הפועל ירושלים מתכוונת להגדיל בעונה הבאה בצורה משמעותית את תקציבה, שיגיע לסביבות ה-40 מיליון שקל ויהיה שייך לחמישייה הראשונה בליגת העל, בזכות שדרוג התמיכה של איש העסקים אורי אלון.
אלון, שנחשב לאחד האנשים העשירים בישראל עם הון אישי של כ-747 מיליון דולר, היה בעליה של הפועל ירושלים בכדורסל למשך חמש שנים וזכה איתה באליפות הראשונה בתולדותיה. בחלון ההעברות בינואר האחרון הוא תמך במועדון הכדורגל, ובקיץ הפך לספונסר הראשי שלו. אלון העביר 5.7 מיליון שקל יחד עם שני אנשי עסקים אמריקאים, ג'ואל גרינברג ולארי טננבאום, ועם הכסף מעמותת האוהדים הגיעה ההכנסה של המועדון לשבעה מיליון שקל. תקציב הפועל ירושלים גדל בעשרה אחוזים לעומת העונה שעברה, מ-22 ל-24.5 מיליון שקל, ושכר השחקנים עלה מ-6.5 ל-7.8 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
אורי אלון חוגג
אורי אלון חוגג
בקיץ הפך לספונסר הראשי של הפועל ירושלים בכדורגל. אלון
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
התקציב שלה בעונה הבאה יהיה בחמישייה המובילה? הפועל ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אלון מתכוון, כאמור, להגדיל את התמיכה שלו בעונה הבאה והתקציב אמור להגיע ל-40 מיליון שקל. כיום, למעט מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל באר-שבע, רק הפועל ת"א מתקרבת לסכום הזה. הסימן הראשון למגמה החדשה הוא השמירה על הקפטן גוני נאור למכבי חיפה, שהציעה עליו 1.8 מיליון שקל, הרבה בגלל הרצון של אלון להשאירו בקבוצה.
בוועד המנהל של הפועל ירושלים מנסים עכשיו למצוא דרך לשילוב של אלון, שתנוע בין ספונסר ראשי למחזיק זכויות ניהול באופן חלקי. אלון לא יהפוך לבעלים, מאחר שהקבוצה נמצאת בבעלות מלאה של האוהדים ואין כוונה לוותר על הפורמט הזה, אבל תהיה לו יותר השפעה על קבלת ההחלטות. גורם בכיר בוועד המנהל של המועדון אישר: "בעונה הבאה נהיה אחד מחמשת התקציבים הגבוהים בליגה, כ-40 מיליון שקל, בזכות התמיכה המוגדלת של אורי אלון. אנחנו עוד מנסים למצוא את הנוסחה המדויקת למימושה".