הוועדה המקצועית של ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (שני) את מינויו של רן בן שמעון למאמן נבחרת ישראל בחוזה לארבע שנים, אחרי שברק בכר סירב לתפקיד הלאומי ובחר לאמן את מכבי חיפה. בן שמעון צפוי לחתום על חוזה לארבע שנים, כאשר להתאחדות יש סעיף יציאה אחרי שנתיים.
אחרי שתי פגישות בין יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ וברק בכר, בהן לא הצליח לשכנע אותו להתמנות לתפקיד הלאומי, זוארץ נפגש עם רן בן שמעון שהמריא מקפריסין, בה הבהיר לו כי הוא ממתין להחלטה של בכר, כך שמדובר באופציה ב', ולכן ברגע שבכר התמהמה, הוחלט ללכת על בן שמעון.
2 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
רן בן שמעון. המינוי יאושר
(צילום: עוז מועלם)
יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ אמר: "לאורך כל הדרך הקפדתי לשתף את חבריי לוועדה המקצועית במחשבות ובתוכניות שלי לגבי מאמן הנבחרת. אני שמח שלאחר דיון ענייני הסכימו כולם להמליץ למזכירות על מינוי רן בן שמעון למאמן הנבחרת בארבע השנים הקרובות. רן הוא לא רק שחקן נבחרת ישראל בעבר, קפטן, אלא מאמן מצוין בזכות עצמו ונהנה כמובן מניסיון בהדרכת נבחרת בוגרת. הידע שלו, האמונה והתשוקה היו גורם מרכזי בהבעת האמון של הוועדה בו. יורו 2028 הוא היעד המרכזי ומכאן האמונה שלנו בעבודה ארוכת טווח. אני מקווה שבהקדם תתאפשר חזרת המשחקים הבינ"ל לישראל כדי שהנבחרת תהנה מתמיכה אדירה של הקהל באתגרים הגדולים שלנו בליגת האומות מול איטליה, בלגיה וצרפת ובמוקדמות מונדיאל 2026".
בן שמעון, שמאמן את אא"ק לרנקה מהליגה הקפריסאית (נמצאת כרגע במקום ה-2, מרחק נקודה מהמוליכה אפואל ניקוסיה כשנותרו עוד שני משחקים לסיום העונה), לא יגיע לארץ על מנת להציג את האני מאמין שלו מול הוועדה המקצועית, זאת לאחר שזוארץ כבר החליט כי הוא המאמן ומנכ"ל ההתאחדות, ניב גולדשטיין סגר את תנאיו מול סוכניו, ולכן הדיון היום היה רק חותמת גומי בדרך למינוי.
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, בן שמעון ירוויח 65 אלף שקלים לחודש, סכום הנמוך בלפחות שלושים אחוז ממה שאמור היה להרוויח בכר, כשהוא יחתום על חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות. הוא יתחיל בספטמבר הקרוב את קמפיין ליגת האומות עם צרפת, בלגיה ואיטליה ולאחר מכן ימשיך עם הנבחרת לקמפיין מוקדמות המונדיאל, שנחשב לחסר סיכוי
בן שמעון הועדף על פני רוני לוי בשל הניסיון שלו באימון נבחרת לאומית, זאת חרף כישלון עם נבחרת קפריסין, בה הפסיד ב-15 מ-24 המשחקים, כולל מול נבחרות כמו ירדן ואסטוניה לצד תבוסות לבלגיה, עם 26 אחוזי הצלחה.

אליפות היסטורית עם ק"ש, קדנציה בנבחרת קפריסין

הקריירה של בן שמעון עשירה כשחקן וכמאמן. אחרי קריירת משחק עשירה, במהלכה שימש בין השאר כקפטן הפועל חיפה - אותה הוביל לאליפות בעונת 1998/99, בן שמעון החל לאמן את קבוצת הנוער של מכבי ת"א. בעונת 2005/6 הוא אימן לראשונה קבוצה בוגרת - הפועל חיפה, ושנה לאחר מכן מונה למאמנה של עירוני קריית שמונה.
ב-2008 הוא מונה למאמנה של מכבי ת"א, אך פוטר במהלך העונה וחזר לקדנציה נוספת בקריית שמונה, אותה הוביל ב-2012 לאליפות היסטורית עם ברק בכר כעוזרו. כמו כן, הוא אימן גם בהפועל ת"א, בית"ר ירושלים ושתי קדנציות במ.ס אשדוד. בן שמעון יש כבר ניסיון כמאמן לאומי, לאחר שבשנים 2017-2020 אימן את נבחרת קפריסין.
2 צפייה בגלריה
רן בן שמעון אליפות קריית שמונה
רן בן שמעון אליפות קריית שמונה
רן בן שמעון חוגג את האליפות בקריית שמונה
(צילום: אפי שריר)
בן שמעון קיבל חוזה לארבע שנים מההתאחדות לכדורגל, זאת מתוך הבנה שהקמפיין הקרוב בדרג א' של ליגת האומות חסר סיכוי, ואין הרבה סיכוי גם לעלות למונדיאל 2026 שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו. המונדיאל אמנם גדל מ-32 נבחרות ל-48 נבחרות, אולם אירופה תשלח רק 16 נציגות וישראל תצטרך הרבה מזל בהגרלת המוקדמות כדי לחלום על סיכוי.

האתגר הגדול בליגת האומות

ההצלחה של נבחרת ישראל בדרג 2 של ליגת האומות סידרה לה מקום בחצי הפלייאוף העלייה ליורו, שנגמר כאמור בתבוסה לאיסלנד, אבל גם את הכרטיס לדרג 1 היוקרתי של ליגת האומות - טורניר שיתחיל בספטמבר הקרוב.
ישראל הוגרלה לבית עם בלגיה, צרפת ואיטליה. המשחק הראשון ייערך ב-6 בספטמבר מול בלגיה, ואחריו ישראל אמורה לארח את איטליה. מדובר בנבחרות שגדולות על ישראל, והסיכויים לעלות לרבע הגמר קלושים עד בלתי קיימים. אולם בכל זאת, בן שמעון ינסה לעשות סנסציה אדירה בבית הזה, שכולל נבחרות עם כוכבים ענקיים כמו קיליאן אמבאפה וקווין דה בריינה.
פורסם לראשונה: 08:42, 15.04.24