כמו 30 אלף האוהדים שהגיעו אמש (שבת) לבלומפילד, גם שון וייסמן סיים את המשחק מול קוסובו בפתיחת מוקדמות יורו 2024 עם תחושת אכזבה. חלוץ גראנדה מליגת המשנה בספרד, שלא הצליח למצוא את הרשת מאז תחילת חודש פברואר, קיווה לשבור בצורת ועל הדרך לסדר לנבחרת שלוש נקודות במשחק הראשון של הקמפיין, אך זה לא קרה, והמשחק הסתיים ב-1:1 ביתי.
לאחר שבעונה שעברה כבש לא פחות מ-20 שערים במדי ויאדוליד וסייע לה לחזור לליגה הבכירה בספרד, העונה מתקשה וייסמן, וגם יציאה בהשאלה לגרנאדה בינואר לא עזרה לו להיכנס לקצב, כאשר עד כה הצליח להבקיע שני שערים בלבד במשך כל העונה (אחד במדי ויאדוליד, עוד אחד בגראנדה).
2 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
לא רואה את התיקו מול קוסובו כאכזבה. שון וייסמן
(צילום: עוז מועלם)
"היה מרגש, כיף", שיתף וייסמן את תחושותיו כשעלה לכר הדשא אתמול במדים הלאומיים, לראשונה מאז הניצחון על אלבניה בליגת האומות, ששלח את הנבחרת לדרג הראשון. "לשחק מול 30 אלף שמאמינים, אוהבים ותומכים. אין גאווה יותר גדולה מזה. זה מרגש כל פעם כששומעים את 'התקווה' במיוחד עם המדים האלה. זו זכות".
וייסמן לא הסכים להתייחס לתיקו הביתי מול קוסובו כאל תוצאה רעה: "יש להם נציגים בליגות הכי חזקות באירופה, ידענו שהם נבחרת קשה וטובה. אני חושב שבמשך 60-65 דקות היינו עדיפים. לא יודע אם להגיד שזו תוצאה מאכזבת, אבל יכולנו לנצח".

"הרגשה של משהו אחר באוויר"

על הציפיות מהנבחרת לקראת הקמפיין הנוכחי: "הייתה הרגשה של משהו אחר באוויר. אם אנחנו יוצאים מאוכזבים מתיקו מול נבחרת כמו קוסובו - שמה שלא יגידו, יש לה שחקנים מצוינים - אז כנראה שרף הציפיות עלה".
2 צפייה בגלריה
שון וייסמן, נבחרת ישראל קוסובו, מוריק
שון וייסמן, נבחרת ישראל קוסובו, מוריק
"מבחינה מקצועית אני חושב שיש פה שחקנים גברים". שון וייסמן
(צילום: עוז מועלם)
החלוץ פירגן לחבריו: "יש פה נבחרת מחוייבת, טובה. עם שחקנים שהרבה זמן לא היו בנבחרת ישראל. וכן, הרף שהצבנו הוא גבוה. מבחינה מקצועית אני חושב שיש פה שחקנים גברים, וכן - אני מאמין שאנחנו נבחרת ששווה מקום ביורו, בשביל זה התכנסנו. אבל זה עוד רחוק, אנחנו צריכים לנצח משחקים בבית ובחוץ".

"אם הייתי מבקיע, היו אומרים שאני הכי טוב"

בעקבות איבוד הנקודות המאכזב אמש, נשמעו לא מעט ביקורות כלפי המאמן אלון חזן והחילופים שבחר לעשות, אך גם השחקנים חטפו - ביניהם שון וייסמן. חלק מהטענות כלפיו היא שהוא אינו יכול להחזיק את הנבחרת על הגב.
"כשחלוץ מבקיע גולים, אז תחושת הביטחון והחדות מגיעות יותר בקלות", אמר וייסמן בנוגע לכושרו. "מבאס שלא הבקעתי ושלא ניצחנו. אני חושב שהיה משחק לא רע. אם הייתי מבקיע אז היו אומרים שאני הכי טוב בנבחרת, אבל בגלל שלא הבקעתי אז אומרים שחסרה לי החדות, אבל תודה לאל על הכל, יצאנו בריאים. רצינו לנצח, ועכשיו אנחנו עם הפנים ליום שלישי".
על היותו החלוץ הבכיר בנבחרת: "אני שמח להגיע לנבחרת כל הזמן, בין אם אני חלוץ ראשון, שני או שלישי. אתם מכירים אותי, אני לא אוהב לדבר הרבה, אני אוהב להראות על הדשא. כמובן שרציתי לעזור לנבחרת לצאת עם שלוש נקודות. לצערי זה לא קרה, ואנסה להחזיר את האמון על הדשא".
המשחק הבא של הנבחרת יהיה ביום שלישי מול שווייץ בז'נבה. וייסמן נשאל האם היות היריבה פייבוריטית יקל על הכחולים-לבנים במשחק החוץ הקשה: "זו נבחרת מצוינת, לא יודע אם אנחנו באים כאנדרדוג. נעשה הכנה טובה כמו שעשינו לקוסובו".