נבחרת ישראל יוצאת היום (שישי) לקוסובו, שם תקיים את המשחק הראשון מתוך ארבעה מכריעים במסגרת מוקדמות יורו 2024, שיתקיים בקיץ הקרוב בגרמניה. במהלך הנסיעה לנתב"ג, נורה מטח רקטות אל עבר גוש דן, והמשלחת הישראלית נאלצה לעצור בצד הדרך.
מגן הנבחרת, אלי דסה, העלה תיעוד של האירוע לעמוד האינסטגרם שלו, וכתב: "זאת המציאות שלנו". בסופו של דבר, החבורה של אלון חזן הגיע בשלום אל הטיסה.
1 צפייה בגלריה
חברי הנבחרת מסתתרים במהלך המטח
חברי הנבחרת מסתתרים במהלך המטח
חברי הנבחרת מסתתרים במהלך המטח
(מתוך חשבון האינסטגרם של אלי דסה )
נוכח המצב הביטחוני ובצל מלחמת חרבות ברזל, תלווה את הנבחרת אבטחה חסרת תקדים, על-ידי היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות של השב"כ.
היחידה אחראית על סידורי האבטחה של אנשי ממשל בכירים ועל הגנתם מפני איומי טרור. בין השאר היא אחראית ישירות על ביטחונם של שבעת סמלי השלטון: נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, יו"ר הכנסת, ראש האופוזיציה ונשיא בית המשפט העליון. כעת גם נבחרת ישראל נכנסה לרשימה.
הנבחרת ממריאה היום לקוסובו, ומשם תמשיך לשהות ממושכת בהונגריה (למשחקים מול שווייץ ורומניה) ולאחר מכן תעבור לאנדורה. בסך הכל יימשך מסעה כשבוע וחצי. המשחק בקוסובו ביום ראשון הקרוב נחשב לרגיש ביותר, מאחר שמדובר במדינה מוסלמית וגם לאור העובדה שיו"ר ההתאחדות הקוסוברית אגים אדמי הצהיר כי המשחק בפרישטינה יתקיים מול קהל.