כמו כל ישראלי או יהודי ברחבי העולם, אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" השפיעו רבות גם על מנור סולומון, הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי, שבימים אלה מתאושש מהניתוח שעבר בתחילת אוקטובר בעקבות קרע במניסקוס ברכו הימנית.
"אלה ימים לא פשוטים", מספר שחקן הכנף של טוטנהאם, הנציג היחיד שלנו בליגה הטובה בעולם. "אני חושב שאני חווה את זה כמו כולם, רק שאני נמצא מחוץ לישראל. אני חושב שלפעמים זה אפילו קצת יותר קשה, במיוחד בהתחלה. אלה ימים באמת נוראיים. כל יום אתה רק מסתכל בחדשות ובטלפון, והטלוויזיה כל הזמן פתוחה כדי לראות מה קורה. כולנו מקווים שכל החטופים יחזרו ושלא יהיו לנו עוד אבדות".
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
"אני לא יודע מה הייתי חווה אם הייתי על המגרש". סולומון
(צילום: Action Images via Reuters/Andrew Couldridge)
סולומון אירח ביום שלישי האחרון את משלחת החטופים של ארגון גשר ובנק יהב ושגרירות ישראל אשר יצאה ללונדון בצל שחרורי החטופים. המשלחת באה להעביר מסר להנהגת מדינת ישראל ולעולם כולו: אנחנו ממשיכים במאמצי השבת החטופים בכל הכוח ולא ננוח ולא נשקוט, עד שנחזיר את אחרון החטופים הביתה. נציגי המשפחות נפגשו במהלך הביקור עם דמויות מצמרת ההנהגה באי הבריטי, נציגים משגרירות ישראל בבריטניה ומנהיגי הקהילה היהודית.
בגלל הפציעה שמשביתה אותו, לסלומון עוד לא יצא לעלות על הדשא מאז שהמציאות של כולנו השתנתה. "אני לא יודע מה הייתי חווה אם הייתי על המגרש", הוא מספר. "מבחינת הקבוצה, יש שחקנים ואנשי צוות במועדון ששואלים 'מה קורה', 'איך המשפחה', מנסים להבין מה באמת העניין, כי רובם הגדול לא באמת מבין מה קורה ומה עובר עלינו בישראל. אז אני מנסה להסביר עד כמה שאני יכול, אבל חשוב לציין שהרוב הגדול באמת לא יודע".

"ניפגש במרץ"

נבחרת ישראל חתמה בחודש שעבר עוד קמפיין מוקדמות יורו מאכזב, כשסיימה במקום השלישי בלבד בבית 9. סולומון פספס את ארבעת המשחקים האחרונים והמכריעים של הקמפיין בגלל הפציעה, אבל לו ולנבחרת עדיין יש סיכוי להופיע ביורו בקיץ. בזכות ההצלחה בליגת האומות בשנה שעברה, ישראל עלתה לפלייאוף העלייה, במסגרתו היא תארח במרץ את איסלנד בחצי הגמר. אם תנצח, היא תתארח אצל המנצחת של חצי הגמר השני - שמפגיש בין בוסניה לאוקראינה - לקרב ישיר על כרטיס לגרמניה.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון על רקע תמונות החטופים. "כל חטוף שחוזר הוא עולם ומלואו"
"ברור שאני מאוכזב", מספר סולומון על התחושות אחרי הקמפיין. "רצינו לעשות את זה - לעלות ליורו. באמת האמנו שיש לנו סיכוי גדול לעשות את זה. לצערי זה לא קרה, ולא יכולתי להשתתף במשחקים האחרונים ולעזור. אבל יש עוד סיכוי קטן, וניפגש במרץ, שם בטוח שאני כבר אהיה על הרגליים ואוכל לעזור כמה שאני יכול, ואני מקווה מאוד שנעשה את זה".
מה הסיכויים לעלות ליורו? "אנחנו צריכים להסתכל על המשחק הראשון. קודם כל חייבים לנצח אותו, והוא הולך להיות משחק קשה. שיחקנו מול איסלנד פעמיים בשנה שעברה והיו לנו שתי תוצאות תיקו, זאת אומרת שהיחסים פחות או יותר שוויוניים ושהולך להיות משחק מאוד מאוד קשה. אני מאמין שיש לנו סיכוי טוב לנצח, צריך לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
"האמנו שיש לנו סיכוי גדול לעלות ליורו". סולומון
(צילום: עוז מועלם)
בחזרה למצב בארץ, כמה זה קשה להיות רחוק מהבית בתקופה הזו? כולם בבית בסדר? "כולם בבית בסדר. ב-7 באוקטובר קמנו ב-8:00 בערך, בארץ השעה הייתה כבר 10:00, באמצע האירוע, זה היה בוקר פשוט נורא ומאז זה ממשיך עד היום. זה היה היום הכי נורא שעברתי, אני חושב שעבור כל עם ישראל. אני מקווה מאוד שנצליח להתגבר עליו ושלפחות זה יסתיים בקרוב".
יש ילדים שכבר שוחררו משבי החמאס, הרבה מהם אוהבים אותך. יש לך משהו למסור להם? "אני כל כך שמח ומאושר כמו כל עם ישראלי שהחטופים שלנו מגיעים הביתה, זה מחמם את הלב ואני חושב שזה מרגש את כולם, ושכולנו כל יום רק מחכים לראות מי החטופים שמגיעים. כל חטוף שחוזר הוא עולם ומלואו וזה משמח את הלב. ואם יש כמה ילדים או מבוגרים שמעריצים אותי אז קודם כל אני רוצה להגיד תודה רבה ושאני מעריץ אותם הרבה יותר".
פורסם לראשונה: 07:54, 02.12.23