרה ובני סכנין תמכו בדחייה.
בעקבות ההחלטה, בסכנין ואשדוד שוקלים לפנות לערכאות משפטיות. בנוסף, אשדוד אף מאיימת כי היא לא תעלה לשחק בסוף השבוע הקרוב. ההחלטה התקבלה ברוב של 13 (מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל חיפה, הפועל ת"א, הפועל פ"ת, מכבי פ"ת, הפועל ירושלים, מכבי נתניה, בני ריינה, נציג ההתאחדות, נציג המינהלת ועוד שתי קבוצות מהלאומית) לעומת 4 (בית"ר ירושלים, בני סכנין, הפועל חדרה ומ.ס אשדוד), כאשר הפועל באר-שבע נמנעה.
2 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
ליגת העל תשוב בשבת
(צילום: עוז מועלם)
באשר לאשדוד, במהלך הימים הקרובים הזרים של הקבוצה צפויים לשוב לארץ. הראשון הוא קלארק רוברטסון, בעוד במהלך השבוע צפויים לחזור גם ג'ורדן סבן וג'ורדן בוטאקה. כאמור, עם ההחלטה להחזיר את הליגה אשדוד צפויה לחבור לבני סכנין שגם מתנגדת לשוב לפעילות בשלב הזה, והקבוצות שוקלות לפנות לבג"צ על מנת למנוע את חידוש המשחקים.
בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, אמר בסיום הישיבה: "אנחנו נשקול את הצעדים שלנו בימים הקרובים. אנחנו מקבלים את ההחלטה, ונראה מה אנחנו עושים. האם לא נופיע? לא יודע. ניסיתי לפתור את הבעיה, שהיא לא רק שלנו. לקבוצות אין זרים, לא הגיעו שחקנים לארץ, יש קבוצות שבזמן הישיבה היו טילים בערים שלהן, צריך לפתור את זה. לצערי, רוב בעלי הקבוצות האחרות לא חושבים כמונו".
עוד הוסיף אברמוב: "ההחלטה לא הוגנת מלכתחילה כי אנחנו בזמן מלחמה, אף אחד לא ציפה למלחמה הזאת ולא רוצה אותה, צריך לפתור את הדברים. אם הקבוצות רוצות שוויוניות אז בואו נשחק בלי זרים עד ינואר. אני כרגע לא מסתכל על אינטרסים אלא על טובת הקבוצות שנפגעו, ולצערי אנחנו במיעוט, אבל נחליט מה אנחנו עושים. האם אני מאוכזב? לא, אני לא מצפה".
במהלך הישיבה הציע אברמוב כי הקבוצות ישחקו ללא זרים עד ינואר. בנוסף, התפתח עימות מילולי בין יו"ר מכבי פ"ת, עמוס לוזון, שמוביל את המהלך להשבת הליגה באופן מיידי, לבין יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס, שנמנה על המחנה שמעדיף כי חזרת המשחקים תידחה. במינהלת טענו כי דחייה נוספת של הליגה לא תאפשר סיום ליגה באופן סדיר.
2 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה חצי גמר גביע הטוטו אבי לוזון
מכבי פ"ת מכבי חיפה חצי גמר גביע הטוטו אבי לוזון
עימות מילולי עם אבו יונס. לוזון
(צילום: עוז מועלם)
כמו כן, המינהלת הציעה לחדש את ליגת העל השבוע עם משחק הדחוי מהמחזור הראשון בין מכבי חיפה להפועל פ"ת, בעוד שאר משחקי הליגה יחודשו בשבת הבאה. הצעה זו נשללה על ידי הקבוצות.
עוד לפני הישיבה, הקבוצות שבעד השבת הליגה דרשו כי כחלק מהפרוטוקול תהיה הבהרה כי הקבוצות המתנגדות יישאו באחריות במקרה של דרישת פיצויים מצד זכייניות השידור, הטוטו וכיו"ב, וחלקן כבר הבהירו כי במקרה כזה יוציאו את הקבוצות שלהן לחל"ת.
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ניהל שיחות עם קבוצת ההתנגדות, הציע רעיון של קיום טורניר עד ינואר על מנת לייצר פעילות ומצד שני אפשרות להגיע לחלון ההעברות, אולם נראה כי מדובר ברעיון שלא ייצא לפועל. בכל מקרה, למרות בחינת אפשרות של הקפאת יורדות, זו לא הצעה שאפילו עלתה לדיון, בטח מבחינת הקבוצות הגדולות שבכלל מעוניינות בצמצום הליגה ואופציה כזו תגרום להגדלתה.
לירן ביטון השתתפה בהכנת הידיעה
פורסם לראשונה: 06:24, 20.11.23