חלום היורו של נבחרת ישראל עדיין בחיים, הודות לפלייאוף העלייה, בו תשחק בחודש מרץ בחצי הגמר במסלול B. היום (חמישי) נקבע כי יריבתה של הנבחרת במפגש חצי הגמר (21 במרץ 2024) תהיה איסלנד. ההגרלה שנערכה בצהריים שלחה את פינלנד למסלול A, מה שאומר שבחצי הגמר השני של מסלול B תיפגש בוסניה עם אוקראינה. המנצחות יעלו לגמר (26.3), אותו תארח המנצחת בין בוסניה לאוקראינה.
היריבה היחידה שישראל הייתה יכולה לפגוש מלבד איסלנד הייתה אוקראינה (שהסיכוי לקבל אותה בהגרלה עמד על 33 אחוז), כך שאין ספק שמדובר בברכה, כי האיסלנדים יהוו אתגר קשה פחות באופן משמעותי בהשוואה לאוקראינים. ניתן אפילו לומר כי בזכות הביתיות - במידה שבאמת יהיה ניתן לארח את המשחק בישראל - השחקנים של אלון חזן יגיעו כפייבוריטים לחצי הגמר. אולם אוקראינה עשויה לחכות לנו בגמר, אם תנצח את בוסניה.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת איסלנד
שחקני נבחרת איסלנד
הגרלה נוחה לישראל. שחקני נבחרת איסלנד
(צילום: REUTERS/Pedro Nunes)
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים נגד איסלנד בשנה שעברה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים נגד איסלנד בשנה שעברה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים נגד איסלנד בשנה שעברה
(צילום: גיל נחושתן)
חצי גמר פלייאוף העלייה - מסלול B 21.3.2024: ישראל - איסלנד 21.3.2024: בוסניה - אוקראינה
גמר פלייאוף העלייה - מסלול B 26.3.2024: המנצחת בין בוסניה/אוקראינה - המנצחת בין ישראל/איסלנד.
עוד נקבע בהגרלה כי פינלנד תשחק כאמור במסלול A, שם תפגוש את וויילס. בחצי הגמר השני של מסלול A ישחקו פולין ואסטוניה. חצאי הגמר של מסלול C נקבעו עוד לפני ההגרלה: גאורגיה תארח את לוקסמבורג ויוון תארח קזחסטן.

איסלנד: יריבה בהזמנה?

איסלנד הנוכחית היא ממש לא אותה נבחרת שהדהימה את העולם כשהגיעה לרבע גמר היורו ב-2016 והעפילה למונדיאל 2018, ולמעשה היא גם לא אותה נבחרת שפגשה ישראל פעמיים בליגת האומות בשנה שעברה (שני המפגשים הסתיימו ב-2:2, אך הכחולים-לבנים סיימו במקום הראשון בבית שכלל גם אלבניה ועלו לדרג A).
ההתרסקות שאיסלנד חוותה בשנים האחרונות נמשכה גם בקמפיין מוקדמות היורו האחרון. דור הזהב הזדקן, חלק מהשחקנים הבכירים פרשו ושערוריות שקשורות לעבירות מין ואלימות פגעו קשות בנבחרת, שכל ראשי ההתאחדות שלה התפטרו בגלל הסערות הגדולות.
היא חתמה את קמפיין המוקדמות עם 10 נקודות בלבד ובמקום הרביעי בבית 10 - סלובקיה ולוקסמבורג, לא בדיוק מאריות היבשת, סיימו במקום השני והשלישי בהתאמה. היא רשמה שלושה ניצחונות בלבד, פעמיים מול ליכטנשטיין המזוויעה ו-0:1 קטן על בוסניה המתרסקת בבית. האוהדים גם לא יכולים למצוא נחמה בהפרש השערים החיובי (1+), שכן 11 מ-17 שעריה הגיעו במפגשים מול ליכטנשטיין, מולה גם לא ספגה. יש לציין שאיסלנד החזיקה מעמד 89 דקות מול פורטוגל בבית, אך אז הגיע כריסטיאנו רונאלדו שהעניק 0:1 לאורחת.
3 צפייה בגלריה
גילפי סיגורדסון
גילפי סיגורדסון
חזר למגרשים אחרי שנתיים. סיגורדסון
(צילום: AP Photo/Brynjar Gunnarsson)
על הקווים עומד אוגה הריידה, הנורבגי בן ה-70, שמונה לתפקיד אחרי התבוסה 3:0 לבוסניה במשחק הראשון של הקמפיין, ועוד לא מצא שיטה והרכב קבועים. חלק מהשחקנים המזדקנים שהרכיבו את דור הזהב עדיין שם, כולל גילפי סיגורדסון בן ה-34 - אולי השחקן הגדול בתולדות הנבחרת - שלפני שנתיים נחשד בפדופיליה באנגליה, חזר למגרשים אחרי שלא הוגש נגדו כתב אישום, ושב לאחרונה גם למדים הלאומיים.
ההגנה של איסלנד חלשה, ובארבעת המשחקים האחרונים במוקדמות פתחו שלושה שערים. השחקנים הבכירים בנבחרת הם שחקני ההתקפה אקון הארלדסון בן ה-20 מליל ויוהאן גודמנסן בן ה-33 מברנלי, ומלבדם יש גם מספר כישרונות צעירים בהתקפה ובקישור, אך איסלנד נמצאת במצב רע מאוד, וישראל - אם היא פעם רוצה להגיע לטורניר גדול - צריכה לעבור אותה.
פורסם לראשונה: 13:13, 23.11.23