נבחרת ישראל תמריא מחר (שישי) לקוסובו, שם תשחק ביום ראשון מול הנבחרת המקומית במסגרת מוקדמות יורו 2024. לקראת הנסיעה, בהתאחדות לכדורגל הצטיידו בחבילות גדולות הכוללות ציוד הסברה, זאת על מנת לנצל את הבמה הבינלאומית לטובת הצגת החומרים באימונים, במסיבות העיתונאים ובמשחקים.
מדובר בין היתר בעשרות תמונות של החטופים, כולל פוסטרים, חולצות מיוחדות שהשחקנים ילבשו, דסקיות עם הכיתוב "הלב שלנו שבוי בעזה", זאת עוד אחרי שההתאחדות לכדורגל קיבלה את האישור לקיים דקה דומיה לזכר הנרצחים בשני משחקי "הבית" בהונגריה מול שווייץ ורומניה.
3 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
"מגיעים לארבעה משחקים קריטיים". וייסמן
(צילום: יאיר שגיא)
"אי אפשר באמת לחשוב על כדורגל", הודה חלוץ גראנדה הספרדית, שון וייסמן. "אבל אם יש משהו הכי קטן שמאפשר לנו להעלות חיוך - אנחנו פה בבשביל לעשות את זה. ברור שזה נותן מוטיבציה. אתמול ביקרתי חיילים ואנחנו המעריצים הכי גדולים שלהם. אם אנחנו דרך משחק כדורגל, שזה נראה כמו משהו כל כך לא מעניין וחשוב, יכולים לעלות חיוך למדינה שלנו, אז זה נותן הרבה. הלב שלי תמיד בארץ, גם כשאני לא פה. מקווה שנדע בשורות טובות".
וייסמן הוסיף: "שמרתי על השקט בשביל הפרטיות והמשפחה שלי. יש לי אישה ושני ילדים שהם הכל בשבילי, הם הכי חשובים וראיתי שלדבר או משהו לא עוזר. תקופה לא קלה, להיות יהודי באירופה. זה לא הכי כיף. הקבוצה עמדה מאחוריי וזה היה לי חשוב, עברנו את התקופה הזאת ומצפים שיהיה שקט".
3 צפייה בגלריה
חזן
חזן
ההרכב כבר כמעט מגובש. חזן
(צילום: יאיר שגיא)
החלוץ המשיך: "הייתי בתקופה האחרונה 24 שעות מול הטלוויזיה ובחדשות. כל היום בוכה והרגשה לא נעימה. הגדרתי את זה בתור חי-מת, אתה לא יכול לחשוב על שום דבר אחר. אבל מי אני? יש 240 חטופים בעזה, משפחות שמחכות".
על הסיכויים של הנבחרת לעלות ליורו, אמר וייסמן: "מגיעים לארבעה משחקים קריטיים. אנחנו באים לתת את כל מה שיש לנו ואני ממש סומך בעיניים עצומות על הצוות המקצועי שידעו איך לחלק את הדקות. יש לנו משימה הרבה יותר גדולה ממשחק כדורגל, אנחנו משחקים בשביל כל כך הרבה דברים. אנחנו ניתן הכל זה בטוח. זה יהיה הדבר הכי שמח ועצוב שנוכל לעשות אם נעפיל. הלוואי שתהיה לנו הזכות להעלות טיפה חיוך".
3 צפייה בגלריה
בניון
בניון
בניון באימון
(צילום: יאיר שגיא)
ערן זהבי צפוי לפתוח בהרכב בראשון הקרוב, כאחד מהשינויים היחידים שצפויים לעומת ההרכב שפתח במשחק האחרון מול בלארוס. עדיין לא ברור אם אוסקר גלוך יוסט לעמדת הכנף השמאלית במקום מנור סולומון או שישחק בתפקידו הקבוע מאחורי החלוץ. במידה וישחק בשלישית הקישור, על העמדה של סולומון יתחרו גבי קניקובסקי ועידן טוקלומטי.
פורסם לראשונה: 07:46, 09.11.23