לפני מספר ימים, באחת ההתכתבויות של אופק ביטון עם אחד מאנשי התקשורת, כתב קשר הפועל ירושלים כך: "נתראה בעמדת הריאיונות אחרי המשחק מול מכבי חיפה אחרי שאכבוש צמד". הבדיחה הזו הייתה נבואה שהגשימה את עצמה, וכנראה שאפילו ביטון עצמו לא האמין שתהפוך למציאות, אבל הנה לכם ההוכחה שלפעמים חלומות והודעות ווטסאפ מתגשמים.
אוהד די ותיק של הפועל ירושלים, שהסתובב ליד חדרי ההלבשה, אמר: "מעולם לא ראיתי את הפועל משחקת ככה", והוא לא טועה בגדול. 11 נקודות מ-15, תשעה שערי זכות, שני שערי חובה, וכבר עכשיו הקבוצה הירושלמית היא המרעננת הרשמית של ליגת העל.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים הראל שלום
שחקן הפועל ירושלים הראל שלום
המרעננת הרשמית של ליגת העל. שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(צילום: אלכס קולומויסקי )
בתוך חדרי ההלבשה המוזיקה התנגנה בקולי קולות, כולם רקדו מסביב - רק זיו אריה עם שפתיים חתומות. לפני המשחק הוא הכין את שחקניו לכמה תרחישים: אחד שבו מכבי חיפה עולה עם אותו הרכב של כמו מול פריז סן ז'רמן ואחד לפיו ברק בכר מבצע רוטציה. "כל השבוע", אמר שחקן אדום, "אף אחד לא הזכיר לנו שחיפה היא קבוצת צ'מפיונס או שאנחנו באים נחותים. הפורמולה הייתה בדיוק כמו לפני משחק מול קריית שמונה או אשדוד עם ההתאמות הנדרשות. באנו עם המון מוטביציה אחרי הדרבי ועם דלק. צריך לתת לנו קרדיט על הניצחון הזה במקום לדבר על עייפות או אופוריה אצל היריבה".
בצד, כמעט בלתי מורגש, גוני נאור שבכלל היה אמור להיות היום בירוק, אבל זה השבוע הכי גדול בקריירה שלו. הדרבי ישב לו על הלב ולפני המשחק מול בית"ר הוא ביקש מהחברים שלו לעשות היסטוריה ולהוריד קוף מהגב. לפני מכבי חיפה אמר בחדר ההלבשה ש"צריך להעריך את חיפה על מה שהיא עושה, אבל אסור לתת ריסקפט על כר הדשא".
2 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה עם מוחמד אבו פאני, מאוויס צ'יבוטה
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה עם מוחמד אבו פאני, מאוויס צ'יבוטה
"אף אחד לא דיבר איתנו על זה שמדובר בקבוצת צ'מפיונס". שחקני מכבי חיפה בהלם
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הפועל ירושלים של לפני שנה הייתה מתחילה לאבד את עצמה לדעת אחרי שער היתרון של ביטון. זה קרה לה בעונה שעברה בחיפה. בקיץ הזה גידלו בקבוצת האוהדים הירושלמית קילינג אינסטינקט. בזמן שכולם רצו לחבק את ביטון, מהספסל צעקו לשחקנים שיתרון של שער מול מכבי חיפה זה כלום ושצריך להמשיך לרוץ ולתקוף. דווקא הפועל ירושלים הייתה אמורה להגיע למשחק הזה עם הנגאובר אחרי הניצחון בדרבי, אבל אצל אריה אי אפשר להיות זחוח. תשאלו את גיא בדש שהוחלף ויצא בעצבים כי אריה הרגיש שהוא טיפה הוריד את הרגל מהגז. "הייחוד שלנו הוא שאנחנו לא מסוגלים להשתגע משמחה ומחשיבות עצמית", אמר שחקן בקבוצה דקות אחרי הניצחון, "חינכו אותנו טוב במועדון הזה".
ביום חמישי יש דרבי נוסף ואריה כבר הסביר לשחקנים שלו שמי שחושב שמדובר במשחק גביע טוטו זניח שיחשוב שוב. לפני כמה שנים טובות בצמרת ליגה ב', שי אהרון, אז עוד כשחקן, אמר ש"הפועל ירושלים תהיה קבוצה לגיטימית בליגת העל ביום שבו היא תחליף את ה-DNA של ההסתפקות במועט ברעב אובססיבי להצלחה".
השבוע האחרון הוכיח שבמחזור החיים של הצד האדום של ירושלים נגמרו הימים שבהם במועדון הזה היו מתחבקים אחרי תיקו בדרבי או מול מכבי חיפה ומכבי ת"א. באופן אירוני לגמרי, מה שמכבי חיפה עושה השנה באירופה זו השראה לזירה המקומית עבור אריה ושות'. הישג השיא של הפועל ירושלים הוא מקום שלישי בעונת 1972/73 וזכייה בגביע המדינה. ליגה ארוכה עוד לפנינו, אבל לכו תדעו איך ובעיקר איפה זה ייגמר.