ברק בכר חוזר למכבי חיפה. כפי שנחשף ב-ynet, המאמן שהוביל את הירוקים לזכייה בשלוש אליפויות רצופות חתם לשנתיים וישוב לקדנציה שנייה בסמי עופר כשבמהלך התקופה הוא ירוויח 450 אלף דולר לעונה. במקביל, הודיעו במועדון כי מסאי דגו יסיים את תפקידו בסיום העונה הנוכחית.
ההחלטה על החזרתו של בכר וההיפרדות מדגו התקבלה במהלך פגישה שנערכה היום (ראשון) בין המנהל המקצועי גל אלברמן וראשי המועדון, כאשר כבר לפני מספר ימים קיבל דגו את ההודעה על הכוונה לסיים עמו את ההתקשרות בתום העונה הזו.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
חוזר לסמי עופר. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, בכר היה המועמד המוביל לאימון נבחרת ישראל, אך בשל רצונו לאמן קבוצה בעונה הבאה - בארץ או בחו"ל - הוא דחה את הצעתו של יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ. נציגיו של המאמן גיששו סביב האפשרות שיגיע למכבי ת"א במקרה שרובי קין לא ימשיך, אך בסופו של דבר הוא חוזר למכבי חיפה.
בהודעה מטעם המועדון נכתב כי באותה פגישה שנערכה עם דגו, בה הוא התבשר כי לא ימשיך, ראשי הקבוצה "הדגישו את הערכתם והודו למאמן על קידום השחקנים הצעירים ושילובם בקבוצה הבוגרת ועל הדרך המכובדת במסע האירופי".

מהמאמנים המצליחים בכדורגל הישראלי

בכר בן ה-44 הפך בשנים האחרונות לאחד המאמנים הכי מעוטרים בתולדות הכדורגל הישראלי. הוא זכה בשלוש אליפויות עם הפועל באר-שבע (2016-2018) ולאחר מכן זכה בשלוש אליפויות רצופות עם מכבי חיפה (2021-2023), איתה גם הגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות אשתקד, שם היא השיגה ניצחון יוקרתי על יובנטוס.
הזינוק של בכר לצמרת הכדורגל הישראלי היה מהיר. ב-2013 מונה למאמן עירוני קריית שמונה, אותה הוביל לזכייה בגביע המדינה ב-2014. מקריית שמונה עבר להפועל באר-שבע, וכבר בעונתו הראשונה כמאמן הקבוצה (2015/16) הוביל אותה לאליפות ראשונה אחרי 40 שנה - ואחריה באו שתי אליפויות נוספות.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
שבר את בצורת האליפויות במכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
בנה שושלת מפוארת גם בבאר-שבע
בנה שושלת מפוארת גם בבאר-שבע
בנה שושלת מפוארת גם בבאר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
לקראת עונת 2020/21 הוא מונה למאמנה של מכבי חיפה, שהייתה אחרי עשור שחון מאליפויות. זה נגמר, איך לא, עם זכייה בתואר ושושלת של שלוש אליפויות רצופות.
ההצלחה המסחררת בישראל הביאה לבכר את החוזה היוקרתי בכוכב האדום בלגרד, שראתה איך הוא מדיח אותה ממוקדמות ליגת האלופות ועולה על חשבונה לשלב הבתים עם מכבי חיפה. אולם בסרביה בכר לא נחל הצלחה גדולה, וסיים את דרכו מוקדם מהצפוי.